Köpråd: Ny mobiltelefon

Cupra_
17 januari 2010 ·

Chrill27 skrev:
Kul tråd då jag går i dessa tankarna. Tänkte låna tråden och fråga om era erfarenheter med Samsung ultra touch och SE Aino smile

Är ingen som har nämnt Ultra touchen än så var tvungen att fråga

Jag har en aino själv, helnöjd förutom att den jävlas konstant när det är kallt ute. Har man den inte i innerfickan när det är minusgrader ute säger den: "Sätt i simkort" eller "SIM INAKTIVT". Nån bugg, har även de senaste drivrutinerna men det hjälper inte..

Mina erfarenheter:

Samsung: Lite för pengarna

Nokia: Bra mjukvara men tvivelaktig kvalitet på många modellers uppbyggnad (Faller isär vid tapp i golv m.m.)

SE:  Bra mobiler om det inte vore för den konstant strulande mjukvaran.

Motorola: Behöver jag skriva nåt?

TS_quattro fyrkrafsare
17 januari 2010 · 1 443 Inlägg

Aerocombi skrev:

TS_quattro skrev:

Aerocombi skrev:

Fattar inte hur man kan tycka att en mobil som hänher sig o startar om sig titt som tätt är helt OK hmm
Har haft 3st SE o alla har  varit samma skit mad
Kör med Nokia o är nöjd, det enda som krånglat under 2 år är kameraluckan som byttes på garantin efter 2 mån big_smile
Dags att byta nu, har aldrig haft samma mob så länge som denna, men den vill ju inte lägga av tongue

Innan jag köpte heron hade jag samma SE lur i över 4 år, startade om den en gång pga att batteriet tog slut. Den var dock nu så utsliten att den var helt färglös och högtalaren i luren hade lagt av så det blev till att byta.

Det där med högtalaren verkar ju vara mer vanligt än ovanligt med SE hmm likaså att de stänger av sig eller säger att inte simkortet sitter i roll

nja, min la av därför att hela telefonen var knökfull med sågspån och damm, den funkade fortfarande, var bara det att det var så mycket skit i att jag inte kunde höra något längre, och jag fick inte ur skiten heller. man lämnar inte in en 4 år gammal telefon på rengöring hos firma  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
exoop
3 februari 2010 · 469 Inlägg

ingen som har köpt SE satio och kan berätta lite om den?

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Engen HEAVY METAL
3 februari 2010 · 765 Inlägg

har SE X1 och är generellt nöjd med telefonen och funktionerna i den..dock så hänger den sig lite då och då!! Men jag gillar formen och tangent bordet e ju kalas ( qwerty ) och så men det komm ju en uppdaterig på den för inte så länge sedan.... men men,,, den buggar för mycket för att man ska va helt nöjd!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Tribbe SAAB♥SUBARU
3 februari 2010 · 1 636 Inlägg

Har en samsung jet och är missnöjd över mobilvalet... Jag skulle chansat och lagt pengarna på en htc istället känner jag nu i efterhand... Ne har haft nokia, se och samsung..  min första samsung som jag hade för många år sen var den som fungerat bäst.. men min nya samsung håller inte det måttet som jag tycker att den ska.

Jämnför man min samsung jet mot min kompis iphone 3gs så är iphonen snabbare i alla lägen... trots att jet'n har snabbare processor.. men kanske kommer ny firmware någongång...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
lingua
3 februari 2010 · 2 271 Inlägg

Sålde min Nokia N97 i somras och skaffade en Iphone 3g s istället.
Går inte ens att jämnföra dessa telefoner, Iphone krossar på alla sätt när det kommer
till prestanda! Dock kan jag sakna "drag and drop" som SE och Nokia har, annars suverän.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
DuelBall Seg bôvel
3 februari 2010 · 322 Inlägg

exoop skrev:
ingen som har köpt SE satio och kan berätta lite om den?

Köpte den för någon månad sedan. Riktigt skön lur, tar dock ett tag att lära sig hela telefonen.

Batteritiden är dock rent usel, extrabatteri rekommenderas!

exoop
4 februari 2010 · 469 Inlägg

DuelBall skrev:

exoop skrev:
ingen som har köpt SE satio och kan berätta lite om den?

Köpte den för någon månad sedan. Riktigt skön lur, tar dock ett tag att lära sig hela telefonen.

Batteritiden är dock rent usel, extrabatteri rekommenderas!

okej. hur är den i menyerna och pekskärmen? hänger den sig något? startar om sig? buggig?.
hur länge räcker batteriet för dig och vad gör du med telen på dagarna?
själv så ska jag mest ha den som vanlig mobil och prata i med headset "såklart" haha, men man ska ju ändå kunna pilla på den något smile. tacksam för svar Mvh

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
torpis Forummoderator
4 februari 2010 · 10 576 Inlägg

exoop skrev:

DuelBall skrev:

exoop skrev:
ingen som har köpt SE satio och kan berätta lite om den?

Köpte den för någon månad sedan. Riktigt skön lur, tar dock ett tag att lära sig hela telefonen.

Batteritiden är dock rent usel, extrabatteri rekommenderas!

okej. hur är den i menyerna och pekskärmen? hänger den sig något? startar om sig? buggig?.
hur länge räcker batteriet för dig och vad gör du med telen på dagarna?
själv så ska jag mest ha den som vanlig mobil och prata i med headset "såklart" haha, men man ska ju ändå kunna pilla på den något smile. tacksam för svar Mvh

Kamraten köpte en Satio och den buggar...  startar om sig och hänger sig. Vädligt ofta när kameran används så blir skärmen svart och telefonen behöver startas om genom att rycka batteriet.  uppdatering av mjukvaran tillförde ett par buggar till.

Jag hade efter 1 års konstant strul med C905 tröttnat på SE och köpte en Samsung Pixon 12 som jag är nöjd med hitintills.  Den gör det som den skall iaf. (Fick förövrigt pengarna tillbaka för min C905 efter ganska så precis ett år)

Samsungens kamera är sämre än Sations, eller iaf mjukvaran. Men å andra sidan så blir det bild varje gång från Samsungen... tongue   touchen är bättre hos samsung också.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
DuelBall Seg bôvel
4 februari 2010 · 322 Inlägg

exoop skrev:

DuelBall skrev:

exoop skrev:
ingen som har köpt SE satio och kan berätta lite om den?

Köpte den för någon månad sedan. Riktigt skön lur, tar dock ett tag att lära sig hela telefonen.

Batteritiden är dock rent usel, extrabatteri rekommenderas!

okej. hur är den i menyerna och pekskärmen? hänger den sig något? startar om sig? buggig?.
hur länge räcker batteriet för dig och vad gör du med telen på dagarna?
själv så ska jag mest ha den som vanlig mobil och prata i med headset "såklart" haha, men man ska ju ändå kunna pilla på den något smile. tacksam för svar Mvh

Menyerna är lättnavigerade, tar inte särskilt lång tid att lära sig dem.
Pekskärmen har jag inte tagit av skyddsplasten på, men även den fungerar bra. Antar att den är ännu bättre utan plasten. big_smile

Batteritiden är ok om man inte "leker" alltför mycket, men vid streamning (t.ex. Youtube) är den direkt usel.
Spela spel går dock göra utan större batteriförlust. smile

Senast redigerat av DuelBall (4 februari 2010)

Murvald Knegare
4 februari 2010 · 718 Inlägg

För tillfället har jag en Nokia N97 mini, men ska nog byta till en Samsung JET..

Jag sålde nyss min iPhone, visst.. Jag är nöjd med telefonen.. Men jag tycker den är rätt överdriven, dessutom fick jag 4K för den, efter ett år är det värt wink

William 2009-02-20
klimpan
5 februari 2010 · 2 600 Inlägg

jag behöver med en ny mobil då min nokia inte vill vara med i leken längre tongue fundera med på en samsung jet.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
TS_quattro fyrkrafsare
5 februari 2010 · 1 443 Inlägg

har haft min HTC hero i snart två månader och är grymt nöjd, den tar visserligen en stund att lära sig hantera, men när man väl kommit över den tröskeln så är användningsområdet i stort sett obegränsat...
menyer, funktioner etc påminner väldigt mycket om iphone med skillnaden att man kan ha mer än ett program (app) igång samt att man kan byta batterier och minne som man finner lämpligt, visst batteritiden är inte mycket att skryta med om man har alla funktioner igång (väderinfo, gps, 3G, wifi, bluetooth, har man alla dessa aktiva så suger de batterier som en svamp). tack vare att det är android som är ett linuxbaserat OS så kan man göra om det i stort sett hur mycket man vill, men att börja roota etc är väl inget jag skulle rekommendera att man gör första dagen men när man börjar kunna telefonen så kan man plocka hur mycket man vill fram och tillbaka...

edit: när jag nu haft tid att jämföra iphone och HTC hero så är det heron som gäller alla dagar i veckan för min del då iphone är alldeles för enkelspårig och tillåter inga som helst egna ideér, som Mortalis sa i nån tråd: "därför att Apple vet bäst" hur de ska kunna veta hur jag vill ha min mobil vet jag inte, men deras bild av en bra mångsidig mobil stämmer inte överens med min iaf...

Senast redigerat av TS_quattro (5 februari 2010)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
birgppa
5 februari 2010 · 106 Inlägg

Skaffa en Iphone du kommer inte ångra dig

klimpan
6 februari 2010 · 2 600 Inlägg

köpte mig en samsung s8000 jet idag smile nöjd än så länge mycket man kan göra med den har dock inte lyckas med wi fi nätet än men enligt många så är tydligen jet svåra med de:P

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Mortalis VW-nörd?
6 februari 2010 · 4 332 Inlägg

Kan bara avråda starkt från SE...haft överblick på hur mkt telefoner som går in och ut ur service på en stor elektronikfirma här i gbg, och man kan lugnt säga, konstant, att SE har mer än tre gånger så många telefoner som Nokia, Apple, Samsung, LG m.fl IHOP.
Tycker det räcker för hur värdelös kvaliteten faktiskt är på dem, och det handlar inte om budgetmobiler utan de e Aino, Xperia, Satios också...

Bjork OEM <3
6 februari 2010 · 6 957 Inlägg

Skulle jag få för mig att byta tele idag (vilket jag inte kommer göra på ett bra tag tongue) så
skulle jag kolla på HTC-lurar, har en Iphone 3GS just nu, sjuuuuuukt nöjd! smile

OEM <3
exoop
8 februari 2010 · 469 Inlägg

hejsan! har köpt mig en satio nu och är sjukt nöjd smile tycker inte alls den är dålig som alla säger! tycker den är behändig snabb och väääldigt prisvärd, och kameran ska vi inte tala om <3. Jag gav 4800 för min på elgiganten i örebro, tycker det är ett väldigt överkommligt pris om man ser till vad man får. Jag tycker igentligen inte man kan jämföra denna lur med iphone 3gs då den telen kostar som billigast 7000kr. men men jag är iaf väldigt nöjd och rekomenderar denna starkt smile

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
torpis Forummoderator
8 februari 2010 · 10 576 Inlägg

exoop skrev:
hejsan! har köpt mig en satio nu och är sjukt nöjd smile tycker inte alls den är dålig som alla säger! tycker den är behändig snabb och väääldigt prisvärd, och kameran ska vi inte tala om <3. Jag gav 4800 för min på elgiganten i örebro, tycker det är ett väldigt överkommligt pris om man ser till vad man får. Jag tycker igentligen inte man kan jämföra denna lur med iphone 3gs då den telen kostar som billigast 7000kr. men men jag är iaf väldigt nöjd och rekomenderar denna starkt smile

återkom om en månad så får vi se om du springer på de vanliga problemen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Rquired Allmänt envis
8 februari 2010 · 12 512 Inlägg

torpis skrev:

exoop skrev:
hejsan! har köpt mig en satio nu och är sjukt nöjd smile tycker inte alls den är dålig som alla säger! tycker den är behändig snabb och väääldigt prisvärd, och kameran ska vi inte tala om <3. Jag gav 4800 för min på elgiganten i örebro, tycker det är ett väldigt överkommligt pris om man ser till vad man får. Jag tycker igentligen inte man kan jämföra denna lur med iphone 3gs då den telen kostar som billigast 7000kr. men men jag är iaf väldigt nöjd och rekomenderar denna starkt smile

återkom om en månad så får vi se om du springer på de vanliga problemen.

Skall bli intressant att se...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang