Mini-Jeep Polon!

gutfucker Norrlänning
8 januari 2010 · 643 Inlägg

Inte höja lite och lite fetare däck när du ändå är på gång? wink
http://img687.imageshack.us/img687/1341/offroadpolo.jpg
Ursäkta uruselt photoshoppande ;D

robininfOCUS Med lem
8 januari 2010 · 768 Inlägg

Hehe, ja typ så! Lite mer höjd bara. Eller så tar man drivlina från nån suzuki jeep? Kanske inte ska sväva iväg för mycke här nu...smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
henke_99 Offroad Racing
8 januari 2010 · 3 122 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Hehe, ja typ så! Lite mer höjd bara. Eller så tar man drivlina från nån suzuki jeep? Kanske inte ska sväva iväg för mycke här nu...smile

Själv har man haft tanken på en ram med drivlina från en suzuki vitara med en caddykaross ovanpå... Borde ju gå lika bra med polo... Anledningen till just vitaran är lite starkare motor än sj och spiralfjädring istället för blad för bättre komfort.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
BlauMes
10 januari 2010 · 1 801 Inlägg

@gutfucker HAHA grym bild!

Lite funderingar går på att försöka höja den lite grann. Däremot blir väl inte väghållningen den bästa. Välter ju nästan redan! haha!

@robininfOCUS Detta blir ett enkelt projekt. DVS inga ombyggnationer i chassi och sådant! tongue

Saab 9-3 (2008)
robininfOCUS Med lem
10 januari 2010 · 768 Inlägg

BlauMes skrev:
@gutfucker HAHA grym bild!

Lite funderingar går på att försöka höja den lite grann. Däremot blir väl inte väghållningen den bästa. Välter ju nästan redan! haha!

@robininfOCUS Detta blir ett enkelt projekt. DVS inga ombyggnationer i chassi och sådant! tongue

Naeej,va synd! smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
BlauMes
10 januari 2010 · 1 801 Inlägg

robininfOCUS skrev:

BlauMes skrev:
@gutfucker HAHA grym bild!

Lite funderingar går på att försöka höja den lite grann. Däremot blir väl inte väghållningen den bästa. Välter ju nästan redan! haha!

@robininfOCUS Detta blir ett enkelt projekt. DVS inga ombyggnationer i chassi och sådant! tongue

Naeej,va synd! smile

Lite för mycket jobb wink


Ska iväg nu om någon dag och kolla lite på rör hos olika firmor! smile
Ska inte ha "kromad" båge utan bestämt mig för att lacka den mattsvart istället.
Passar bättre in i och med att jag inte har några krom delar över huvud taget tongue

Ska vi se om vi inte kan svetsa ihop det senare! smile

Saab 9-3 (2008)
BlauMes
30 mars 2010 · 1 801 Inlägg

Liten Update!

Var med en polare till hans gamla krockade bil. Upptäckte att han hade två Bosh Rallye "Big Knicker" som han inte ville ha!
Betalade bara med lite slit att få bort dom! Ett litet hål i ena och dom är lite rostiga men bara att slipa och lacka så är det fint! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93432/887849_f00cut.jpg

Härligt med mer ljus! big_smile

Har kommit på att jag ska ha två bakåt också! smile

Saab 9-3 (2008)
gutfucker Norrlänning
30 mars 2010 · 643 Inlägg

Reflektorerna ser ju helfräscha ut, jag har likadan på min hilux, så måste ju vara bra. Big knick ftw big_smile

BlauMes
31 mars 2010 · 1 801 Inlägg

gutfucker skrev:
Reflektorerna ser ju helfräscha ut, jag har likadan på min hilux, så måste ju vara bra. Big knick ftw big_smile

Oh ja dom är finfina! Big Knick är ju fin kvalité och är det gratis säger man ju inte nej tongue

Saab 9-3 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang