Lustgas - HJÄLP

Master-J tekniker
19 januari 2010 · 88 Inlägg

Vill få snurr på en av mina bilar och har förstått eft bla repotage i Top Gear att lustgas kan ge vad ajg söker. Min förhoppning är att DU finns där ute som verkligen KAN kontaktar mig.
Vad jag söker svar på är i princip allt som har med montering-användning mm i detta ämne.

engolf
19 januari 2010 · 3 235 Inlägg

Köper du ett komplett system får du en bruksanvisning med.
Det finns också en del info på nätet, bara googla.Haynes har en bok om bla lustgas, finns att köpa på Biltema.

Vad har du för bil? Vilka förväntningar har du egentligen? Kan du mecka?
Till min Colt köpte jag ett Sniper-kit (vått), men måste bygga ett separat bränslesystem för säkerhets skull.
Kunde ingenting om lustgas då, men sökte och läste massor, det hjälper.

schnauz
19 januari 2010 · 1 758 Inlägg

Frågan är först och främst vad din motor tycker om det! Vad är det för bil och motor?
Vissa är ju tåligare än andra och har du en motor som är lite klent byggd så kanske det mest är pengar i sjön eftersom du ändå inte kommer kunna spruta särskilt mycket gas innan motorn far i bitar.

Rickard-v
19 januari 2010 · 2 665 Inlägg

Lustgas är väl bara för åka fort rakt fram en lite stund???? typ max 10sek

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
engolf
19 januari 2010 · 3 235 Inlägg

Rickard-v skrev:
Lustgas är väl bara för åka fort rakt fram en lite stund???? typ max 10sek

Det är nog längden på sträckningen som begränsar tiden:)
Det är bilens accelerationsförsmåga som egentligen spelar in, då man släpper gaspedalen så fort man har kommit upp i den önskade hastigheten, och på vissa bilar kan det vara betydligt mindre än 10 sek...

Och angående hållbarheten på motorn: i boken som följde med står det att det inte rekommenderas att överskrida 40% ökning på standardmotorer. Och sen vet man ju aldrig om motorn håller, finns inga garantier. Men gör man allt rätt och är förnuftig så är det en bra förutsättning att sakerna håller. Min lilla 1.3 motor får 25 extra hästar vid aktivering, oc håller rätt bra än sålänge.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang