Åka cab utan rega om farligt?

Sluskk
10 januari 2010 · 778 Inlägg

åka Cab utan rega om bilen vad tro ni farligt för kortet?wink


tänkte bygga cab men har inte ork eller lust regga om den till cab sen tänkte jag sicka den bilen till Skr*ten

decib3L Körv
10 januari 2010 · 3 535 Inlägg

Det blir flygande besiktning och ombesiktning. Och i värsta fall körförbud på plats.

Truckdriving Man
myran Foto/Bilnörd
10 januari 2010 · 1 541 Inlägg

Bygg om ordentligt bara och stadga upp så inte bilen blir trafikfarlig bara. Så är det nog inte farligt direkt.


Fast det beror väl på vad man klassar som farligt. du riskerar ju ändå en hel del böter och körförbud.

Senast redigerat av myran (10 januari 2010)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Sluskk
10 januari 2010 · 778 Inlägg

jo men jag ska bygga riktigt men tänkte bara ha den över sommaren kanske ger bort den sen till någon men jag tänkte vad liger bötter på eller kan man bli av med plast kortet hehe..

Velox
10 januari 2010 · 73 Inlägg

Jag kan tänka mig att din försäkring inte lär täcka om du kör en oreggad farkost, ifall olyckan är framme.

andreas_gbg_
10 januari 2010 · 1 634 Inlägg

Velox skrev:
Jag kan tänka mig att din försäkring inte lär täcka om du kör en oreggad farkost, ifall olyckan är framme.

Han kan ju alltid säga att taket flög av vid olyckan big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Sluskk
10 januari 2010 · 778 Inlägg

Velox skrev:
Jag kan tänka mig att din försäkring inte lär täcka om du kör en oreggad farkost, ifall olyckan är framme.

jo fast det är ju på ställd och så försäkrad men inte som cab roll

gamlingen
11 januari 2010 · 5 198 Inlägg

Sluskk skrev:

Velox skrev:
Jag kan tänka mig att din försäkring inte lär täcka om du kör en oreggad farkost, ifall olyckan är framme.

jo fast det är ju på ställd och så försäkrad men inte som cab roll

Försäkringen lär ju inte gälla om du inte reggar om den.. mna har 1 månad å sej att regbesikta sen är det körförbud

740GL-84
11 januari 2010 · 123 Inlägg

Sluskk skrev:
åka Cab utan rega om bilen vad tro ni farligt för kortet?wink


tänkte bygga cab men har inte ork eller lust regga om den till cab sen tänkte jag sicka den bilen till Skr*ten

har några kompisar som körde sin 240 cabbad igen tejpade dörrar på cruisingen och som fick ombesiktning bara

Volvo 740 GL "mosatramparn" (1986)
KHRacing
11 januari 2010 ·

Velox skrev:
Jag kan tänka mig att din försäkring inte lär täcka om du kör en oreggad farkost, ifall olyckan är framme.

trafikförsäkringen gäller alltid :-)

bara ringa vv/f-bolag om ni inte tror mig !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang