Volvo 850 eller volvo 940?

dj_dinmamma
11 januari 2009 ·

Broena skrev:
det beror väl bara på vilken ände du vill att det ska ryka i!!! samma skithög vilket du än väljer i övrigt! dessutom tror jag inte du tänkt köpa, du vill bara tjabba. vem fanken frågar andra vilken bil man ska köpa? det är väl något man själv väljer, annars måste man ju fullständigt sakna självförtroende!!

Skärpning. Tänk på vad du skriver. Vissa kan finna ditt inlägg ganska så stötande.
/Moderator

på tal om annat. tycker att denna användare skall stängas av. han kommenterar uselt och stötande och kolla bara på hans skrivna kommentarer. eller hans fejkade bil. som han suddat plåtar och ansikten på för att det inte ens är hans.. säkert någon tretton åring som tror att han är tuff..

no_fake
11 januari 2009 · 865 Inlägg

dj_dinmamma skrev:

Broena skrev:
det beror väl bara på vilken ände du vill att det ska ryka i!!! samma skithög vilket du än väljer i övrigt! dessutom tror jag inte du tänkt köpa, du vill bara tjabba. vem fanken frågar andra vilken bil man ska köpa? det är väl något man själv väljer, annars måste man ju fullständigt sakna självförtroende!!

Skärpning. Tänk på vad du skriver. Vissa kan finna ditt inlägg ganska så stötande.
/Moderator

på tal om annat. tycker att denna användare skall stängas av. han kommenterar uselt och stötande och kolla bara på hans skrivna kommentarer. eller hans fejkade bil. som han suddat plåtar och ansikten på för att det inte ens är hans.. säkert någon tretton åring som tror att han är tuff..

bara anmäla honom

no_fake
11 januari 2009 · 865 Inlägg

jag har ju rätta svaret köp en 940 och släng i en 850 motor i den

Tias88 OEM Rox
11 januari 2009 · 245 Inlägg

Seriöst, väldigt mycket snack härinne, men många av er som inte har en aning om vad ni pratar om.

Varför ens skriva om "B230ET om den nu finns till 940?" nej B230ET fanns inte på 90 talet och det är volvos sämsta turbomotor inom 7/900 serien.

Ska du ha en 940 så är B230FK ett självklart val, oljekylda kolvar osv osv, vissa säger 300hk, andra 350. Det är väldigt olika beroende på vilket sorts trim du har osv.

Sen hur du ska välja beror ju givetvis på dig, men först och främst: Bak eller framhjulsdrivet? även om man inte sladdar så tycker jag överladdat med FWD är helt värdelöst, det drar i ratten och fan ta dig om du ska svänga samtidigt som du gasar...

För mig är valet självklart, det är givet att det inte kan vara det för alla andra!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
volvo_nicke3 Avstängd
11 januari 2009 · 519 Inlägg

dj_dinmamma skrev:

Broena skrev:
det beror väl bara på vilken ände du vill att det ska ryka i!!! samma skithög vilket du än väljer i övrigt! dessutom tror jag inte du tänkt köpa, du vill bara tjabba. vem fanken frågar andra vilken bil man ska köpa? det är väl något man själv väljer, annars måste man ju fullständigt sakna självförtroende!!

Skärpning. Tänk på vad du skriver. Vissa kan finna ditt inlägg ganska så stötande.
/Moderator

på tal om annat. tycker att denna användare skall stängas av. han kommenterar uselt och stötande och kolla bara på hans skrivna kommentarer. eller hans fejkade bil. som han suddat plåtar och ansikten på för att det inte ens är hans.. säkert någon tretton åring som tror att han är tuff..

haha aa de ligger nog nått i det du säger...

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Turbovin Turbo lover
11 januari 2009 · 555 Inlägg

Solklart 850:n. 940:n känns som den gamla traktor som den är att köra, 850:n är bättre körkänsla i trots att den är framhjulsdriven.


850:n kallades ju för den första körglada Volvon när den kom. Bara för att det är bakhjulsdrivet gör det inte bilen rolig att köra.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Navkapsel
11 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Turbovin skrev:
Solklart 850:n. 940:n känns som den gamla traktor som den är att köra, 850:n är bättre körkänsla i trots att den är framhjulsdriven.


850:n kallades ju för den första körglada Volvon när den kom. Bara för att det är bakhjulsdrivet gör det inte bilen rolig att köra.

Jag tycker inte 940 känns omodern men de enda nya bilarna ja kört och kan jämföra med är inga direkt premiumbilar.
Jag vet om många som påstår att det är en helt annan känsla i rwd trots att bilen är av lite äldre årsmodell än en nyare fwd men det har jag ingen åsikt om eftersom jag kört för lite fwd för att kunna yttra mig.

Senast redigerat av EmilHammarlund (11 januari 2009)

volvo_1987
11 januari 2009 · 1 675 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Turbovin skrev:
Solklart 850:n. 940:n känns som den gamla traktor som den är att köra, 850:n är bättre körkänsla i trots att den är framhjulsdriven.


850:n kallades ju för den första körglada Volvon när den kom. Bara för att det är bakhjulsdrivet gör det inte bilen rolig att köra.

Jag tycker inte 940 känns omodern men de enda nya bilarna ja kört och kan jämföra med är inga direkt premiumbilar.
Jag vet om många som påstår att det är en helt annan känsla i en äldre, inte så modern rwd än en nyare fwd men det har jag ingen åsikt om eftersom jag kört för lite fwd för att kunna yttra mig.

940 är roliga bilar men kör på en B230fk bra grund att bygga på big_smile Men ska jag va ärlig kör på en 240 lol

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Rayya
11 januari 2009 · 876 Inlägg

Absolut 940/945 Utan tvekan!!!!tongue

Volvo V70n "Likeface" (2001)
tomcrus ejfotograf
11 januari 2009 · 79 Inlägg

Volvo 945 ltt helt klart. bra drag i hela registret, till hyfsat pris cool

ABSOLUT Volvo
azXig Finlirare
11 januari 2009 · 478 Inlägg

"En rolig bil, är en bakhjulsdriven bil" big_smile

RaHm CEO
11 januari 2009 · 35 Inlägg

850 är snyggare tycker jag men 940/960 är ju klart roligare med bakhjulsdrivet ;D

AnDys70
12 januari 2009 · 25 Inlägg

har du inte funderat på s70 nåt

Volvo s70 Autotech "Bäst i test 2009" (1998)
Balboaracing
26 januari 2010 · 6 Inlägg

Det är helt sjukt asså, jag som trodde volvo var en familjebil. inte visste jag att det var en drifting bil:) hehe. nee men skämt å sido. Volvo 855 t5 har jag, turbo,aut,skinn, ecc you name it massa utrustning för under 20000. väldigt bra bra bil både vinter och sommar. små dyra fel. men en väldigt bra bil överlag. Försäkring är ju ett skämt dock men det tar vi en annan gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang