Fönstertoning

slowrideR_88
3 oktober 2006 · 25 Inlägg

Jag ska tona mina rutor och jag undrar om det är lagligt att tona dem på framdörrarna.
Har hört från några att det är det och från andra att det inte är det.

Nå som vet hur det är?

Caffe
3 oktober 2006 · 1 436 Inlägg

Du får inte ha någon film på dem oavsett toningsgrad.
Sedan får själva glaset vara några % tonade men det ska vara från fabrik då.

Edit:
Källa på det sista, http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx
"Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.
Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter."

Senast redigerat av Caffe (3 oktober 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
LillNaisarn
3 oktober 2006 ·

det är precis som föregående har skrivit.


ett förslag kan inte detta postas ? tycker att det kommer upp ständigt frågor ang solfilm och vad som är lagligt och inte lagligt...

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
3 oktober 2006 · 798 Inlägg

LillNaisarn skrev:
det är precis som föregående har skrivit.


ett förslag kan inte detta postas ? tycker att det kommer upp ständigt frågor ang solfilm och vad som är lagligt och inte lagligt...

Tkr ja med varför inte lägga upp en speciell forums del för mektips och ständigt återkommande frågor, så som dom flesta märkesinriktade forum har skulle vara kanon chrizz hoppas du läser detta tongue

Mafghan
4 oktober 2006 · 353 Inlägg

racing-jimpa skrev:

LillNaisarn skrev:
det är precis som föregående har skrivit.


ett förslag kan inte detta postas ? tycker att det kommer upp ständigt frågor ang solfilm och vad som är lagligt och inte lagligt...

Tkr ja med varför inte lägga upp en speciell forums del för mektips och ständigt återkommande frågor, så som dom flesta märkesinriktade forum har skulle vara kanon chrizz hoppas du läser detta tongue

NEJ!! Ska inte behövas!! Men folk får ju F*N Lära sig söka!! Lås dessa trådar direkt i fortsättningen!! Lata J*vlar

Enjoy....
LillNaisarn
4 oktober 2006 ·

Mafghan skrev:

racing-jimpa skrev:

LillNaisarn skrev:
det är precis som föregående har skrivit.


ett förslag kan inte detta postas ? tycker att det kommer upp ständigt frågor ang solfilm och vad som är lagligt och inte lagligt...

Tkr ja med varför inte lägga upp en speciell forums del för mektips och ständigt återkommande frågor, så som dom flesta märkesinriktade forum har skulle vara kanon chrizz hoppas du läser detta tongue

NEJ!! Ska inte behövas!! Men folk får ju F*N Lära sig söka!! Lås dessa trådar direkt i fortsättningen!! Lata J*vlar

ja det tycker man ju med... vissa frågor kan dyka upp 1-2 ggr i veckan, det vanligaste frågorna som dyker upp är tycker jag jusst ang solfilm,

Ett sätt är att folk lär sig söka , eller att man klistrar ngn bra tråd där ngn förklarar ingående hur man går till väga steg för steg,

tobi
4 oktober 2006 · 562 Inlägg

tycker också att man ska låsa denna tråd.. å andra sidan.. varför igentligen ödsla tid på att skriva "låsa denna tråd osv osv" ? skit i att hjälpa om ni ve tatt det finns svar i en annan tråd...  (som man kan komma till bara genom att söka på de! det e min åsikt iaf!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang