Stenskott och katter.

MalteX
28 december 2009 · 30 Inlägg

Hade bilen parkerad en kväll, och när jag gick för att hämta den såg jag tassavtryck över Hela bilen. När jag kom hem och tvättade såg jag att kattf*n hade lyckats fälla ut klorna när den hoppade ner och repat i lacken.
Har även dragit på mig några stenskott, så de är vita prickar lite varstans på huven.
Går detta att lösa smidigt? Så tacksam för tips!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
28 december 2009 · 3 404 Inlägg

Har du försäkring som täcker skadegörelse så borde det funka, men du får nog surt betala självrisk för det hela sad

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
MalteX
28 december 2009 · 30 Inlägg

Men finns det några firmor som kan laga sånna skador utan att behöva lacka om allt?

Remiss
28 december 2009 · 1 339 Inlägg

Det är nog en rekondfirma som gäller då

KBerglund Bilskadeentusiast
18 januari 2010 · 291 Inlägg

Jag kan lacka om huven billigt om det var där han klöste?  skicka pm

Woolf
12 februari 2010 · 41 Inlägg

Skulle också behöva fixa till min bil, främst motorhuven... Ser ut som en leopard. Vad kan man räkna på för pris för att få det tillfixat? Om man grovt räknar säger att hela bilen fram till vindrutan/framdörrar behöver få sig en omgång?

Hittar inga prisuppgifter någonstans på nätet...

Fire-Fox
12 februari 2010 · 632 Inlägg

Woolf skrev:
Skulle också behöva fixa till min bil, främst motorhuven... Ser ut som en leopard. Vad kan man räkna på för pris för att få det tillfixat? Om man grovt räknar säger att hela bilen fram till vindrutan/framdörrar behöver få sig en omgång?

Hittar inga prisuppgifter någonstans på nätet...

Det är så olika vart man bor. Här i Söderköping kostar det 1200kr att lacka om motorhuven på firma med kvitto. Då gör de allt jobb som att slipa och spackla ifall det behövs. m.m. Kostar givetvis mindre om man gör det svart utan kvitto.

Jag gjorde detta på min gamla 940 Turbo eftersom den var så prickig av stenskott på motorhuven.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Dubs I got Dubs!
12 februari 2010 · 2 423 Inlägg

Det finns ett specialmedel på granngården
Gyttorp och Norma!

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
yellow740
12 februari 2010 · 119 Inlägg

Gyttorps 5:or om katten själv får välja!  He he!        En bra rekond firma borde kunna kixa till repor och sten skott...

lindell90
12 februari 2010 · 876 Inlägg

yellow740 skrev:
Gyttorps 5:or om katten själv får välja!  He he!        En bra rekond firma borde kunna kixa till repor och sten skott...

beror ju på hur djupa repor det är. Är det genom lacken kan man inte polera upp det. Är bara lack som gäller då och samma med stenskott.

Chrill27
12 februari 2010 · 553 Inlägg

Jag skulle åkte till en rekondfirma och låtit dem göra en bedömning om de kan fixa till det eller inte. Kattrepan kanske du kan fixa till själv om den inte är för djup, har funkat för mig några gånger smile Beror ju på hur det ser ut som sagt smile

yellow740
12 februari 2010 · 119 Inlägg

lindell90 skrev:

yellow740 skrev:
Gyttorps 5:or om katten själv får välja!  He he!        En bra rekond firma borde kunna kixa till repor och sten skott...

beror ju på hur djupa repor det är. Är det genom lacken kan man inte polera upp det. Är bara lack som gäller då och samma med stenskott.

Skulle nog tro att dom kan fixa det med lack stift och polering även om det gått igenom lacken...  Det bästa vore ju en ny lack! Men det är ju en kostnads fråga.

lindell90
12 februari 2010 · 876 Inlägg

yellow740 skrev:

lindell90 skrev:

yellow740 skrev:
Gyttorps 5:or om katten själv får välja!  He he!        En bra rekond firma borde kunna kixa till repor och sten skott...

beror ju på hur djupa repor det är. Är det genom lacken kan man inte polera upp det. Är bara lack som gäller då och samma med stenskott.

Skulle nog tro att dom kan fixa det med lack stift och polering även om det gått igenom lacken...  Det bästa vore ju en ny lack! Men det är ju en kostnads fråga.

jaja, men då är det ju lack wink Men det går inte göra det helt osynligt ändå smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang