Är cornersplitt och canardvingar verkligen olagliga?

Crl
19 april 2010 · 194 Inlägg

man räknar väl knappast med måttet 260 cm brett som max här? snarare bör dem köra på att de inte sticker utanför karossen, vilket dem självklart gör.. och vilket självklart gör dem olagliga?
Samma regler för canardvingar/splitters/vanliga vingar/fälgkanter och så vidare.

Jag vill inte ha benet kapat av en kolfiberosthyvel smile

BMW 320i Touring "Bruksbilen" (1998)
Lunatics Göteborg Originals
20 april 2010 · 129 Inlägg

hotrodder skrev:
Förstår polisen som stoppad dig fullständigt varför han vill att dessa vingar ska bort från din bil. Du har alltså inte ens tänkt tanken på vad dessa "rakblad" kan ställa till för en fotgängare som du bara tutchar vid tex en sväng runt ett gathörn och glider längs din framskärm. Att ifrågasätta att dessa "klippa av benen" vingar inte sticker ut mer än dina backspeglar, så därför är dom helt okej... Anser jag vara en jävulsk nonchalans och dåligt omdömme mot dina medtrafikanter.

Kunde inte sagt det bättre själv.

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
20 april 2010 · 1 594 Inlägg

Lunatics skrev:

hotrodder skrev:
Förstår polisen som stoppad dig fullständigt varför han vill att dessa vingar ska bort från din bil. Du har alltså inte ens tänkt tanken på vad dessa "rakblad" kan ställa till för en fotgängare som du bara tutchar vid tex en sväng runt ett gathörn och glider längs din framskärm. Att ifrågasätta att dessa "klippa av benen" vingar inte sticker ut mer än dina backspeglar, så därför är dom helt okej... Anser jag vara en jävulsk nonchalans och dåligt omdömme mot dina medtrafikanter.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Nä prexis, det är ju bara att fundera på vilka blåmärken man kan få om man bara går in i en låg pall eller ett hörn på ett bord som finns hemma.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang