vill skaffa mig en polare , vad är det här för ras? (hund)

_Grynet_ Raggarmuffin
12 november 2008 · 138 Inlägg

agentchaos skrev:
Häjj  ska fixa mig en bra polare nu , vill ha en stark som kan skydda mig oxå . Kollat lite på hundböcker och läst osv , men det är nått sånt härt jag är ute efter  se foto:

http://ima.dada.net/image/1497033.jpg

hur får jag tag på sån där cool jycke?

OMG... de e ju typ bara en stackars greyhound de gett steroider eller typ tjurhormoner.
stackars hund.


Om du vill ha en bra vakthund som ändå är en bra hund ska du skaffa en rottweiler. de är stabila och bra hundar om man kan handskas med dom.
men av någon anledning tror ja inte att du skulle kunna göra det med tanke på va de e för hund du vill ha och vad du vill ha den till. känns som din mognadsnivå är som en könsmogen 7årings


gå på gym å köp pepparspej god damniitttt!

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Tiwaz
7 december 2009 · 1 Inlägg

Kan berätta för den intresserade att det är en så kallad "Bully Whippet" på bilden. Och den har blir så pass muskulös på grund av ett genfel som yttrar sig genom att den inte tillverkar det muskeltillväxthämmande proteinet: myostatin. Och är inte framavlat eller modifierat så som t.ex. hos belgien blue-kon. I de allra flesta fall så avlivas de direkt vid födseln då det inte är något man eftersträvar inom rasen whippet.

Caffe
7 december 2009 · 1 436 Inlägg

Tiwaz skrev:
Kan berätta för den intresserade att det är en så kallad "Bully Whippet" på bilden. Och den har blir så pass muskulös på grund av ett genfel som yttrar sig genom att den inte tillverkar det muskeltillväxthämmande proteinet: myostatin. Och är inte framavlat eller modifierat så som t.ex. hos belgien blue-kon. I de allra flesta fall så avlivas de direkt vid födseln då det inte är något man eftersträvar inom rasen whippet.

Åhh ditt lilla forums-nekro! wink tongue

Senast redigerat av Caffe (7 december 2009)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
dahboy
8 december 2009 · 1 002 Inlägg

Tiwaz skrev:
Kan berätta för den intresserade att det är en så kallad "Bully Whippet" på bilden. Och den har blir så pass muskulös på grund av ett genfel som yttrar sig genom att den inte tillverkar det muskeltillväxthämmande proteinet: myostatin. Och är inte framavlat eller modifierat så som t.ex. hos belgien blue-kon. I de allra flesta fall så avlivas de direkt vid födseln då det inte är något man eftersträvar inom rasen whippet.

Haha.. Frågan är hur du lyckas med detta magnefika trådlyft med ditta första inlägg på gorg..

...
bollen1986
8 december 2009 · 3 714 Inlägg

dahboy skrev:

Tiwaz skrev:
Kan berätta för den intresserade att det är en så kallad "Bully Whippet" på bilden. Och den har blir så pass muskulös på grund av ett genfel som yttrar sig genom att den inte tillverkar det muskeltillväxthämmande proteinet: myostatin. Och är inte framavlat eller modifierat så som t.ex. hos belgien blue-kon. I de allra flesta fall så avlivas de direkt vid födseln då det inte är något man eftersträvar inom rasen whippet.

Haha.. Frågan är hur du lyckas med detta magnefika trådlyft med ditta första inlägg på gorg..

sökfunktionen verkar funka iaf..... roll om han nu använde den

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Karlss0n Lageransvarig/Montör
8 december 2009 · 378 Inlägg

Jag vill börja med att hålla med Tiwaz. Läste en del om Bullywhippetarna i skolan. Är som sagt var samma genetiska "fel" som hos belgian blue fast här är det ej framavlat. Sen skulle jag bara vilja undra hur många av er som rekomenderar raser som amstaff, rottis, dobbermann, grand danios m.m. som har någon som helst erfarenhet utav hundarna i sig. Eller rekommenderas dom enbart för att dom är häftiga ? Är själv uppväxt med hund under hela mitt liv har också en 3-årig utbildning i ämnet och jobbar extra på ett hunddagis, Jag skulle ju aldrig rekomendera en ras jag själv inte arbetat med till någon och framför allt inte några utav dessa raser. Och jag vill rekomendera trådskaparen att välj ut en ras du tycker verkar passa dig och läs sedan så mycket du kan och prata med uppfödare och andra ägare, då får du mest kunskap. Bullmastiffen är en helt ok ras om man hanskas med detn rätt från början. Kan bli hur underbara som helst. Annars kan jag ju rekommendera Spinone italiano. Mycket lung och trygg ras. Sen är det ju stor också och kanske inger den "respekt" vissa söker. Blir också ganska gamla för att vara så stora en av våra blev 14 och kullsyskonen som blev yngst blev 12.

___
\__
___o__|
Android
8 december 2009 · 892 Inlägg

Innan tråden låses måste jag bara kommentera att det känns som någon försökte kompensera för något. wink
Fan, skaffa en Golden istället! Lurviga, fluffiga och ur-mysiga! lol

http://www.canis.no/oppdretter/rasebilder/rase_315_1.jpg

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
8 december 2009 · 327 Inlägg

Jag håller fulständigt med dom som skriver att man ska inte köpa en hund för att den är häftig eller muskulös, man köper hund för sällskapet, kanske tävla den, finns ingen seriös uppfödare som säljer till någon om dom får veta att denna personen ska ha en hund för att inge respekt eller skydda sig med...

Om man utgår från vad man ska ha hunden till och vad man kan ge hunden så blir det bättre, en Amstaff eller en Pitbull är precis lika snäll som en Leonberger om den kommer till rätt person ´som vet att behandla hunden på rätt sätt.

Och ja jag är beredd på påhopp. Säger bara vad jag tycker och menar.

Man köper inte hund efter utséendet.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Karlss0n Lageransvarig/Montör
8 december 2009 · 378 Inlägg

Håller helt och fullt med. Du kan få en amstaff eller liknande hur trevlig som helst samtidigt som du kan få vilken klassisk sällskaps hund att bli en blodtörstigt monster. Allt handlar om hur man hanterar dom från början. Men jag tycker fortfarande att om man hittar en ras som känns lämplig och sedan prata med folk som har erfarenhet utav rasen för att ta reda på om det är något som kan passa.
Känns tryggt att det finns lite folk som vet vad dom pratar om iaf.

___
\__
___o__|
volvoentusiasten
8 december 2009 · 4 005 Inlägg

Android skrev:
Innan tråden låses måste jag bara kommentera att det känns som någon försökte kompensera för något. wink
Fan, skaffa en Golden istället! Lurviga, fluffiga och ur-mysiga! lol

http://www.canis.no/oppdretter/rasebild … _315_1.jpg

Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att den sådan vovve inger respekt på stan! smile Iaf från tjejerna. Då vågar de komma fram och krama den iaf!

Fy fan vad löjligt förresten att köpa en hund för att få respekt. Skaffa lite bättre självförtroende istället.

Annabanana_
8 december 2009 · 19 Inlägg

Tänkte bara tillägga att vi har en liten taxblanding (långhårig dvärgtax, pekineser, yorkserie terrier, lhasa apso och papillon), en tik dessutom, som är bland världens snällaste hundar, men i våras på en cruising så "råkade" vi bränna däck i stan och de fick man ju tydligen inte, så polisen kom och jag vart jättearg och hon flög på polisen och skulle ha ihjäl honom.. Jag har ALDRIG hållt en hund så hårt runt halsen och mun, plus att min pojkvän oxå fick hålla i henne för hon vart verkligen jätteelak, och hon väger "bara" 9kg.. Så tänkt dig för innan du väljer hund, för som sagt, även den snällaste hund kan bli aggresiv.

blacken
8 december 2009 ·

Karlss0n skrev:
Håller helt och fullt med. Du kan få en amstaff eller liknande hur trevlig som helst samtidigt som du kan få vilken klassisk sällskaps hund att bli en blodtörstigt monster. Allt handlar om hur man hanterar dom från början. Men jag tycker fortfarande att om man hittar en ras som känns lämplig och sedan prata med folk som har erfarenhet utav rasen för att ta reda på om det är något som kan passa.
Känns tryggt att det finns lite folk som vet vad dom pratar om iaf.

Lite kvalifierat bullshit där, visst vilken jycke som helt kan bli arg men en del raser är mer "lämpade" för att bli arga och ställer till med betydligt svårare skador än andra, samt att en del raser är extra svåra att hantera än andra raser, typ en sk: kampjycke eller dylik ras är mycker mera svårare att styra och kontrollera än till exempel vallhundar och är mycket mera aggressivare än föregående.
Så alla hundar är inte lika eller har lika "grundvillkor" för sitt beteènde och uppfostran.

En del jyckar och hundraser kan man bemästra med det sk: "mentala kopplet" med önskat resultat, andra så blir man tvungen att bli "fysisk" vid en konfrontation, oavsett uppfostran..

Karlss0n Lageransvarig/Montör
8 december 2009 · 378 Inlägg

blacken skrev:

Karlss0n skrev:
Håller helt och fullt med. Du kan få en amstaff eller liknande hur trevlig som helst samtidigt som du kan få vilken klassisk sällskaps hund att bli en blodtörstigt monster. Allt handlar om hur man hanterar dom från början. Men jag tycker fortfarande att om man hittar en ras som känns lämplig och sedan prata med folk som har erfarenhet utav rasen för att ta reda på om det är något som kan passa.
Känns tryggt att det finns lite folk som vet vad dom pratar om iaf.

Lite kvalifierat bullshit där, visst vilken jycke som helt kan bli arg men en del raser är mer "lämpade" för att bli arga och ställer till med betydligt svårare skador än andra, samt att en del raser är extra svåra att hantera än andra raser, typ en sk: kampjycke eller dylik ras är mycker mera svårare att styra och kontrollera än till exempel vallhundar och är mycket mera aggressivare än föregående.
Så alla hundar är inte lika eller har lika "grundvillkor" för sitt beteènde och uppfostran.

En del jyckar och hundraser kan man bemästra med det sk: "mentala kopplet" med önskat resultat, andra så blir man tvungen att bli "fysisk" vid en konfrontation, oavsett uppfostran..

Jaa det är jag helt med på . Klart att raserna har olika förutsättningar och dom är alla avlade för olika ändamål. Jag menar bara på att du kan iprincip träna vilken hund som helst att bli aggresiv eller världens familjehund men självklart är det lättare med vissa än med andra . Så är det ju oavsett vad du ska ha hunden till . Så självklart välj hund utefter vad du har för ändamål.

___
\__
___o__|
JonR
8 december 2009 · 3 259 Inlägg

Android skrev:
Innan tråden låses måste jag bara kommentera att det känns som någon försökte kompensera för något. wink
Fan, skaffa en Golden istället! Lurviga, fluffiga och ur-mysiga! lol

http://www.canis.no/oppdretter/rasebild … _315_1.jpg

Lurviga, fluffiga och ur-mysiga och lömska psykfall som kan hugga dig i näven utan anledning glömdes visst!smile

Ne har sett för många osäkra och opålitliga Golden i mitt liv för att vilja ha en eller för att lita på en.. Ska mycket till innan jag klappar en sådan oavsett hur snäll o glad den ser ut just vid tillfället..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang