TV i bilen, Värt pengarna?

PyroN
25 september 2006 · 60 Inlägg

Tjena jag har kollat på lite olika DVD-spelare med inbyggd 7 tums skärm(så kallade in-dash).
Och jag undrar nu om det är värt pengarna om man köper en sån här pryl ? Vi snackar ju ändå 4000-6000 kr.

Altså jag tänkte mest på hur är det att sitta och kolla på en långfilm i bilen, drar den mycket ström då? Är det roligt att ha helt enkelt?

Eller tröttnar man efter ett tag?

Det kommer alltid en ny trevlig lördag, men det kommer inte en ny trevlig ungdom.
Ford Mondeo "V6an" (1999)
Skyssis Love my Godzilla!
25 september 2006 · 289 Inlägg

jag skulle nog tröttna efter ett tag, inget som jag skulle lägga ner pengar på iaf !

"Godzilla" R32GTR
Martin 9-3 Fisketokig
25 september 2006 · 2 997 Inlägg

Visst kan det vara lite häftigt men just för DVD-uppspelning så ser jag inte att det är värt pengarna, då skulle det kombineras med en dator i bilen enl mig för att få ut lite mer.

För de pengarna får du annars en fin och trevlig GPS att montera in, om du inte redan har det wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
StiFf Wankel
25 september 2006 · 1 080 Inlägg

imo är det endast för show...jag menar, hur ofta kommer den användas? åker man nånstans så håller man ju hellre koll på vägen än på en film, och ska man titta när man står stilla så drar den bara ur batteriet..

MDS Västerås
stilren personbilstekniker
25 september 2006 · 147 Inlägg

Det bästa med just skärm i bilen är att man får upp spellistor så man lättare kan välja låt, helst ska det vara toutchscreen (stavning!?) om man verkligen ska ha andvändning för det.

Daniel
25 september 2006 · 671 Inlägg

Det är kanon på långresor, men bara för passagerarna. Det går att hänga med i en film som förare också men man tappar mycket.

AdamOpel DraMinBil.nu
25 september 2006 · 1 016 Inlägg

www.sv-electronics.com , in dash för typ 2500:- ( dubbel din dock ). men de funkar kanon. finns singel för lite mer pengar.
En kompis köpte ett kitt från brl för 2400 me dubbla skärmar, riktigt kul me musikvideos till musiken:)

Senast redigerat av n0ll (25 september 2006)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
MOVIEMENT
25 september 2006 · 592 Inlägg

StiFf skrev:
imo är det endast för show...jag menar, hur ofta kommer den användas? åker man nånstans så håller man ju hellre koll på vägen än på en film, och ska man titta när man står stilla så drar den bara ur batteriet..

Att man inte kan kolla på film när man kör håller jag med om, men en skärm och dvd ihop kan ju inte ta me än 40-50w så jag tror inte att batteriet blir så snabbt tomt om man har ett någorlunda bra batteri förståss tongue

2much.fi
Accessories for your DSLR
Darkie dARKiE
25 september 2006 · 5 031 Inlägg

Slaktarin skrev:

StiFf skrev:
imo är det endast för show...jag menar, hur ofta kommer den användas? åker man nånstans så håller man ju hellre koll på vägen än på en film, och ska man titta när man står stilla så drar den bara ur batteriet..

Att man inte kan kolla på film när man kör håller jag med om, men en skärm och dvd ihop kan ju inte ta me än 40-50w så jag tror inte att batteriet blir så snabbt tomt om man har ett någorlunda bra batteri förståss tongue

Du ska väl koppla det till ljudsystemet också? som ska driva fram/bak/bas/slutsteg osv.. ?

Då snackar vi strömförbrukare.

Själv hade jag inte köpt det, känns som det är kul en eftermiddag sen tröttnar man.. Hade varit en annan sak om bilen är en utställningskärra då hade jag helt klart haft det för syns skull!
inbrott ökar också om folk ser en skärm genom rutorna..

så köp nåt annat roligt till bilen för dina pengar enligt mej! smile

Senast redigerat av Darkie (25 september 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Ronnberg
25 september 2006 · 19 Inlägg

Har dvd, slutsteg osv. i bilen dock har jag itne stått för finansieringen själv, men kan inte säga att jag ahde skaffat det och det används inte ofta, iaf gör inte jag det, känns för mycket pimp över att åka runt i stan med dvdn på, och jag åker sällan långt. Har inte ens kopplat in den i nya bilen.

linnardt
25 september 2006 · 72 Inlägg

Jag har ett komplett bildsystem med omvandlare chipat xbox, 2 solsyddsskärmar 7", alla adapters och hela skiten komplett om du är intreserad. Helt nya skärmar hämtade dom idag på mds xboxet är någon månad gammalt.

PM mig om du är intresserad wink

MOVIEMENT
25 september 2006 · 592 Inlägg

Darkie skrev:

Slaktarin skrev:

StiFf skrev:
imo är det endast för show...jag menar, hur ofta kommer den användas? åker man nånstans så håller man ju hellre koll på vägen än på en film, och ska man titta när man står stilla så drar den bara ur batteriet..

Att man inte kan kolla på film när man kör håller jag med om, men en skärm och dvd ihop kan ju inte ta me än 40-50w så jag tror inte att batteriet blir så snabbt tomt om man har ett någorlunda bra batteri förståss tongue

Du ska väl koppla det till ljudsystemet också? som ska driva fram/bak/bas/slutsteg osv.. ?

Då snackar vi strömförbrukare.

Själv hade jag inte köpt det, känns som det är kul en eftermiddag sen tröttnar man.. Hade varit en annan sak om bilen är en utställningskärra då hade jag helt klart haft det för syns skull!
inbrott ökar också om folk ser en skärm genom rutorna..

så köp nåt annat roligt till bilen för dina pengar enligt mej! smile

Det har du rätt i men det var det inte tal om här nu. Och förresten så har man väl igång ljudsystemet FAST man inte har DVD... ;D

2much.fi
Accessories for your DSLR
Darkie dARKiE
25 september 2006 · 5 031 Inlägg

Slaktarin skrev:

Darkie skrev:

Slaktarin skrev:

Att man inte kan kolla på film när man kör håller jag med om, men en skärm och dvd ihop kan ju inte ta me än 40-50w så jag tror inte att batteriet blir så snabbt tomt om man har ett någorlunda bra batteri förståss tongue

Du ska väl koppla det till ljudsystemet också? som ska driva fram/bak/bas/slutsteg osv.. ?

Då snackar vi strömförbrukare.

Själv hade jag inte köpt det, känns som det är kul en eftermiddag sen tröttnar man.. Hade varit en annan sak om bilen är en utställningskärra då hade jag helt klart haft det för syns skull!
inbrott ökar också om folk ser en skärm genom rutorna..

så köp nåt annat roligt till bilen för dina pengar enligt mej! smile

Det har du rätt i men det var det inte tal om här nu. Och förresten så har man väl igång ljudsystemet FAST man inte har DVD... ;D

Jo, men jag pratar om när man står still.. ljud är en helt annan sak, då man oftar kör med bilen när man har det igång! Men om man ska ha dvd och som förare själv ska "titta på" så hoppas jag folk står still, för andras säkerthet big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Xoff Volvo tönt... =)
25 september 2006 · 2 344 Inlägg

vi har ett komplett DVD/navi kit i bilen, Pioneer X1R + några skärmar å PS2, å det går inte många mil innan en film/ett spel börjar rulla där... men det e nog som sagt roligare för passagerare, då jag själv e passagerare i den bilen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
25 september 2006 · 2 933 Inlägg

köp köp.! big_smile big_smile  har dvd- och en 7" indash skärm i min 240, tro de eller ej.. jävla coolt.. big_smile tongue
Är redan inne på att köpa en eller två skämrar till nu.. eller ev. sätta i min andra dator som bara står bredvid och skräpar/går isönder/krånglar.. smile  hårddiskarna dör en efter en.. :S

Senast redigerat av dj_aggwa (25 september 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
s.svensson Elektriker
25 september 2006 · 31 Inlägg

hejsan!

Jag har dvd in-dash i min bil.
den har krånglat till och från så jag har fått tre nya på mindre än ett år på garantin.

och jag kan säga dig att jag saknat den när jag varit tvungen att sätta in min gamla cd spelare.

du kan ha mycket mer musik på skivorna. musikvideos. och om du ska hämta någon och väntar i bilen är de perfekt och kika lite på någon film.

och det där med slutstegen. jag har löst det men en "kill switch" till remoten på steget. så jag stänger bara av basen när jag stänger av bilen så kan man kika på en hel film utan att batteriet dör. för högtalarna drar inte alls mycket.

väldigt värt att köpa om de är i den prisklassen!

det tycker jag i allafall.

Race until death or die behind.
Say Yes to bananas and No to orangus
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang