FlygandeBesiktning!

MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

onej84 skrev:
Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.

Om dom säger nått så säg att du hade en halvmeters aluvinge...

Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

men åk ner o besiktiga men visa aldrig pappret! Det är nog många som har värre vinge än va du har och som bara rullar igenom en besiktning. Här skulle det iaf inte vara några problem.

MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

ScottaN skrev:
men åk ner o besiktiga men visa aldrig pappret! Det är nog många som har värre vinge än va du har och som bara rullar igenom en besiktning. Här skulle det iaf inte vara några problem.

Ska jag göra en helt ny besiktning?

Men ska inte besiktningen skriva nå "intyg" eller någe om att vingen är bort plockad till polisen?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

dä tror jag inte.. Bara köra igenom en besiktning så står det ju att bilen är besiktigad efter att polisen satt ombesiktning på den. Oj ursäkta ska inte blanda in polisen. Mena Flygandebesiktningsmän.

xisten sixten
2 oktober 2006 · 252 Inlägg

eller silvertejp och massa skumgummi över den ;P sen är den fanimej inte kantig heller...

MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

xisten skrev:
eller silvertejp och massa skumgummi över den ;P sen är den fanimej inte kantig heller...

Haha funkar det?tongue

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Merca-Hakan
2 oktober 2006 · 183 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Jag har aldrig besiktat den här bilen i d här skicket förut.. asså med styling osv.. den ska besiktas nästa år i april.. Jag vet inte hur jag ska göra heller för att vingen måste ju av.. den är fast limmad med sikaflex eller va d heter.. jag har tills den 19e på mig.. den 26e ska jag ner till sthlm och ställa ut bilen på DRIVE UNDERGROUND 06 festen.. jag kan inte åka ner dit utan vinge heller.. hur fan ska jag göra? nån som har nå bra tipps?

Men det är la bara att köpa en beg. lucka på nån skrot och sätta dit?
Det är ju inte direkt svårt, och betydligt billigare än att slita bort vingen, lacka om den nuvarande luckan om det nu skulle bli några skador, köpa nytt lim å sätta fast den igen för att sen ta bort till nästa besiktning .. det lite långsökt anser jag.

onej84
2 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

MickeTuncer skrev:

onej84 skrev:
Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.

Om dom säger nått så säg att du hade en halvmeters aluvinge...

Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S

Står det på din flygande lapp att du ska göra en regbesiktning?

MickeTuncer Fotograf
2 oktober 2006 · 966 Inlägg

onej84 skrev:

MickeTuncer skrev:

onej84 skrev:
Åk till besiktningen med vingen på, jag åkte till besiktningen med kjolpaketet och vinge som snuten klagade på, dom på besiktningen sa inget.

Om dom säger nått så säg att du hade en halvmeters aluvinge...

Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S

Står det på din flygande lapp att du ska göra en regbesiktning?

nej det tror jag inte.. bara ombesiktning på vingen..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
hellvis666
2 oktober 2006 · 15 Inlägg

Krucial skrev:

Founder skrev:
En vinge kan vara farlig på så vis att om du kör på en människa som hamnar ovanför bilen så får inte vingen ge några extra skador på personen. Alltså alla vingar som har en kant som är vassare än en diameter på 0.5 cm klassas som vass och kan orsaka extra skada. Samt att du inte får ha några som helst utstickande muttrar, skruvar eller något annat som kan skapa skärsår.

Vingar som inte klarar av dessa krav är klassade som "farliga" dvs dom flesta vingar som är av typen "ost hyvlar"...

Seriöst?

Vilka konstiga lagar vi har i Sverige.

Liksom, hur ofta flyger en person och landar på vingen BAKOM bilen???

Helt sinnessjukt!

sluta klaga på lagarna!!!!
det är tack vare moderat j#vlarna!!!!
det är bara början!!!!     sad

ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

va gla för att du inte fick regbesiktning smile För det fick jag . har inte löst allt än. fick körförbud idag. URK!

ghost_boy83 CREW
2 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

Fan trodde det bara va alu vingar som inte godtjändes,
men om du ska ombesikta micke så beställ tid i Hammarstrand där  bryr dom sig inte hur jyssta som helst.besiktar alltid där smile

onej84
2 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

ScottaN skrev:
va gla för att du inte fick regbesiktning smile För det fick jag . har inte löst allt än. fick körförbud idag. URK!

Va fick du nedslag på?

Jag fick på kjolpaketet, och det blev regbesiktning men jag åkte in med allt och den gick igenom smile bara o chansa

Senast redigerat av onej84 (2 oktober 2006)

onej84
2 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

MickeTuncer skrev:

onej84 skrev:

MickeTuncer skrev:

Men om dom säger att denna vinge är åxå förbjudet att ha då? för att sist jag va ner till besiktningen, typ 2dagar efter jag vart stoppad sa dom att min vinge skulle få en 2a på besiktningen för att den va olaglig..=S

Står det på din flygande lapp att du ska göra en regbesiktning?

nej det tror jag inte.. bara ombesiktning på vingen..

okok, men åk dit säger dom nått så säg att du hade en sån där mega osthyvel på smile
funkar inte de åk till strängnäs där e dom schyssta,.. kanske lite långt bara smile

ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

onej84 skrev:

ScottaN skrev:
va gla för att du inte fick regbesiktning smile För det fick jag . har inte löst allt än. fick körförbud idag. URK!

Va fick du nedslag på?

Jag fick på kjolpaketet, och det blev rebbesiktning men jag åkte in med allt och den gick igenom smile bara o chansa

Jag fick på förkort fjädringsväg och att däcken skrapa i hjulhuset =/
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23443 läs o njut wink

Senast redigerat av ScottaN (2 oktober 2006)

onej84
2 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

ScottaN skrev:

onej84 skrev:

ScottaN skrev:
va gla för att du inte fick regbesiktning smile För det fick jag . har inte löst allt än. fick körförbud idag. URK!

Va fick du nedslag på?

Jag fick på kjolpaketet, och det blev regbesiktning men jag åkte in med allt och den gick igenom smile bara o chansa

Jag fick på förkort fjädringsväg och att däcken skrapa i hjulhuset =/
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23443 läs o njut wink

Ok ok, de verkar besiktningen vara riktigt noga med de kollade dom på min men den va ok smile

MickeTuncer Fotograf
3 oktober 2006 · 966 Inlägg

Nuu!!smilesmile
Va ner till Bilprovningen imorse!
Dom godkände vingen..big_smile fy fan va gött..
Men jag skulle INTE besikta bilen sen med vingen på..
Schysta grabbar på bilprovningen..wink hehe..

Nu kan man åka ner till Sthlm den 26e lagligt och med vingen på.. Hoppas bara det inte är nå flygande efter vägen..

DRIVE UNDERGROUND -06 Nästa då..smile

Senast redigerat av MickeTuncer (3 oktober 2006)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
onej84
3 oktober 2006 · 1 854 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Nuu!!smilesmile
Va ner till Bilprovningen imorse!
Dom godkände vingen..big_smile fy fan va gött..
Men jag skulle INTE besikta bilen sen med vingen på..
Schysta grabbar på bilprovningen..wink hehe..

Nu kan man åka ner till Sthlm den 26e lagligt och med vingen på.. Hoppas bara det inte är nå flygande efter vägen..

DRIVE UNDERGROUND -06 Nästa då..smile

Fan va skönt, grattis smile

MickeTuncer Fotograf
3 oktober 2006 · 966 Inlägg

onej84 skrev:

MickeTuncer skrev:
Nuu!!smilesmile
Va ner till Bilprovningen imorse!
Dom godkände vingen..big_smile fy fan va gött..
Men jag skulle INTE besikta bilen sen med vingen på..
Schysta grabbar på bilprovningen..wink hehe..

Nu kan man åka ner till Sthlm den 26e lagligt och med vingen på.. Hoppas bara det inte är nå flygande efter vägen..

DRIVE UNDERGROUND -06 Nästa då..smile

Fan va skönt, grattis smile

Hehe Tackar!smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang