(Köpråd) Suv/Jeep

blacken
4 mars 2010 ·

torpis skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:
Han äger en 1995a just nu i alla fall!

Stackarn..

skärpning, det tonen accepteras inte på garaget. Gör en uppryckning och kom med kreatia inlägg istället för spydigheter.

Det är ingen "spydighet" utan ett ärligt uttryck över att du ska behöva äga ett dyligt skitfordon..

Dutone Sessa!
4 mars 2010 · 50 Inlägg

torpis skrev:

blacken skrev:

Rquired skrev:

Han äger en 1995a just nu i alla fall!

Stackarn..

skärpning, det tonen accepteras inte på garaget. Gör en uppryckning och kom med kreatia inlägg istället för spydigheter.

INTE bråka i min tråd!! sad

En handling kan få oanade konsekvenser.
Dutone Sessa!
4 mars 2010 · 50 Inlägg

Rquired skrev:
Jo, Rav4 är en väldigt trevlig bil och även om den är bullrig är det ingen katastrof. En väldigt trevlig bil, har själv varit inne lite på modellen. Ett tips är att kolla efter en årsmodell 2004 eller senare då framför allt inredningen blev så mycket bättre. Tyvärr ligger dem förmodligen lite över budget för dig smile

smile Ja, jag får nog vara glad om jag kan pruta ner en -03, men har hittat en -00, visst inte världens roligaste inredningen, men det går säkert att göra ngt kul smile Huvudsaken är jag slipper träpaneler... sånt får mig att må illa..... hmm wink

En handling kan få oanade konsekvenser.
Rquired Allmänt envis
4 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Dutone skrev:

Rquired skrev:
Jo, Rav4 är en väldigt trevlig bil och även om den är bullrig är det ingen katastrof. En väldigt trevlig bil, har själv varit inne lite på modellen. Ett tips är att kolla efter en årsmodell 2004 eller senare då framför allt inredningen blev så mycket bättre. Tyvärr ligger dem förmodligen lite över budget för dig smile

smile Ja, jag får nog vara glad om jag kan pruta ner en -03, men har hittat en -00, visst inte världens roligaste inredningen, men det går säkert att göra ngt kul smile Huvudsaken är jag slipper träpaneler... sånt får mig att må illa..... hmm wink

Trä är väl ingen större risk, där är med äkta plast i rav4 smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Dutone Sessa!
7 mars 2010 · 50 Inlägg

Rquired skrev:
Trä är väl ingen större risk, där är med äkta plast i rav4 smile

Hehehe japp äkta plast o fult tyg wink Därför har jag letat runt lite på forumet här ang vinylspray, tänkte börja med dörr sidorna och få åtminstonde tyget där svart, men frågan e om man vågar sig på stolarna (mitt remsan), hur väl sitter det o finns det risk att det färgar av sig..? Förmodligen ska väl den frågan in i ett annat forum, men i så fall så ber jag om ursäkt.... om det går bra och nägon vet, så berätta för jag vill veta!!

En handling kan få oanade konsekvenser.
blacken
7 mars 2010 ·

Dutone skrev:

Rquired skrev:
Trä är väl ingen större risk, där är med äkta plast i rav4 smile

Hehehe japp äkta plast o fult tyg wink Därför har jag letat runt lite på forumet här ang vinylspray, tänkte börja med dörr sidorna och få åtminstonde tyget där svart, men frågan e om man vågar sig på stolarna (mitt remsan), hur väl sitter det o finns det risk att det färgar av sig..? Förmodligen ska väl den frågan in i ett annat forum, men i så fall så ber jag om ursäkt.... om det går bra och nägon vet, så berätta för jag vill veta!!

Vinylspray på sätena är nog ingen höjdare, det kan bli(r) snorsophalt av det..

Rquired Allmänt envis
7 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Risken finns väl att det färgar av sig också, fast jag hade oroat mig lika mycket över att det blir ojämnt/flammigt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Dutone Sessa!
7 mars 2010 · 50 Inlägg

Ok, kollade på en sida o där stod det om deras produkt att det ska fungara utmärkt till detta ändamål, men för säkerhetens skull så får nog "nisses" stolstygsöverdrag förflytta sig till nya bilen! Men ska nog kolla på Mekonomen där dom säljer sprayen om det fungerar åtminstonde på tyget på dörrarna.


   
Artnr:PLK405
Beskrivning:
Plasti-Kote Vinylspray. Mattsvart.

"Flytande bilklädsel" - lämplig för omfärgning av bilklädslar,
dörrsidor, innertak, även korthåriga golvmattor m.m.
Förutsättningen är att underlaget är väl rengjort från olja och
fett. Spricker inte eller flagnar av. Ger galon samma struktur
och smidighet som före sprutning.

Sprayburken innehåller 400 ml.


Å då jag ändå befinner mig i "köprådstråden" så kan jag passa på att fråga vart men kan köpa rökfärgad toning. vill inte ha kolsvart, utan ändå kunna se när jag backar.

Senast redigerat av Dutone (7 mars 2010)

En handling kan få oanade konsekvenser.
940R
7 mars 2010 · 1 567 Inlägg

Kolla Honda CR-V??

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Dutone Sessa!
7 mars 2010 · 50 Inlägg

940R skrev:
Kolla Honda CR-V??

Ja har kollat finns bara en i hela gbg smile Och den e bara tre dörrars.. har kikat på angränsande län med, men hittar inte så många.

En handling kan få oanade konsekvenser.
940R
7 mars 2010 · 1 567 Inlägg

Dutone skrev:

940R skrev:
Kolla Honda CR-V??

Ja har kollat finns bara en i hela gbg smile Och den e bara tre dörrars.. har kikat på angränsande län med, men hittar inte så många.

Okej det kommer nog ut fler nu till våren när snön har smällt wink

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
r2d2artur
8 mars 2010 · 283 Inlägg

Kika även på an Mitsubishi Pajero Sport, riktigt robusta bilar som dessutom klarar riktig terräng.

Dutone Sessa!
9 mars 2010 · 50 Inlägg

Nu e jag med bil och det blev en Rav4 -00, tråkig inredning om sagt men jag har kört runt en massa idag och är väldigt nöjd:) Känner mig as cool faktiskt!! 8) Svart e den och det e lite att fixa, men det ska bli kul!! Tack för alla råd!!!!

En handling kan få oanade konsekvenser.
rwider
10 mars 2010 · 50 Inlägg

Du kunde fått köpa min Grand Cherokee.. wink

Angående kvaliteten på GC så är inte alla dåliga bara för att nån här har fått ett måndagsexemplar!
Lycka till med Rav´en.

Dutone Sessa!
10 mars 2010 · 50 Inlägg

rwider skrev:
Du kunde fått köpa min Grand Cherokee.. wink

Angående kvaliteten på GC så är inte alla dåliga bara för att nån här har fått ett måndagsexemplar!
Lycka till med Rav´en.

Den e så mycket större juh, lite för stor kanske smile Tack , kommer lägga upp lite bilder så fort det blir lite bättre väder så man kan tvätta smile

En handling kan få oanade konsekvenser.
Rquired Allmänt envis
10 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Grattis till den nya bilen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Dutone Sessa!
11 mars 2010 · 50 Inlägg

Rquired skrev:
Grattis till den nya bilen smile

Tack!! Som jag sa till min mamma utan att hon riktigt förstod....
- Jag känner mig "boomchakalack" när jag kör bilen!

Det e nog et bra tecken wink

En handling kan få oanade konsekvenser.
Eddy Galen, inte dum.
11 mars 2010 · 1 324 Inlägg

blacken skrev:

Pierre_r skrev:
Problemet med gammla land rovers heter Luckas...

Du menar väl inte Herr Lucas, mörkrets uppfinnare..big_smile

Och att dom är... var byggda av brittiska kommunister med en "Ähh, det där går bra" filosofi.

Om du vill ha en bil som fungerar, köp en landrover. Vill du ha en bil som inte fungerar, köp en landrover. Som sagt, elen funkar riktigt kasst, men mekaniken håller relativt bra. (och då relaterar jag inte till landrovers elektronik.

Lite OT men ändå rätt kul: http://www.megavideo.com/?v=TVOW8C92

Senast redigerat av eddhedd (11 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang