Polisens laserpistoler...

Bolmin
18 juni 2005 · 32 Inlägg

skulle detta stämma skulle motorcyklar inte fastna i radarn wink

Dont drink water,the fish fuck`s in it
TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Jag har inte orkat läsa allt, men sett att det varit diskutioner ang. om de måste vara reg. pålt eller ej för att de ska ta med laser..
Jag kan säga av erfarenhet att de KAN ta hastighet även vid avsaknad av reg plåt.
Blev av med mitt körkort för några år sedan och då fanns där INTE någon reg plåt.
Så det där med att de inte an ta en bara för man har den på eller ej är helt fel.Därimot så tar de mot den för det är lättast att sikta mot den då den syns bäst i dera lilla "kikarsikte"

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Cordoba_Robban
18 juni 2005 · 44 Inlägg

WoX skrev:

carnageman skrev:
Om dom kommer styra betalningen av dom odemokratiska biltullarna med hjälp av bakre regskylten så lär den oxå bli tappad....
Iallafall på min bil.
Måtte den bilistfientliga sossen åka ur riksdan snarast.
Tankade idag för nästa 11:- litern... (över 8:- är SVENSK pålagd skatt)
Åsså åker man ju 3.0 V6:a så den drar ju lite...
2505:- i årskatt har jag på bilen (oxå helt sjukt)
Misstänker att ingen här tänker rösta på miljöpartiet? :-)

nofearsy skrev:
Kom just på att jag ska råka "tappa" min front skylt tongue

kan säga som så att jag råkat ut för samma sak  11 * ;smile  och de stoppade mig och sa att


det är tur för dig att vi inte kunde få en hastiget på dig nu  för då hade du nog varit utan kort. jag höll ca 100-130 på  70 väg. men då sa han att vi tänker ge dig böter för att du INTe har någon reg plåt..

jag svarade då  !!   Ja jag vet jag har ringt om det för 1 timme sedan då jag såg att jag var utan. så jag har beställt en ny. så för det kan ni inte ge mig böter så jag gjort vad jag kan för att få en NY skyllt så fort jag såg att den saknades.

och det hade jag rätt i.

så klarar man sig oxå smidigt.. kan då  oxå säga att jag självklart monterat bort den för att SLIPPA dessa dryga fartkameror,


Mvh WoX

men kan dom inte kolla upp det...det gör dom inte va?

Seat Cordoba -99
http://www.garaget.org/?car=6295
"Bara döda fiskar flyter med strömmen"
Germax
19 juni 2005 · 12 086 Inlägg

carnageman skrev:
Om dom kommer styra betalningen av dom odemokratiska biltullarna med hjälp av bakre regskylten så lär den oxå bli tappad....
Iallafall på min bil.
Måtte den bilistfientliga sossen åka ur riksdan snarast.
Tankade idag för nästa 11:- litern... (över 8:- är SVENSK pålagd skatt)
Åsså åker man ju 3.0 V6:a så den drar ju lite...
2505:- i årskatt har jag på bilen (oxå helt sjukt)
Misstänker att ingen här tänker rösta på miljöpartiet? :-)

nofearsy skrev:
Kom just på att jag ska råka "tappa" min front skylt tongue

haha.. jag vet hur du har det!wink

Izual
5 augusti 2005 · 4 571 Inlägg

själv har jag nån laser mätare som används för att mäta vid byggen och den kunde man iaf mäta hur långt det var till saken man siktade på.
spelade inte så stor roll på exakta vinkeln den gick och mäta nästan allt. om en sådan enkel pryl kan mäta avstånd borde det inte vara någa problem för polisen att mäta hur fort objektet närmar sig.  det här me å ta bort regplåten tror jag faktiskt bara hjälper imot fartkameror i stolpar

Janken Driver
5 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

ja det är ju pga fartkameror i "stolpar" "vissa" tar bort regplåten...Såklart de inte spelar någon roll om du har regplåt eller ej när de står me pickadollen o pangar hejvillt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
spunk_totte VD / SPRINGPOJK
6 augusti 2005 · 605 Inlägg

Jag håller med vissa tidigare inlägg blev av med kortet 2003, å jag hade en egen gjord liten ej reflekterande nr plåtfram. å dom tog mitt lilla rosa kort ändå!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang