Kicker L5 , SLutsteg???

ulvsby-raggern
3 februari 2010 · 19 Inlägg

Tjena, jag funderar på att köpa 2st kicker L5 10" i baslåda men vet ej något slutsteg som är bra för de och orkar driva runt de, basarna ligger på 450rms watt styck och jag vill ha ett slutsteg som klarar av de.
Vet ni om något slutsteg vore jag tacksam helst inte något jätte dyrt utan bara något som orkar driva baserna. Tack på förhand // Tim

Senast redigerat av ulvsby-raggern (5 februari 2010)

_fillan_ med lem
3 februari 2010 · 1 925 Inlägg

sinus live a1500 .. eller mutant ascencion1 monoblock. bra effekt i båda stegen.

mds tourqe finns ju också, men det har jag inte provat så vet ej hur det är.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
volvocrille
3 februari 2010 · 287 Inlägg

ett Dls A6 skulle sitta fint, bättre att lägga till lite på steg istället för på basarna.
http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=dl0324

Volvo Amazon "Low and slow" (1969)
dbakuten TEAM dBAkuten
3 februari 2010 · 865 Inlägg

ulvsby-raggern skrev:
Tjena, jag funderar på att köpa 2st kicker L5 i baslåda men vet ej något slutsteg som är bra för de och orkar driva runt de, basarna ligger på 450rms watt styck och jag vill ha ett slutsteg som klarar av de.
Vet ni om något slutsteg vore jag tacksam helst inte något jätte dyrt utan bara något som orkar driva baserna. Tack på förhand // Tim

Leta efter ett strömstarkt slutsteg för att få de basarna att låta som de ska.

Är det 2x2ohm eller 2x4ohm?

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
ulvsby-raggern
3 februari 2010 · 19 Inlägg

_fillan_ skrev:
sinus live a1500 .. eller mutant ascencion1 monoblock. bra effekt i båda stegen.

mds tourqe finns ju också, men det har jag inte provat så vet ej hur det är.

Tack de får nog bli ett sinus live steg för min del:)

ulvsby-raggern
3 februari 2010 · 19 Inlägg

volvocrille skrev:
ett Dls A6 skulle sitta fint, bättre att lägga till lite på steg istället för på basarna.
http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=dl0324

Får tacka för en mycket bra hemsida, de får nog bli ett sinus live för mig:)

ulvsby-raggern
4 februari 2010 · 19 Inlägg

dbakuten skrev:

ulvsby-raggern skrev:
Tjena, jag funderar på att köpa 2st kicker L5 i baslåda men vet ej något slutsteg som är bra för de och orkar driva runt de, basarna ligger på 450rms watt styck och jag vill ha ett slutsteg som klarar av de.
Vet ni om något slutsteg vore jag tacksam helst inte något jätte dyrt utan bara något som orkar driva baserna. Tack på förhand // Tim

Leta efter ett strömstarkt slutsteg för att få de basarna att låta som de ska.

Är det 2x2ohm eller 2x4ohm?

MVH//Björn

Tjena björn:) det är 2x2ohm har jag för mig, har du något annat förslag än sinus live steget för runt samma penning eller?// MVH Tim

Senast redigerat av ulvsby-raggern (4 februari 2010)

BJonsson
4 februari 2010 · 4 074 Inlägg

ulvsby-raggern skrev:

dbakuten skrev:

ulvsby-raggern skrev:
Tjena, jag funderar på att köpa 2st kicker L5 i baslåda men vet ej något slutsteg som är bra för de och orkar driva runt de, basarna ligger på 450rms watt styck och jag vill ha ett slutsteg som klarar av de.
Vet ni om något slutsteg vore jag tacksam helst inte något jätte dyrt utan bara något som orkar driva baserna. Tack på förhand // Tim

Leta efter ett strömstarkt slutsteg för att få de basarna att låta som de ska.

Är det 2x2ohm eller 2x4ohm?

MVH//Björn

Tjena björn:) det är 2x2ohm har jag för mig, har du något annat förslag än sinus live steget för runt samma penning eller?// MVH Tim

Då ska du leta efter ett steg som levererar mycket effekt i 2ohm inte i 1 ohm.
Sinus Live 3000 är specat till 3kw i 2ohm,dock har jag hört mycket skit om dom MEN även dom som gillar dom skarpt.
Annars borde detta funka http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10180
Eller oxå 2st såna här,ett per bas asså http://www.blekingebilradio.se/index.ph … ry_id=737#
Hmm..länken krångla! Dragster steget överst menar jag..

Senast redigerat av BJonsson (4 februari 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
dbakuten TEAM dBAkuten
4 februari 2010 · 865 Inlägg

ulvsby-raggern skrev:

dbakuten skrev:

ulvsby-raggern skrev:
Tjena, jag funderar på att köpa 2st kicker L5 i baslåda men vet ej något slutsteg som är bra för de och orkar driva runt de, basarna ligger på 450rms watt styck och jag vill ha ett slutsteg som klarar av de.
Vet ni om något slutsteg vore jag tacksam helst inte något jätte dyrt utan bara något som orkar driva baserna. Tack på förhand // Tim

Leta efter ett strömstarkt slutsteg för att få de basarna att låta som de ska.

Är det 2x2ohm eller 2x4ohm?

MVH//Björn

Tjena björn:) det är 2x2ohm har jag för mig, har du något annat förslag än sinus live steget för runt samma penning eller?// MVH Tim

Kicker Zx 1000.1 funka kanon till baslådan. Mer effekt en så behövs inte för musikspelande.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Lindbaah
4 februari 2010 · 37 Inlägg

Jag hade ett Mutant ascension 1 steg som brann helt utan anledning här i november (en trissa gav upp). Inhandlat nån gång i våras på dbakuten, jag köpte begagnat av sörling här i augusti.

Skulle hämta lillasyrran inne på samhället, startade stereon och spelade lite i bakgrunden. Typ volym 7 på stereon, tog 30sek sen så sa steget Tack och hej.

Måste ha varit ett "måndags exemplar". Men innan olyckan, alltså när det väl fungerade så var det kanon bra! smile

michieff ljudfantast
4 februari 2010 · 1 372 Inlägg

Lindbaah skrev:
Jag hade ett Mutant ascension 1 steg som brann helt utan anledning här i november (en trissa gav upp). Inhandlat nån gång i våras på dbakuten, jag köpte begagnat av sörling här i augusti.

Skulle hämta lillasyrran inne på samhället, startade stereon och spelade lite i bakgrunden. Typ volym 7 på stereon, tog 30sek sen så sa steget Tack och hej.

Måste ha varit ett "måndags exemplar". Men innan olyckan, alltså när det väl fungerade så var det kanon bra! smile

skriv du till dbakutens support om detta, inte i tråden

M_icke_
5 februari 2010 · 3 466 Inlägg

Satsa på ett DLS CAD 15, det ger 900wrms i 2ohm, sen är det inget skitsteg heller utan håller lite högre klass än ex Sinus Live.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ulvsby-raggern
5 februari 2010 · 19 Inlägg

M_icke_ skrev:
Satsa på ett DLS CAD 15, det ger 900wrms i 2ohm, sen är det inget skitsteg heller utan håller lite högre klass än ex Sinus Live.

Sinus live ligger väll också på 900 wrms i 2 ohm men de är säkert inte lika bra ändå, men de eju de att ja inte vill lägga ut för mkt pengar påt å hehe..

M_icke_
5 februari 2010 · 3 466 Inlägg

ulvsby-raggern skrev:

M_icke_ skrev:
Satsa på ett DLS CAD 15, det ger 900wrms i 2ohm, sen är det inget skitsteg heller utan håller lite högre klass än ex Sinus Live.

Sinus live ligger väll också på 900 wrms i 2 ohm men de är säkert inte lika bra ändå, men de eju de att ja inte vill lägga ut för mkt pengar påt å hehe..

Men jag tror (är ganska säker på) att du kommer spela både bättre och minska risken för att förstöra basarna med ett CAD15 ist för ett SL-A1500. Skillnaden är ganska stor i verkligheten även om dom är ganska lika på pappret.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
fredda_king Fotograf
5 februari 2010 · 1 319 Inlägg

M_icke_ skrev:

ulvsby-raggern skrev:

M_icke_ skrev:
Satsa på ett DLS CAD 15, det ger 900wrms i 2ohm, sen är det inget skitsteg heller utan håller lite högre klass än ex Sinus Live.

Sinus live ligger väll också på 900 wrms i 2 ohm men de är säkert inte lika bra ändå, men de eju de att ja inte vill lägga ut för mkt pengar påt å hehe..

Men jag tror (är ganska säker på) att du kommer spela både bättre och minska risken för att förstöra basarna med ett CAD15 ist för ett SL-A1500. Skillnaden är ganska stor i verkligheten även om dom är ganska lika på pappret.

håller med cad15 steget levererar hur mycket som helst. sinus live stegen är gjorda för att spela toner mest. inte bra att lira musik med för dålig kontroll på grejerna med dom. saknar mitt gamla  cad15 steg men var tvungen att sälja annars hade inte bilen suttit ihop idag.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Roger-T Europamästare i Billjud.
5 februari 2010 · 186 Inlägg

skulle valt zx 750 eller zx1000 bara för att jag vet hur bra det är. Samma effekt på pappret galet stor skillnad i verkligheten.

BJonsson
5 februari 2010 · 4 074 Inlägg

ulvsby-raggern skrev:

M_icke_ skrev:
Satsa på ett DLS CAD 15, det ger 900wrms i 2ohm, sen är det inget skitsteg heller utan håller lite högre klass än ex Sinus Live.

Sinus live ligger väll också på 900 wrms i 2 ohm men de är säkert inte lika bra ändå, men de eju de att ja inte vill lägga ut för mkt pengar påt å hehe..

Då skulle nog jag köra 2st dragster steg som jag länka till! ett på varje bas.....
1999:- * 2= 3998:-

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang