Volvo 850 GLT -92 Startar inte. Felkod 2-2-3

ottafemti
8 februari 2010 · 3 Inlägg

God eftermiddag.

Sitter just nu på en volvo 850 -92a som för tillfället inte startar. Detta hände över en natt då jag från en lördag gick från en glad motorist till söndag då jag blev en ledsen person med ett 1,5 tons åbäke på parkeringsplatsen. Den har inte uppvisat några problem alls utan bara slutade fungera.
Felkoden jag får är 2-2-3. Tomgångsluftens ventilöppning felaktig eller saknas. Jag har aldrig stött på detta problemet, så jag vet inte ens vart denna ventil skulle sitta.

Undrar om någon har stött på liknande problem och kan hjälpa mig med detta, Eller om någon har svaret direkt.

Tackar på förhand

Senast redigerat av ottafemti (8 februari 2010)

BeeFyy
9 februari 2010 · 40 Inlägg

kolla tomgångsmotorn..

jokke_b
9 februari 2010 · 315 Inlägg

Starta ska den göra ändå. Prova att slå som fan på bensintanken samtidigt som du kör på starten. kan vara bränsle pumpen också.

Allt eller inget!!!
ottafemti
11 februari 2010 · 3 Inlägg

Igår kväll så uppvisade den äntligen tecken på att tända. Med en halv burk startgas så tände det till ett par gånger, men inte mer än så. Första livstecknet på bra länge från bilen. Men fortfarande, den startar inte.

Utan startgas bara står den och tuggar på startmotorn. Men en misstanke är kamaxelgivaren, då när vi ryckte i den kontakten så börja den tända lite utan startgas.

ingen som haft samma problem innan ?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
11 februari 2010 · 5 650 Inlägg

kan bero på en hel del saker men min va så där 1 tag fast jag hade inga felkoder. levde sitt eget liv då visade de sig kamaxelgivaren och impulsgivaren svänghjul va kassa så efter de blev bytta går motorn som ny typ

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang