Kostnad för att fixa lackskada?

Carolinew
6 december 2007 · 25 Inlägg

Jahapp, nu har min första nybörjartabbe kommit med bilen. Backade rakt in i min grannes bil... roll Hennes bil fick en buckla medan min bara tog stryk i lacken på kofångaren där bak. Området som är skadat är väl kanske ca 2x2 dm. Vad skulle det kosta att få det iordninggjort? Det är metalliclack...

Senast redigerat av Carolinew (6 december 2007)

Carolinew
6 december 2007 · 25 Inlägg

WildThing skrev:
beror helt på om det är sprucket och om plastreparation är nödvändig eller ej är det bara spruta över å lackeraren får stötfångaren löst så utan kvitto en 1500-2000:- med kvitto ....betydligt dyrare

Hm tror inte jag kan plocka lös den själv direkt, blir det dyrare om man lämnar in hela bilen? Och det där med kvitto... alltså du menar att man ska göra det svart då eller?

Senast redigerat av Carolinew (6 december 2007)

anvandare_12345
6 december 2007 · 654 Inlägg

Carolinew skrev:

WildThing skrev:
beror helt på om det är sprucket och om plastreparation är nödvändig eller ej är det bara spruta över å lackeraren får stötfångaren löst så utan kvitto en 1500-2000:- med kvitto ....betydligt dyrare

Hm tror inte jag kan plocka lös den själv direkt, blir det dyrare om man lämnar in hela bilen? Och det där med kvitto... alltså du menar att man ska göra det svart då eller?

Det blir ofta billigare om man bara lämnar in själva delen för lackering. Jag ska göra det med min motorhuv och det blir på en firma här i Norrköping 1500 kr bara huven och 2000 om jag lämnar in hela bilen.

En annan erfarenhet från metalliclacker är att man måste lacka om hela delen för att få ett bra resultat, det brukar oftast inte gå att reparera småskador. Där är solidlacken bättre...

Carolinew
6 december 2007 · 25 Inlägg

Hm och hur sjutton tar man av stötfångaren då?

lanred
6 december 2007 · 555 Inlägg

Ska du bara fixa hennes skada eller din egen också? har du inte helförsäkring? Kolla först med dina lokala lackerare vad de ska ha och sedan välj de du tror ser mest trovärdiga ut. Stå på dig om jobbet inte blir bra. Finns slarviga jävlar (jag vet av egen erfarenhet)

Sedan 5000 för bara stötfångare låter lite mycket. Men ja, det skiljer en del överallt som sagt.

Carolinew
6 december 2007 · 25 Inlägg

lanred skrev:
Ska du bara fixa hennes skada eller din egen också? har du inte helförsäkring? Kolla först med dina lokala lackerare vad de ska ha och sedan välj de du tror ser mest trovärdiga ut. Stå på dig om jobbet inte blir bra. Finns slarviga jävlar (jag vet av egen erfarenhet)

Sedan 5000 för bara stötfångare låter lite mycket. Men ja, det skiljer en del överallt som sagt.

Jag ska fixa hennes med, där har jag en självrisk på 2000 spänn, kul. roll

Min egen får jag pröjsa själv, har bara halvförsäkring, men en helförsäkring hade knappast hjälpt mig eftersom självrisken där ligger på antingen 3000 eller 5000.

mooe
13 april 2010 · 3 Inlägg

www.vgskadecenter.se dom har en ungerfärlig prislista online
för lack och plåtskador:D

tyskstukpunktde
13 april 2010 · 11 Inlägg

Finns ju ett par duktiga personer i vår stad som kan fixa skadan på din egen bil riktigt billigt om du inte är mån om att ha kvitto på det hela.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang