Kört mot fordonstrafik förbjuden...rättegång

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 februari 2010 · 8 197 Inlägg

Vad hände med ärligt folk??
Att stå för det man har gjort istället för att maska? Neka på platsen... Löjligt... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
volvoentusiasten
9 februari 2010 · 4 005 Inlägg

Jag undrar hur man tänker när man låter bli att betala xxx kr så att andra måste betala xx xxx kr?

IQ-befriad?

MasterMicke MADMIKE
9 februari 2010 · 152 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Porsche996cab skrev:
Jag nekade på plats

Hehe! Hur nekar man till nåt när man blir tagen på plats? Du blir stoppad på platsen men erkänne rinte att du har kört där... roll

Lagom trött kille....    Nekar på plats = Att man ej skriver på ett erkännande vi tillfället.

Vid just denna händelse var det en 30-sträcka som jag skulle ha kört i 41km/h, alltså överskriden hastighetsbegränsning med 11km/h.
Till grund för mitt nekande fanns bland annat att jag fick ej se någon uppmätt hastighet eller liknade uppvisande av tillförlitligt instrument utan endast en färdig bot med ifyllt belopp 2.400kr o hastighetsöverträdelse skriven för hand. Frågade även efter senaste kalibrering av instrumen då detta är något de måste göra och kunna visa upp, inte heller det kunde dom. Då de inte heller kunde styrka att det var min bil de "skjutit" mot ansåg jag att det inte fanns någon anledning skriva under ett erkännande jag inte ens själv vet om jag gjort mig skylldig till.

Capishe?

Senast redigerat av MasterMicke (10 februari 2010)

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
Bmw_Bertil Ljud freak !
10 februari 2010 · 928 Inlägg

MasterMicke skrev:

Dave_C70 skrev:

Porsche996cab skrev:
Jag nekade på plats

Hehe! Hur nekar man till nåt när man blir tagen på plats? Du blir stoppad på platsen men erkänne rinte att du har kört där... roll

Lagom trött kille....    Nekar på plats = Att man ej skriver på ett erkännande vi tillfället.

Vid just denna händelse var det en 30-sträcka som jag skulle ha kört i 41km/h, alltså överskriden hastighetsbegränsning med 11km/h.
Till grund för mitt nekande fanns bland annat att jag fick ej se någon uppmätt hastighet eller liknade uppvisande av tillförlitligt instrument utan endast en färdig bot med ifyllt belopp o hastighetsöverträdelse skriven för hand. Frågade även efter senaste kalibrering av instrumen då detta är något de måste göra och kunna visa upp, inte heller det kunde dom. Då de inte heller kunde styrka att det var min bil de "skjutit" mot ansåg jag att det inte fanns någon anledning skriva under ett erkännande jag inte ens själv vet om jag gjort mig skylldig till.

Capishe?

Helt jävla rätt !!!!

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
Michkijn Tangentbordsriddare
10 februari 2010 · 1 825 Inlägg

Vid just denna händelse var det en 30-sträcka som jag skulle ha kört i 41km/h, alltså överskriden hastighetsbegränsning med 11km/h.
Till grund för mitt nekande fanns bland annat att jag fick ej se någon uppmätt hastighet eller liknade uppvisande av tillförlitligt instrument utan endast en färdig bot med ifyllt belopp o hastighetsöverträdelse skriven för hand. Frågade även efter senaste kalibrering av instrumen då detta är något de måste göra och kunna visa upp, inte heller det kunde dom. Då de inte heller kunde styrka att det var min bil de "skjutit" mot ansåg jag att det inte fanns någon anledning skriva under ett erkännande jag inte ens själv vet om jag gjort mig skylldig till.

Capishe?

Polisen = ägd

hade det varit i USA så hade dem stämt polisen tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
gamlingen
10 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Varför inte visa att man är en man/kvinna som törs stå för sin sak. Betala å va stolt.

Nehe
10 februari 2010 · 687 Inlägg

MasterMicke skrev:

Dave_C70 skrev:

Porsche996cab skrev:
Jag nekade på plats

Hehe! Hur nekar man till nåt när man blir tagen på plats? Du blir stoppad på platsen men erkänne rinte att du har kört där... roll

Lagom trött kille....    Nekar på plats = Att man ej skriver på ett erkännande vi tillfället.

Vid just denna händelse var det en 30-sträcka som jag skulle ha kört i 41km/h, alltså överskriden hastighetsbegränsning med 11km/h.
Till grund för mitt nekande fanns bland annat att jag fick ej se någon uppmätt hastighet eller liknade uppvisande av tillförlitligt instrument utan endast en färdig bot med ifyllt belopp 2.400kr o hastighetsöverträdelse skriven för hand. Frågade även efter senaste kalibrering av instrumen då detta är något de måste göra och kunna visa upp, inte heller det kunde dom. Då de inte heller kunde styrka att det var min bil de "skjutit" mot ansåg jag att det inte fanns någon anledning skriva under ett erkännande jag inte ens själv vet om jag gjort mig skylldig till.

Capishe?

Finns ingen rättighet att se mätinstrumentet vare sig det gäller utseendet på det eller din uppmätta hastighet. Sen vet jag inte heller vart det står att polis är skyldig att visa upp något kalibreringspapper eller liknande, ja man skall göra det och det tar inte mer än 2min men vart står det att de har en skyldighet att visa dig det? Ja just det är det också något som kommer från ett internetforum med en guide över hur man skall neka?

Men vad vet jag du har väl läst detta på zatsy.com eller något annat forum och fått det inpräntat i huvudet att det är någon sanning.

Sen mig veterligen så finns det inte någon polis som skriver en bot INNAN man har frågat personen om den är beredd att godkänna boten, för har man börjat skriva och personen ändå ska neka så är det ett jävla merjobb att annulera den istället.

Det är så tröttsamt med folk som vet att de har kört för fort men inte kan stå sitt kast när de väl blir tagna för då ska de argumentera för sin sak som om de vore oskyldiga, det är så patetiskt rent ut sagt.

Rättigheten att neka är till för de som verkligen blir orättvist bedömda eller behandlade inte för de som i TS fall vet att de solklart har gjort fel.

Senast redigerat av Nehe (10 februari 2010)

WeDo
10 februari 2010 · 3 390 Inlägg

Tycker som skribenten ovanför att det är rätt bra patetiskt beteende. Ja, jag har själv åkt dit en gång och det var väl inget mer med det. Jag betalade och åkte därifrån, självklart sur då det var ett så simpelt fel, men iaf.

Att hålla på att argumentera och säga att "jag har rätt till det" och "hur kan du veta det" när man själv vet att man gjort fel är bara ett barnsligt beteende.
Stå för det ni gjort istället! Att polisen måste ödsla tid på sånt här skit istället för att ta hand om drogpåverkade och allt annat som finns där ute gör mig bara förbannad!

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Busgrabb Rejsa ?
10 februari 2010 · 2 959 Inlägg

Om det nu i detta fallet var så att klockan var typ 00:00 och på trådskaparens klockan 23:58 el 59 så förstår jag att man vill och tycker att man har rätt att neka då.
Vet ju inte alltså utan menar bara att ibland blir man orättvist behandlad.

Autotech
BMW 335D (2008)
gamlingen
10 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Busgrabb skrev:
Om det nu i detta fallet var så att klockan var typ 00:00 och på trådskaparens klockan 23:58 el 59 så förstår jag att man vill och tycker att man har rätt att neka då.
Vet ju inte alltså utan menar bara att ibland blir man orättvist behandlad.

Han skrev ju att klockan va 00.00 då borde han väl tittat på klockan just då

Porsche996cab
10 februari 2010 · 10 Inlägg

Jag erkände inte på plats för att jag visste inte om jag gjort fel eller inte. Jag vet fortfarande inte om jag gjort fel eftersom jag inte sett någon skylt. Tiden spelar ju också roll.

Det som gör mig mest förbannad är att polisen varit otrevlig och under 15 minuter frösökt tvinga mig att skriva på vilket är tjänstefel. Jag vill inte slösa skattepengar men hade han uppträtt korrekt så hade han sparat 15 minuter av både min och hans tid.

Man ska veta att polisen inte alltid agerar korrekt eller har rätt.

De två poliser som tog mig hade precis lämnat av ca 5-7st poliser ur pikebussen då jag kör förbi de ca 7 meter ifrån så att jag bröt mot den lokala trafikföreskriften med vilje är uteslutet.

Det är tragiskt att jag i mitt arbete det senaste året anmält ca 5 stöder (sammanlagt ca 200 000kr) som bara stämplas igenom och läggs ner..

gamlingen
10 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Porsche996cab skrev:
Jag erkände inte på plats för att jag visste inte om jag gjort fel eller inte. Jag vet fortfarande inte om jag gjort fel eftersom jag inte sett någon skylt. Tiden spelar ju också roll.

Det som gör mig mest förbannad är att polisen varit otrevlig och under 15 minuter frösökt tvinga mig att skriva på vilket är tjänstefel. Jag vill inte slösa skattepengar men hade han uppträtt korrekt så hade han sparat 15 minuter av både min och hans tid.

Man ska veta att polisen inte alltid agerar korrekt eller har rätt.

De två poliser som tog mig hade precis lämnat av ca 5-7st poliser ur pikebussen då jag kör förbi de ca 7 meter ifrån så att jag bröt mot den lokala trafikföreskriften med vilje är uteslutet.

Det är tragiskt att jag i mitt arbete det senaste året anmält ca 5 stöder (sammanlagt ca 200 000kr) som bara stämplas igenom och läggs ner..

Du skulle bett dom visa skylten.
Ingen tvingade dej att åka där.
Det är inte samma poliser som utreder.

Alecci
10 februari 2010 · 2 014 Inlägg

Porsche996cab skrev:
Det är tragiskt att jag i mitt arbete det senaste året anmält ca 5 stöder (sammanlagt ca 200 000kr) som bara stämplas igenom och läggs ner..

Om folk istället såg till att ha lite värdighet och tog ansvar för sina handlingar genom att stå för de fel och regel-/lagbrott de gör sig skyldiga till, så skulle säkerligen mer skattepengar kunna användas till att lösa andra, allvarligare brott.

Det finns flera anledningar till att man normalt sätt inte får ta körkort förrän man är 18 år fyllda, och en av dem är att man ska vara mogen nog att ha lite ansvarskänsla. Att vara snål och snylta kan man göra hela livet utan att folk reagerar i dagens samhälle.

Att försöka smita från böter när man vet med sig att man gjort fel är måhända inte per definition korkat, men det är ordentligt patetiskt, omoraliskt och allmänt sunkigt.

Nu kanske folk skyller på att de inte har råd med böter eller tycker att det finns bättre saker att lägga pengarna på, men då finns det en standardfras man kan använda som svar: Don't do the crime if you can't pay the fine.

Inget personligt mot TS då det kanske kan föreligga tvivel just i detta fallet, men i allmänhet blir man ordentligt trött på folk som hela tiden ska fly sitt ansvar för att spara några tusenlappar. Och nej, bara för att våra politiker som ska föreställa föredömen skor sig på befolkningens bekostnad och därmed gör fel betyder inte det att alla andra också har rätt att göra det.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Porsche996cab
10 februari 2010 · 10 Inlägg

gamlingen skrev:

Porsche996cab skrev:
Jag erkände inte på plats för att jag visste inte om jag gjort fel eller inte. Jag vet fortfarande inte om jag gjort fel eftersom jag inte sett någon skylt. Tiden spelar ju också roll.

Det som gör mig mest förbannad är att polisen varit otrevlig och under 15 minuter frösökt tvinga mig att skriva på vilket är tjänstefel. Jag vill inte slösa skattepengar men hade han uppträtt korrekt så hade han sparat 15 minuter av både min och hans tid.

Man ska veta att polisen inte alltid agerar korrekt eller har rätt.

De två poliser som tog mig hade precis lämnat av ca 5-7st poliser ur pikebussen då jag kör förbi de ca 7 meter ifrån så att jag bröt mot den lokala trafikföreskriften med vilje är uteslutet.

Det är tragiskt att jag i mitt arbete det senaste året anmält ca 5 stöder (sammanlagt ca 200 000kr) som bara stämplas igenom och läggs ner..

Du skulle bett dom visa skylten.
Ingen tvingade dej att åka där.
Det är inte samma poliser som utreder.

Ja det hade varit bra om de visade mig skylten. Det hade även varit bra om polisen agerat korrekt och upplyst mig om mina rättigheter och låtit mig erkänna hemma istället för i en stressad situation mitt i natten i Göteborgs nattliv.

Nej ingen har tvingat mig.

Jag vet även att det inte är samma poliser som utreder och jag är glad för det för han som tog mig var inte den skarpaste kvinen i lådan big_smile

gamlingen
10 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Man har ju eget ansvar att följa lagar och regler som gäller,, vet man inte vad som gäller är man skyldig att ta reda på det,, Fanns det ingen skylt ja då nekar man. är skylten översnöad. är man ff skyldig att ta reda på vad det är för skylt.

chrizz Administratör
10 februari 2010 · 11 790 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang