Svensk polisfilm med trafikbrott.

Martin 9-3 Fisketokig
6 september 2006 · 2 997 Inlägg

Hej.

Satt idag och kollade på TV innan jag skulle åka till jobbet, håller just nu på tittar igenom Beck-filmerna och idag var det "Pensionat Pärlan"

Då är det ett antal scener när de åker bil i stan med kombinerat halvljus och dimljus.

Då det är flera scener vid olika tidpunkter i filmen och med olika förare så tycker jag det är lite anmärkningsvärt när det är en svensk polisfilm.

Kanske bara jag som stör mig på det?!

wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
LazerHawke
6 september 2006 · 1 268 Inlägg

Ger ju intrycket att det är helt okej att köra så...

men men dom skyller väl på att det är film men iaf så borde det inte gå å skylla på för det speglar ju sig ändå på verkligheten i sig polisbilarna etc är ju hämtade från verkligheten oftast....

_Jerkan_ Chaufför
10 september 2006 · 131 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Hej.

Satt idag och kollade på TV innan jag skulle åka till jobbet, håller just nu på tittar igenom Beck-filmerna och idag var det "Pensionat Pärlan"

Då är det ett antal scener när de åker bil i stan med kombinerat halvljus och dimljus.

Då det är flera scener vid olika tidpunkter i filmen och med olika förare så tycker jag det är lite anmärkningsvärt när det är en svensk polisfilm.

Kanske bara jag som stör mig på det?!

wink

Jo de har ja med lagt märke till att dom gör.. de e väll den där Gunvald busen som
kör me dimljus o halvljus..
Man tycker ju även dom som spelar poliser i filmer också borde
vara laglydiga...

Miklen
10 september 2006 ·

hehe..kul me denna tråden.. Ja tänkte på just DENNA scenen när dom kör ut te gården å kommer åkandes me olaglig belysning.. ! Ja tycker d e skitfel ! Men samtidigt, gällde dom reglerna när filmen spelades in..den e väl rätt så gammal va ?

Senast redigerat av Miklen (10 september 2006)

_Jerkan_ Chaufför
10 september 2006 · 131 Inlägg

Miklen skrev:
hehe..kul me denna tråden.. Ja tänkte på just DENNA scenen när dom kör ut te gården å kommer åkandes me olaglig belysning.. ! Ja tycker d e skitfel ! Men samtidigt, gällde dom reglerna när filmen spelades in..den e väl rätt så gammal va ?

Den spelades in 97, o de har varit lag på de sedan 95 om ja inte minns helt fel..

c0nne
10 september 2006 · 401 Inlägg

hehe, kanske låter negativ... men det är film tongue
skulle allt vara lagligt i filmer och så, så borde filmerna vara rätt tråkiga med tanke på mord inbrott och misshandel som även finns i dessa filmer är olagligt.. som sagt det är film.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Phaetoon
10 september 2006 · 8 156 Inlägg

Det handlar säkert bara om att det ser snyggare ut?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JonHultgren
10 september 2006 · 95 Inlägg

c0nne skrev:
hehe, kanske låter negativ... men det är film tongue
skulle allt vara lagligt i filmer och så, så borde filmerna vara rätt tråkiga med tanke på mord inbrott och misshandel som även finns i dessa filmer är olagligt.. som sagt det är film.

Men det är ju just morden och inbrotten som det handlar om...och dom åker dit för det.

Du är ju inte me i matchen för 5 öre

MarcusL #2573
10 september 2006 · 1 489 Inlägg

_Jerkan_ skrev:

Martin 9-3 skrev:
Hej.

Satt idag och kollade på TV innan jag skulle åka till jobbet, håller just nu på tittar igenom Beck-filmerna och idag var det "Pensionat Pärlan"

Då är det ett antal scener när de åker bil i stan med kombinerat halvljus och dimljus.

Då det är flera scener vid olika tidpunkter i filmen och med olika förare så tycker jag det är lite anmärkningsvärt när det är en svensk polisfilm.

Kanske bara jag som stör mig på det?!

wink

Jo de har ja med lagt märke till att dom gör.. de e väll den där Gunvald busen som
kör me dimljus o halvljus..
Man tycker ju även dom som spelar poliser i filmer också borde
vara laglydiga...

Nepp det var hon den där bruden. Gunvald var på annat håll big_smile.. Han hade väl kört över en unge i den filmen så han var där o letade wink

Dim+park är ju lagligt på dagen, men nu var det ju på kvällen smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
c0nne
10 september 2006 · 401 Inlägg

JonHultgren skrev:

c0nne skrev:
hehe, kanske låter negativ... men det är film tongue
skulle allt vara lagligt i filmer och så, så borde filmerna vara rätt tråkiga med tanke på mord inbrott och misshandel som även finns i dessa filmer är olagligt.. som sagt det är film.

Men det är ju just morden och inbrotten som det handlar om...och dom åker dit för det.

Du är ju inte me i matchen för 5 öre

Vad jag menar är att det måste finnas handling och saker och ting måste se fräckare ut för att få en mer spännande handling.. ungefär vad just Phateon säger "Det handlar säkert bara om att det ser snyggare ut?"

vilket jag sa; det är Film.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Germax
10 september 2006 · 12 086 Inlägg

I en film brukar ju ändå olagligheter va ganska självklara, alltså sker ett brott är de ju ofta en del av handlingen lr i en personbeskrivning.. att de kör med felaktig ljusbild är knappast en del av handlingen och ger därför ett dåligt intryck tycker jag!

Miklen
11 september 2006 ·

Martin 9-3 skrev:
Dim+park är ju lagligt på dagen, men nu var det ju på kvällen smile

Nu handla d ju iofs om att dom körde me Halvljus + Dimljus och säkert P ljus me wink tongue

Nknn
11 september 2006 ·

c0nne skrev:

JonHultgren skrev:

c0nne skrev:
hehe, kanske låter negativ... men det är film tongue
skulle allt vara lagligt i filmer och så, så borde filmerna vara rätt tråkiga med tanke på mord inbrott och misshandel som även finns i dessa filmer är olagligt.. som sagt det är film.

Men det är ju just morden och inbrotten som det handlar om...och dom åker dit för det.

Du är ju inte me i matchen för 5 öre

Vad jag menar är att det måste finnas handling och saker och ting måste se fräckare ut för att få en mer spännande handling.. ungefär vad just Phateon säger "Det handlar säkert bara om att det ser snyggare ut?"

vilket jag sa; det är Film.

Jo men filmen ska ju ändå föreställa verklighet lr hur... Om dem har gjort så för att det skulle vara snyggare äre ju ännu dummare, för dem ska ju represntera svenska poliser i filmen också...

Så jag håller med, man kan lätt tro att poliserna skulle kunna åka runt så på riktigt också. tror inte filmproducenterna  haft aning om den lagen då.. om den äns fanns. ^^

Senast redigerat av N0kan (11 september 2006)

Martin 9-3 Fisketokig
11 september 2006 · 2 997 Inlägg

hehe javisst är det film och man ska inte ta det på största allvar...

Då kan man ju få för sig att polisen verkligen gör mycket vettigt tongue wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang