Xenon till S4 B5?

Pimmen
22 januari 2010 · 29 Inlägg

om jag köper mig en S4 B5 som inte är utrustad med xenon original, vad behöver jag då för att få det?

jag är inte intresserad av någon xenon look, jag vill ha original xenon med auto höjdreglering o hela kittet

St inhandlad
volvoentusiasten
22 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Pimmen skrev:
om jag köper mig en S4 B5 som inte är utrustad med xenon original, vad behöver jag då för att få det?

jag är inte intresserad av någon xenon look, jag vill ha original xenon med auto höjdreglering o hela kittet

Tydligen så ska Hella ha en del satser runt 5000kr till lite olika märken, har dock aldrig sett någon i deras produktkatalog.

För något år sen så kunde man plocka ihop det för runt 15 000, så det sänks ju lite

Annars kan du ju åka till skroten och plocka från andra bilar och bygga ihop ett själv. alternativt köpa nytt och modifiera. Hursomhelst så blir det en hel del pul.

volvoentusiasten
26 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Hittade precis kittet jag talade om på Autoexperten

http://www.autokatalogen.se/afw/eskilst … dNo=295411

Koop
26 januari 2010 · 1 867 Inlägg

Det enklaste är att leta runt på skrotar och forum och helt enkelt köpa kompletta xenonstrålkastare och ballaster från en B5 som hade turen att utrustas med det från fabrik(jag har förövrigt aldrig sett en S4 utan xenon?).
Grejerna passar rätt i, och kostar inte en förmögenhet.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang