Karaktär på Kickerhögtalare‏

zetec
28 januari 2010 · 603 Inlägg

Hej!
Jag undrar vilken karaktär på ljudet Kicker-högtalarna har?
Jag har idag DLS R6A 6,5" framsystem och 2st Kicker Comp VR i bagagen i min peugeot 206.
Jag är nöjd med ljudet men ska göra hela bygget mer seriöst, bygga om lådan för att integreras estetiskt bättre i bilen, plasta dörrsidor och önskemålet är ju även att inte ha en sån blandning av grejer i systemet.
Därför undrar jag om Kicker högtlare som framsystem skulle passa. Kommer även bli ett högtalarkit i bagagen för show och att det inte bara ska dunka för dom som står och inspekterar bagageutrymmet.
Jag har tittat på Kicker KS 6,5' kit, http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10151 Vad säger ni om det?
Jag spelar mycket blandat men mest techno, trance, dance, house och electro men vill ha ett bra ljud när jag ska komma i stämning till Pink Floyd, Takida, Lars Winnerbäck mfl.
Sebastian

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
attityds_problem
28 januari 2010 · 199 Inlägg

jag tycker dom är helt okej för priset, trycker på ganska bra i mid också, kan vara lite höga i diskant bara men jag är nöjd med dom. har 3kit till framdörrarna och driver det med kickers zx850.4

stahre
28 januari 2010 ·

jag har inte hört just det kittat men däremot många andra kickers, jag tycker dom flesta kan ha en tendens till att bli lite skrikig i diskanten vid högre lyssnande. Jag skulle nog inte bytt ut dina DLS i alla fall, gillar dls saker...

evilaudio
28 januari 2010 · 16 195 Inlägg

att byta ut DLS R6 kit mot kicker KS e ett tokigt nerköp skulle ja vilja säga..

R6 spelar sååå mycke detaljrikare å har fan så mycke mer drag i middbasen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TT-Avant
28 januari 2010 · 6 851 Inlägg

evilaudio skrev:
att byta ut DLS R6 kit mot kicker KS e ett tokigt nerköp skulle ja vilja säga..

R6 spelar sååå mycke detaljrikare å har fan så mycke mer drag i middbasen.

Kan till viss del hålla med..Det blir ett litet nerköp.
Men jag vet inte om DLS kittet är mera detaljrikt? R6A kittet är ett kitt som rockar..ordentligt. Men detaljer vet jag inne direkt..Då är MS6 bättre på detaljer, men klenare i midbasen, lite mer som KS kittet på den biten.
KS kittet spelar högt, men som tidigare påpekas, diskanten har en tendens till att bli lite vass, samt att den spelar inte riktigt lika djup midbas som R6A kittet.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
evilaudio
28 januari 2010 · 16 195 Inlägg

TT-Avant skrev:

evilaudio skrev:
att byta ut DLS R6 kit mot kicker KS e ett tokigt nerköp skulle ja vilja säga..

R6 spelar sååå mycke detaljrikare å har fan så mycke mer drag i middbasen.

Kan till viss del hålla med..Det blir ett litet nerköp.
Men jag vet inte om DLS kittet är mera detaljrikt? R6A kittet är ett kitt som rockar..ordentligt. Men detaljer vet jag inne direkt..Då är MS6 bättre på detaljer, men klenare i midbasen, lite mer som KS kittet på den biten.
KS kittet spelar högt, men som tidigare påpekas, diskanten har en tendens till att bli lite vass, samt att den spelar inte riktigt lika djup midbas som R6A kittet.

å som vanligt så e ju smaken som baken..  ja skulle då aldrig byta.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
stahre
28 januari 2010 ·

evilaudio skrev:

TT-Avant skrev:

evilaudio skrev:
att byta ut DLS R6 kit mot kicker KS e ett tokigt nerköp skulle ja vilja säga..

R6 spelar sååå mycke detaljrikare å har fan så mycke mer drag i middbasen.

Kan till viss del hålla med..Det blir ett litet nerköp.
Men jag vet inte om DLS kittet är mera detaljrikt? R6A kittet är ett kitt som rockar..ordentligt. Men detaljer vet jag inne direkt..Då är MS6 bättre på detaljer, men klenare i midbasen, lite mer som KS kittet på den biten.
KS kittet spelar högt, men som tidigare påpekas, diskanten har en tendens till att bli lite vass, samt att den spelar inte riktigt lika djup midbas som R6A kittet.

å som vanligt så e ju smaken som baken..  ja skulle då aldrig byta.

inte jag heller... tror inte du vinner något direkt på att köra allt av samma märke... bättre att köra på något som låter bra av annat märke än kicker, ljudbilden blir inte alltid bättre för att man kör samma märke rakt igenom  smile

TT-Avant
28 januari 2010 · 6 851 Inlägg

evilaudio skrev:

TT-Avant skrev:

evilaudio skrev:
att byta ut DLS R6 kit mot kicker KS e ett tokigt nerköp skulle ja vilja säga..

R6 spelar sååå mycke detaljrikare å har fan så mycke mer drag i middbasen.

Kan till viss del hålla med..Det blir ett litet nerköp.
Men jag vet inte om DLS kittet är mera detaljrikt? R6A kittet är ett kitt som rockar..ordentligt. Men detaljer vet jag inne direkt..Då är MS6 bättre på detaljer, men klenare i midbasen, lite mer som KS kittet på den biten.
KS kittet spelar högt, men som tidigare påpekas, diskanten har en tendens till att bli lite vass, samt att den spelar inte riktigt lika djup midbas som R6A kittet.

å som vanligt så e ju smaken som baken..  ja skulle då aldrig byta.

Exakt..ville bara att han skulle få ett till utlåtande. Men jag skulle inte heller byta wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
zetec
7 februari 2010 · 603 Inlägg

Tack! Byta ner mig bara för att få en snyggare systemskiss är inget som låter så lockande. Jag gillar verkligen karaktären på mitt DLS framsystem. Tycker Kicker CVR basarna matchar väldigt bra också, och det är ju trots allt viktigast vad mina öron tycker. Frågan är då fortfarande vad jag ska sätta för högtalare i bagagen tillsammans med basarna. De ska alltså inte spela för någon i bilen, de ska spela för dom som ev någon gång står bakom bilen med bakluckan öppen så de inte bara får bas. Jag vill inte ha vad för skräp som helst eftersom resten av grejerna är hyfsade, de ska hänga med och låta bra även fast det inte är de viktigaste högtalarna kanske. Finns det eventuellt ett DLS kit med samma karaktär fast ett steg uppåt. Isåfall skaffa det till framsystem och ta mitt R6A och sätta i bagagen. Annars är ett lockande alternativ att helt enkelt köpa ett till R6A och ha samma framsystem som baksystem. Vad tycker ni andra fanatiker här? smile

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Frippe_L Gladen Audio
7 februari 2010 · 2 388 Inlägg

zetec skrev:
Tack! Byta ner mig bara för att få en snyggare systemskiss är inget som låter så lockande. Jag gillar verkligen karaktären på mitt DLS framsystem. Tycker Kicker CVR basarna matchar väldigt bra också, och det är ju trots allt viktigast vad mina öron tycker. Frågan är då fortfarande vad jag ska sätta för högtalare i bagagen tillsammans med basarna. De ska alltså inte spela för någon i bilen, de ska spela för dom som ev någon gång står bakom bilen med bakluckan öppen så de inte bara får bas. Jag vill inte ha vad för skräp som helst eftersom resten av grejerna är hyfsade, de ska hänga med och låta bra även fast det inte är de viktigaste högtalarna kanske. Finns det eventuellt ett DLS kit med samma karaktär fast ett steg uppåt. Isåfall skaffa det till framsystem och ta mitt R6A och sätta i bagagen. Annars är ett lockande alternativ att helt enkelt köpa ett till R6A och ha samma framsystem som baksystem. Vad tycker ni andra fanatiker här? smile

Sätt ett par DLS koaxer där då? 426 eller nåra såna är ju inte fy skam o räcker väl till dem som ska titta på ditt bygge.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang