Eftersnack: Elmia 2010 Karavanen o Div. utom race!

IMPRAZERN Intresseklubben
6 april 2010 · 673 Inlägg

Vad va det för krock som skedde? Vi avbröt karavanen efter borås, för det kändes som vi aldrig hittade själva ledet.. utan bara hittade några bilar som körde tillsammans.. jag tror ledar bilen (som den kanske gjorde) får köra lite extra långsamt ut på motorvägen så alla kommer ikapp varandra..

Sen förstår jag inte varför vi ska in iborås och snurra ;P men jag tycker det var bra iaf smile första karavan åkningen och det va skoj smile

Tack till dig/er som styrde upp detta

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
meganalle
6 april 2010 · 141 Inlägg

IMPRAZERN skrev:
Vad va det för krock som skedde? Vi avbröt karavanen efter borås, för det kändes som vi aldrig hittade själva ledet.. utan bara hittade några bilar som körde tillsammans.. jag tror ledar bilen (som den kanske gjorde) får köra lite extra långsamt ut på motorvägen så alla kommer ikapp varandra..

Sen förstår jag inte varför vi ska in iborås och snurra ;P men jag tycker det var bra iaf smile första karavan åkningen och det va skoj smile

Tack till dig/er som styrde upp detta

Var en seriekrock vid avfarten mot väg 40 utanför Liseberg med 4 bilar inblandade sad Så nu blir det ingen karavan för oss mer sad
Om det var den krocken du menade

Ivil
7 april 2010 · 50 Inlägg

är det ingen som har film eller bilder från karavanen ?

Burning make you poor
Lincoln Town car limousine "Black stream" (2001)
Dainty QueenBitch
7 april 2010 · 536 Inlägg

Det var en... annorlunda karavan, gud vad alla klagade på att det gick för sakta, tyckte själv att det gick lite för fort eftersom vi tappade alla bilar hela tiden. Synd att dt skedde en krock också sad Lider med er.
Var ngr som klagade på oss (blåa 850n) och nu får jag ÄNTLIGEN förklara varför det låg en jänkare bredvid oss fast dt bara var en fil.
Idioterna började gasa på och ville köra om precis när filerna gick ihop (innan rångedalabron) och där ligger vi mitt i en karavan och vet inte riktigt vad vi ska göra och då ger raggarasen oss fingret å kör på som fan å försöker knö av oss från vägen.. Ja, det var väl därför som vi inte "släppte förbi" dom eller vad det var ni klagade på...

Btw, jag tog en jädra massa bilder på både karavan och Elmia men dom kommer inte upp på ett tag pga 2 saker..
Jag måste copyrightmärka bilderna eftersom det är så många som gärna tar mina bilder å påstår att det är deras och sen så vill inte minneskortet fungera så jag får inte över bilderna till datorn

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Shalle89
7 april 2010 · 705 Inlägg

IMPRAZERN skrev:
Vad va det för krock som skedde? Vi avbröt karavanen efter borås, för det kändes som vi aldrig hittade själva ledet.. utan bara hittade några bilar som körde tillsammans.. jag tror ledar bilen (som den kanske gjorde) får köra lite extra långsamt ut på motorvägen så alla kommer ikapp varandra..

Sen förstår jag inte varför vi ska in iborås och snurra ;P men jag tycker det var bra iaf smile första karavan åkningen och det va skoj smile

Tack till dig/er som styrde upp detta

Jo, de va ju jag som va "ledarbilen". Läs på tråden om karavanen så fattar du varför vi stanna i borås. O vi har alltid stannat i borås. Jag körde faktist sakta men då får jag skit för de o sen får jag skit för att de gick för fort. Tro mig det är inte lätt att leda en karavan med så många människor o specielt när inte alla har comradio. Sedan efter typ 2-3 mil så börja alla gasa o blev trötta på karavanen o vissa börja köra före mig. Då tappa jag orket ett leda om jag ska vara ärlig men jag fortsatte att leda ändå o sket i de. Som sagt nästa år får ni ta hand om de själva, min karavan får man ett PM om o den får bara folk jag vill ha med. big_smile

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
Dainty QueenBitch
7 april 2010 · 536 Inlägg

Vill inte vara sån men det gick faktiskt lite snabbt ibland.. men jag stör mig mest på dom som inte vet hur man beter sig i en karavan sad Hoppas det blir bättre nästa år om dt blir ngn karavan då smile Själv hade jag aldrig pallat att leda en karavan så ett stort tack till Shalle som fixade det smile

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
Shalle89
7 april 2010 · 705 Inlägg

Dainty skrev:
Vill inte vara sån men det gick faktiskt lite snabbt ibland.. men jag stör mig mest på dom som inte vet hur man beter sig i en karavan sad Hoppas det blir bättre nästa år om dt blir ngn karavan då smile Själv hade jag aldrig pallat att leda en karavan så ett stort tack till Shalle som fixade det smile

Inga problem, men som sagt så får nån annan ta över rollen

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
Simba1
7 april 2010 · 87 Inlägg

Jag tyckte karavanen var helt okey, och jag låg bakom BIG-DADDY hela vägen upp. Så jag hänger mer än gärna med nästa års karavan till Elmia......

Mvh
Peter

sypher_44
7 april 2010 · 164 Inlägg

den krocken vid liseberg såg inte kul ut. han som körde volvon ska va glad att jag inte åkte in i hans häck också.

stannade en liten stund å kolla så alla var ok sen drog jag vidare tongue

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
Shalle89
7 april 2010 · 705 Inlägg

sypher_44 skrev:
den krocken vid liseberg såg inte kul ut. han som körde volvon ska va glad att jag inte åkte in i hans häck också.

stannade en liten stund å kolla så alla var ok sen drog jag vidare tongue

vad omtänksam du e. XD du kommer la fan på Sönda?!

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
meganalle
7 april 2010 · 141 Inlägg

sypher_44 skrev:
den krocken vid liseberg såg inte kul ut. han som körde volvon ska va glad att jag inte åkte in i hans häck också.

stannade en liten stund å kolla så alla var ok sen drog jag vidare tongue

Snällt att du stanna och kolla om alla var okej. Dock reagera jag inte på att någon stannade som inte var inblandade i krocken sad Var väll så inne i att kolla om min och fästmanens bil var okej och hur allvarligt det var med den och hur det var med fästmanen.... Krocken var inte allas kul. Hörde att det kunde vara ett antal biler som kunde vart inblandade mer, men är glad att det inte blev mer. Undra hur allvarliga skador vi skulle ha fått då. Räcker med dom skador jag fick så....

IMPRAZERN Intresseklubben
10 april 2010 · 673 Inlägg

Shalle89 skrev:

IMPRAZERN skrev:
Vad va det för krock som skedde? Vi avbröt karavanen efter borås, för det kändes som vi aldrig hittade själva ledet.. utan bara hittade några bilar som körde tillsammans.. jag tror ledar bilen (som den kanske gjorde) får köra lite extra långsamt ut på motorvägen så alla kommer ikapp varandra..

Sen förstår jag inte varför vi ska in iborås och snurra ;P men jag tycker det var bra iaf smile första karavan åkningen och det va skoj smile

Tack till dig/er som styrde upp detta

Jo, de va ju jag som va "ledarbilen". Läs på tråden om karavanen så fattar du varför vi stanna i borås. O vi har alltid stannat i borås. Jag körde faktist sakta men då får jag skit för de o sen får jag skit för att de gick för fort. Tro mig det är inte lätt att leda en karavan med så många människor o specielt när inte alla har comradio. Sedan efter typ 2-3 mil så börja alla gasa o blev trötta på karavanen o vissa börja köra före mig. Då tappa jag orket ett leda om jag ska vara ärlig men jag fortsatte att leda ändå o sket i de. Som sagt nästa år får ni ta hand om de själva, min karavan får man ett PM om o den får bara folk jag vill ha med. big_smile

jo, jag har läst det men va inte riktigt säker så därför jag inte skriv ditt namn om du nu inte va det denna gången.. Men folk som inte kan köra långsamt ska inte köra i en karavan, det är ju lite det som är saken att vi ska glida upp i ett led i en rimlig hastighet med bra mellanrum.. Jag tror folk lessnar på att vi ska åka in till borås och vela, när dem ifrån borås kan lätta komma in i ledet via motorvägen med kommunikation med någon ifrån borås.. Och förstår att det inte är lätt att leda det, men därför jag skrev det va bra ändå smile Creads till dig egentligen för du styrde upp det ändå..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Shalle89
10 april 2010 · 705 Inlägg

Tackar. Jo nästa år får ni komma på nått annat sätt att få med boråsarna.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang