Tips på bra Framsystem!

bonn-raggare
11 oktober 2006 · 66 Inlägg

Någon som vet ett riktigt bra framsystem, och om det är lönt att använda slutsteg för framsystemet!??

//

VOLVO for life
Sharky
11 oktober 2006 · 10 287 Inlägg

Prisklass? 500kr eller 10.000 kr?
Vad får du rum med? 5.25 eller 10"?
Spela finlir eller badkarstechno?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bonn-raggare
11 oktober 2006 · 66 Inlägg

Typ runt 5000kr! jag har ett par 5,25:or i dörrarna nu! och ett par 6x9or i hatthyllan, kolla på mina bilder jag har uppe!

VOLVO for life
freddan70 Team Tondöv
11 oktober 2006 · 649 Inlägg

Finns mängder med bra framsystem!
Typ JL Audio, DLS, Focal, Genesis..
Och ja, det är definitivt lönt att ha ett steg till framsystemet!

__Marcus Whitetrash
12 oktober 2006 · 589 Inlägg

Har köpt Audio Lightning Bolt 120 Watt till min bil och är mer än nöjd..Drivs med GAS Alpha X4, men det ska bytas då det endast levererar 100 watt ;D

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
__Marcus Whitetrash
12 oktober 2006 · 589 Inlägg

Glömde:
Koaxialhögtalare: Tvåvägs 5,25 tum. Polypropylenmembran. Impedans 4ohm. Effekttålighet 120W max. 40W RMS. Monteringshål 119mm. Monteringsdjup 50mm. Levereras med galler.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
JohanK
12 oktober 2006 · 18 Inlägg

Tjena!

Jag inhandlade MDS Dynamic Convertible 525DC får några dagar sedan och är nöjd. Är ingen expert på billjud men dom funkar bra och har kristallklart ljud. Basresurserna är vell inte extrema men jag kör också utan steg, så med steg kanske det blir bättre också.
Men det stora plusset är som sagt diskanterna som ger ett otroligt fint o klart ljud smile

Kalle_Ponken
12 oktober 2006 · 1 752 Inlägg

Jag kan varmt rekkomendera samma framsystem som jag har i min! Boxter. riktigt fina grejer det, spelar kanon bra o till ett alldeles ljuvligt pris med:P gå in på www.svensktbilljud.se o kolla in det!

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Sciroccogt2
12 oktober 2006 · 30 Inlägg

Kör alltid på steg till samtliga element. Hellre ett riktigt bra framsystem matat med ett biffigt steg än att framsystemet är drivet av cd:n och slutstegsdriven baslåda.

Monterar du framsystemet rätt och kör det på ett BRA steg så räcket det långt. Enda nackdelen är att det blir ganska dyrt.

Tro inte du vet. Du ska veta att du vet.
Och glöm effekten!!!
Volvo XC70 "D5 AWD Polestar" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang