Varför dålig gnista på min Volvo 940 Turbo

Raptor28
3 december 2009 · 88 Inlägg

någon som vet vad de kan vara för fel på min 945 Turbo -92 med 96ans motor? bilen startar men Den går inte på något varv alls och den reagerar inte på gasen och när jag skulle kolla vilken cylinder den inte gick på så gick den tydligen på alla för den dör om jag drar bort ett en tändhatt från ett tändstift och den gjorde så på alla tändstift och jag har bytt bränsleboxen i den för de va något fel på den, Snälla hjälp mig har hållt på i 2 veckor nu!!!

Too Weird To Live
Too Rare To Die
Bensinskallen P o r s c h e
3 december 2009 · 1 700 Inlägg

Är du säker på att gnistan är dålig? Skruva ur och kika gnistan på alla stift, och är då gnistan svag när du kollar så är det något fel.

Är lite dålig på el-sprutet men du kan ju alltid se till och kolla så de inte drar nå tjuvluft vid insuget eller så.
Spruta startgas runt insuget och ändras varvet eller motorn kvicknar till så har du en läcka.

Felsöka kan du ju alltid ta o göra också om de sitter sån utrustning i din bil. Ja har kodtolk till 740 ligger men de kanske ä samma...

Du kan ju alltid testa luftmassemätaren också, ryck kontakten på den när motorn ä igång o se om nåt händer. Eller köp bara en ny, kostar inte många kronor på skroten här hos mig i alla fall. Annars kanske de ä chall på lambdan, testa byta den också kanske.

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
chrizz Administratör
3 december 2009 · 11 783 Inlägg

Korspostning inte tillåten. Du får endast posta inlägget i ett forum åt gången.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang