Lackering av huv!

osteeergren
31 januari 2010 · 49 Inlägg

Tjenare garagetmedlemar, jag tänkte lacka min huv blank svart. så jag undrar över vilket sätt jag ska göra de på för att få de som bäst, vilken färg jag ska använda mig av osv.. Tacksam för svar.

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
Thullen
31 januari 2010 · 1 653 Inlägg

för att få det bäst: lämna till en billackerare

Enklast för att få ett bra resultat billigt: leta upp en svart huv på skroten...

Senast redigerat av Thullen (31 januari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
_Ozzy_
31 januari 2010 · 186 Inlägg

Har du varken erfarenhet eller tillgång till en ordentlig lackbox så bör du lämna iväg huven till en lackerare. Annars kan du lika gärna rolla huven, för mycket bättre resultat än så kommer du antagligen inte få

osteeergren
31 januari 2010 · 49 Inlägg

tack för svar, va kan de priset ligga på då, bara lackeringen av huven när den är färdig slipad och spacklad?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
Speedman Bilvårdsexpert
31 januari 2010 · 663 Inlägg

Räkna med ca 3500:-.
Tyvärr så hjälper det inte mkt om en amatör slipat och spacklat före. I värsta fall förvärrar det arbetet istället.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
mo_tattoo
1 februari 2010 · 275 Inlägg

en färdigslipad huv skulle jag ta ca 1500 kr för...
men tänk på att om du lämnar in nåt färdigslipat så får du egentligen ingen garanti på resultatet eftersom det beror på hur bra slipningen är utförd...
om jag ska göra förarbetet tar jag ca 2500 och den extra tusingen det kan det ju vara värt istället för att få en "proffslackad" huv som ändå ser förjävlig ut...
sen finns det ytterligar ett alternativ när det gäller solida färger:
lacka med "gammaldags" 1-skiktsfärg som är billigare och jag som lackerare sparar också tid eftersom jag inte behöver lägga separat klarlack...
då kan du få huven lackad för ca 1000 kr

men ärligt talat gillar jag inte att lacka nåt som nån annan gjort förarbete på.
säg att" tummen-mitt-i-handen-Arne" har slipat och lämnar in en bil, han säger att :
"ja, vad fan det är inte så noga, bara den blir röd"
ok, jag lackar den som han vill och den ser mycket riktigt förjävlig ut...
sen kommer hans kompisar och alla andra som ser bilen och säger:
"fyfan vilken skitlack", "VEM HAR LACKAT DEN?"
inte fan säger Arne:"nä, lackeraren har gjort ett ett bra jobb, det är för att jag klantat till förarbetet som den ser ut så här..."
han säger ju bara mitt firmanamn och VIPS, har man inga bilar på kö längre utanför lacken roll

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
BMW 530d (2009)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
1 februari 2010 · 510 Inlägg

mo_tattoo skrev:
en färdigslipad huv skulle jag ta ca 1500 kr för...
men tänk på att om du lämnar in nåt färdigslipat så får du egentligen ingen garanti på resultatet eftersom det beror på hur bra slipningen är utförd...
om jag ska göra förarbetet tar jag ca 2500 och den extra tusingen det kan det ju vara värt istället för att få en "proffslackad" huv som ändå ser förjävlig ut...
sen finns det ytterligar ett alternativ när det gäller solida färger:
lacka med "gammaldags" 1-skiktsfärg som är billigare och jag som lackerare sparar också tid eftersom jag inte behöver lägga separat klarlack...
då kan du få huven lackad för ca 1000 kr

men ärligt talat gillar jag inte att lacka nåt som nån annan gjort förarbete på.
säg att" tummen-mitt-i-handen-Arne" har slipat och lämnar in en bil, han säger att :
"ja, vad fan det är inte så noga, bara den blir röd"
ok, jag lackar den som han vill och den ser mycket riktigt förjävlig ut...
sen kommer hans kompisar och alla andra som ser bilen och säger:
"fyfan vilken skitlack", "VEM HAR LACKAT DEN?"
inte fan säger Arne:"nä, lackeraren har gjort ett ett bra jobb, det är för att jag klantat till förarbetet som den ser ut så här..."
han säger ju bara mitt firmanamn och VIPS, har man inga bilar på kö längre utanför lacken roll

Låter fullständigt logiskt, det var därför jag lät lackfirman sköta rubbet big_smile

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
biber
1 februari 2010 · 429 Inlägg

Runt 2000 skulle det kosta för min 850-huv. Så där i krokarna kan du gissa på att de hamnar. Låt dom göra allt arbete.

// Pontus
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
1 februari 2010 · 3 585 Inlägg

40kr för slippapper 100kr för spackel och 2 sprayburkar på biltema för 59kr st

Men kör lackerare du om du vill ha bra resultat.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Retepoj
1 februari 2010 · 664 Inlägg

mo_tattoo skrev:
en färdigslipad huv skulle jag ta ca 1500 kr för...
men tänk på att om du lämnar in nåt färdigslipat så får du egentligen ingen garanti på resultatet eftersom det beror på hur bra slipningen är utförd...
om jag ska göra förarbetet tar jag ca 2500 och den extra tusingen det kan det ju vara värt istället för att få en "proffslackad" huv som ändå ser förjävlig ut...
sen finns det ytterligar ett alternativ när det gäller solida färger:
lacka med "gammaldags" 1-skiktsfärg som är billigare och jag som lackerare sparar också tid eftersom jag inte behöver lägga separat klarlack...
då kan du få huven lackad för ca 1000 kr

men ärligt talat gillar jag inte att lacka nåt som nån annan gjort förarbete på.
säg att" tummen-mitt-i-handen-Arne" har slipat och lämnar in en bil, han säger att :
"ja, vad fan det är inte så noga, bara den blir röd"
ok, jag lackar den som han vill och den ser mycket riktigt förjävlig ut...
sen kommer hans kompisar och alla andra som ser bilen och säger:
"fyfan vilken skitlack", "VEM HAR LACKAT DEN?"
inte fan säger Arne:"nä, lackeraren har gjort ett ett bra jobb, det är för att jag klantat till förarbetet som den ser ut så här..."
han säger ju bara mitt firmanamn och VIPS, har man inga bilar på kö längre utanför lacken roll

Håller med honom till 100%. Det är ju samma som tatuerare typ... Dom tatuerar inte vilken skit som helst. För ju bara dålig feed back för dom ju.

Lika bra att lämna in den så får proffsen sköta allt, om man inte är duktig. Jag fick betala 2000 kr för min huv. Lacken var metallic grå. Vart sjukt bra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang