Ford Sierra DOHC går ej som den ska..

Scoore
23 april 2010 · 829 Inlägg

Kom inte på någon bättre topic för tillfället..

Min dohc i min sierra har nyligen fått sig en ny toppackning,och en annan topp som var planad och fresh gentemot den andra som satt på.

Den startar och går utan några som helst problem,MEN;

1. Den går inte bra efter den blivit lite varmare. Den vill gärna dö om man gasar till,speciellt när man är ute och kör. Känns ibland som att när jag häller i mer kylarvatten så går den bluddrigare och ryker gärna lite vitt. Vill dock inte gärna tro att packningen är trasig Igen,då den monterades korrekt,och med packningslim(även om det kanske inte är en nödvändighet på Elgingpackningen)

2. Tempmätaren går i topp så fort jag drar på tändningen. Lär vara en givare som har kortis,men jag vet inte vilken. Hade problemet förr,men ryckte lite i kablarna till givarna och fick det sen att sluta,men nu är det tillbaka igen.

3. Jag har gett upp hoppet totalt i stort sett. nära 5000kr senare nedlagt på motorn,så går den Fortfarande inte som den ska.

VAD kan jag ha gjort för fel,Vad kan kollas över om jag råkat missa en så enkel detalj?

Önskvärt är det om jag får så mycket fakta som möjligt på det jag ska kolla över,då jag inte har någon större koll på vad motorns prylar sitter ordentligt. Bild är bäst som sagt.

Är det något jag missat,eller som kan vara relativ till detta,så fråga gärna så svarar jag. Kikar forumet varje dag.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Scoore
28 april 2010 · 829 Inlägg

Inte mycket till svar här inte. Nåväl. Ny topp på plats med packningslim denna gång också.

gamla toppen mår inte bra ser jag så den kasseras,eller ges bort till nån som vill svetsa igen skiten och köra med.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/20100428862.jpg

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang