MDS Audiophile Pro APX15 Pro

evilaudio
22 februari 2010 · 16 195 Inlägg

prylboeg skrev:

evilaudio skrev:
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

klart att alla olika basar ska ha olika låda/volum..


ja tycker du ska köra din APX bas i en vanlig portad låda istället för bandpass.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
prylboeg
22 februari 2010 · 210 Inlägg

evilaudio skrev:

prylboeg skrev:

evilaudio skrev:
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

klart att alla olika basar ska ha olika låda/volum..


ja tycker du ska köra din APX bas i en vanlig portad låda istället för bandpass.

Tack så mycket! Då siktar jag på att bygga en vanlig portad smile Tror du att jag ska ha 1 lr 2 portar?
Har två stycken som är cirka 15cm i diameter, nån dec djupa.

Tack!

The best part of fighting is the make up sex
evilaudio
22 februari 2010 · 16 195 Inlägg

prylboeg skrev:

evilaudio skrev:

prylboeg skrev:

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

klart att alla olika basar ska ha olika låda/volum..


ja tycker du ska köra din APX bas i en vanlig portad låda istället för bandpass.

Tack så mycket! Då siktar jag på att bygga en vanlig portad smile Tror du att jag ska ha 1 lr 2 portar?
Har två stycken som är cirka 15cm i diameter, nån dec djupa.

Tack!

portlängd å area e inget man bara kan höfta-

ta kontakt me MDS ang lådvolym.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jonathan_lindgren
23 februari 2010 · 297 Inlägg

prylboeg skrev:

evilaudio skrev:
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

det slutar ju inte där heller^^ varje bas kan ha många olika lådor för att få ut olika ljud beroende på hur byggaren vill ha wink själv är jag mer för snärtbas än djupbas tex, så jag gillar slutna lådor bättre än portade smile och spela högt är inte min grej^^

prylboeg
23 februari 2010 · 210 Inlägg

Jonathan_lindgren skrev:

prylboeg skrev:

evilaudio skrev:
tror att den baslådan har sutit i en volvo förut??

Inte en blekaste tyvärr, snubben jag köpte av hade hur många bilar som helst!tongue

Suck va krångligt d ska vara att bygga en bra låda, Varje specifik bas i sig bör ha en specifik låda?

det slutar ju inte där heller^^ varje bas kan ha många olika lådor för att få ut olika ljud beroende på hur byggaren vill ha wink själv är jag mer för snärtbas än djupbas tex, så jag gillar slutna lådor bättre än portade smile och spela högt är inte min grej^^

Djupbas och spela högst är Precis min grej! cool

The best part of fighting is the make up sex
Jimmaiy
1 mars 2010 · 365 Inlägg

bara jag som blev förvånad över 150db med mds 12". Har sett dom gjort om sina serier ett antal gånger nu sista tiden och det har nog skett förbättringar. Tidigare som någon skrev så blev man nästan påhoppad bara man nämnde ordet mds. Sen visst spela högt skulle jag påstå är 10gånger lättare än att framställa ett helt korrekt musikaliskt ljud.

Lonefox Bad music kills good sound
1 mars 2010 · 7 241 Inlägg

Jimmaiy skrev:
bara jag som blev förvånad över 150db med mds 12". Har sett dom gjort om sina serier ett antal gånger nu sista tiden och det har nog skett förbättringar. Tidigare som någon skrev så blev man nästan påhoppad bara man nämnde ordet mds. Sen visst spela högt skulle jag påstå är 10gånger lättare än att framställa ett helt korrekt musikaliskt ljud.

Nåja de har och har haft grejer under eget namn som låter bra, eller ja helt ok.
Dock finns det andra faktorer (bla. hur de betedde sig under 90-talet och delvis fort. gör) som gör att det finns skäl att ogilla MDS.
Dock är det inget vi behöver ta upp här utan det kan ha en egen tråd (eller fortsättas i en av alla i raden med trådar om just MDS vara eller icke vara)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang