Köpråd Volvo 850 GLT -92

Volvo740-88 Volvo850-92
24 april 2010 · 1 678 Inlägg

Billy__bob skrev:
Jag hade  satsat på en sedan om man nu inte har hund och familj också vidare för vad jag tycker så är nog sedanen snyggast. Det är ju du som ska ha bilen och är då viktigt att du tycker den känns bra att köra okcås vidare:)

Jag tycker att kombin är snygg för att vara en kombi. Man känner sej lite mera "Pappa" när man kör Volvo kombi. cool Men sedan är inte fel tongue

Dom är så förbannat billiga nu. Och 740 har stigit i pris. Kan lätt sälja min 740 för 10 tusen nu. Har haft den ett tag och vill uppdatera mej lite tongue 10+3 tusen = volvo 850. big_smile

Rille0
24 april 2010 · 2 021 Inlägg

men vafan ingen 140 hästare, dom är verkligen skitslöa och drar soppa som fan, satsa på minst en Glt 20v.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Volvo740-88 Volvo850-92
24 april 2010 · 1 678 Inlägg

Rille0 skrev:
men vafan ingen 140 hästare, dom är verkligen skitslöa och drar soppa som fan, satsa på minst en Glt 20v.

Slö vet jag. Har kört en.
GLT 20V drar väll lika mycket har jag hört. Men då är det kvalitén jag är tveksam för.
10V sägs hålla bra.

Sushikocken Sleeper
24 april 2010 · 3 084 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Rille0 skrev:
men vafan ingen 140 hästare, dom är verkligen skitslöa och drar soppa som fan, satsa på minst en Glt 20v.

Slö vet jag. Har kört en.
GLT 20V drar väll lika mycket har jag hört. Men då är det kvalitén jag är tveksam för.
10V sägs hålla bra.

Ja motorn är väl den minsta risken. Är ju slitagedelar oavsett bil.
Jag har försökt döda min GLT -92 i 3 år nu och har inte lyckats än, dock drar den hyfsat med olja men det är väl för att den går hårt på varvstopp 70% av tiden (började spika då jag glömt att fylla på olja en gång) men det var bara fylla funkar fint igen. GLT är slö kan inte tänka mig hur slö SE är.
Annars ABS:en funkar inte riktigt bra. Handskfacket är kasst och går sönder (vanligt fel). 
Ventilerna tickar när det är kallt enbart dock ej varm, Vilket inte behöver vara allvarligt.
den drar typ 0,87 om man kör lagligt mellan stockholm och ö-vik.

Men vafan det 10k är ju småpengar för en 850. Även fast jag tycker det är en skitbil..

Sånt som inte är så bra som har hänt under 8 år i min ägo.
Handskfack
ABS (Hänger sig i låga farter under 30 och börjar vibrera)
Hål i ljuddämparen.
Larmet och låset jävlas ibland
FWD
Fläkten funkar inte på max.
Växellådan suger. Måste dra den framåt för att få i backen.
Samt låter det inte så bra i låddan ibland.
Och allt gnekar väldigt fint!

Men annars är det en helt ok skitbil wink

Senast redigerat av Sushikocken (24 april 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Billy__bob
24 april 2010 · 496 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Billy__bob skrev:
Jag hade  satsat på en sedan om man nu inte har hund och familj också vidare för vad jag tycker så är nog sedanen snyggast. Det är ju du som ska ha bilen och är då viktigt att du tycker den känns bra att köra okcås vidare:)

Jag tycker att kombin är snygg för att vara en kombi. Man känner sej lite mera "Pappa" när man kör Volvo kombi. cool Men sedan är inte fel tongue

Dom är så förbannat billiga nu. Och 740 har stigit i pris. Kan lätt sälja min 740 för 10 tusen nu. Har haft den ett tag och vill uppdatera mej lite tongue 10+3 tusen = volvo 850. big_smile

Själv är jag inte alls glad för en 740, tycker den ser så tråkig och klumpig ut, men alla har ju sin smak för hur något ska se ut. och alla saker håller ju oftast om man behandlar dem på "RÄTT" sätt alltså inte sprätta och gasa när motorn är kall och allt vad det heter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang