Audi 80 2,3 Quattro - 95 , Koppla ur så den diffar i även snabbare än 30 km/h ?!?!

_Bigboy
18 mars 2010 · 21 Inlägg

Tjena är det någon som vet vilken kabel man ska knippsa för att diffspärren inte ska kopplas ur vid 30km/h på en audi 80 avant 2,3 quattro - 95 ? Mvh Emil cool

LeafBox Lat Perfektionist
18 mars 2010 · 6 359 Inlägg

Blå/Vit kabel under diff-kontrollen.

*snipp snipp*

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
_Bigboy
19 mars 2010 · 21 Inlägg

LeafBox skrev:
Blå/Vit kabel under diff-kontrollen.

*snipp snipp*

Okeey , det låter bra , men för mig som är handikappad när det gäller audi , var hittar man den diffkontrollen ? cool

LeafBox Lat Perfektionist
19 mars 2010 · 6 359 Inlägg

_Bigboy skrev:

LeafBox skrev:
Blå/Vit kabel under diff-kontrollen.

*snipp snipp*

Okeey , det låter bra , men för mig som är handikappad när det gäller audi , var hittar man den diffkontrollen ? cool

knappen som sitter mellan stolarna?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
_Bigboy
19 mars 2010 · 21 Inlägg

LeafBox skrev:

_Bigboy skrev:

LeafBox skrev:
Blå/Vit kabel under diff-kontrollen.

*snipp snipp*

Okeey , det låter bra , men för mig som är handikappad när det gäller audi , var hittar man den diffkontrollen ? cool

knappen som sitter mellan stolarna?

A okey , a men för det var någon som snackade om att det var några kablar i skuffen eller nått . men då vet jag, Tack så mycke cool

te_wik Forummoderator
19 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Kablarna finns under baksätet också så det är nog det som menas.

Jag hade rekommenderat dig att inte bara klippa kabeln, utan lägg en strömbrytare dit.
Den blå/vita kabeln är hastighetskabeln så när du klipper den känner inte systemet av att det går över 30km/h och diffen förbli spärrad i alla hastigheter, knappen fungerar ju som vanligt.

Vad jag menar med att lägga en till brytare är att du ska kunna koppla i och ur hastighetsspärren enkelt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_Bigboy
22 mars 2010 · 21 Inlägg

te_wik skrev:
Kablarna finns under baksätet också så det är nog det som menas.

Jag hade rekommenderat dig att inte bara klippa kabeln, utan lägg en strömbrytare dit.
Den blå/vita kabeln är hastighetskabeln så när du klipper den känner inte systemet av att det går över 30km/h och diffen förbli spärrad i alla hastigheter, knappen fungerar ju som vanligt.

Vad jag menar med att lägga en till brytare är att du ska kunna koppla i och ur hastighetsspärren enkelt.



Mvh Tommy

Jaha okey , a det låter jävligt vettigt smile Tack för tips smile Mvh Emil:cool:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang