Volvo S80 -99/00 Stannar när man släpper gasen

GWS
30 april 2010 · 6 Inlägg

Hej. har en volvo S80 - 99/00 (140 hp) där felsökning och byte av prylar börjar spåra ur. Bilen tjuvstannar när jag släpper gasen om den sjunker från högre varv. Startar jag på tomgång eller kör på lågt varv klarar den den att lägga sig på tomgångsvarv ca: 900 varv även om det kan vara lite oroligt innan den stabiliserar sig.

Allt började med larm för "Emmissioner" och "Motorsystem Service erfodras". Felsökning gav felkoder för spjällhus och främre Lambdasond. Bytte lambdasond och rengjorde spjällhuset. Felkod för Lambda försvann men inte för spjällhuset och bytte det också (Volvo original 5200:-) Gjorde en ETM-omladdning på Volvo och nu visades inga larm längre men motorsymbolen lyste forfarande och indikerar felkod P1119 för luftmassemätaren.

I dag hämtade jag en ny LMM på volvo, monterade den och felet är likadant. Motorsymbolen lyser, har fortfarande felkod P1119 och bilen tjuvstannar när jag släpper gasen. Har synat kablagen och rengjort kontaktsycken men inget hjälper. Riktigt jobbigt att köra och passa upp med gas och låg växel inför varje stopp eller rondell. Nån som känner igen det här? Behöver verkligen hjälp och är tacksam för alla förslag och teorier. Bilen ska besiktigas senast den 5´e och kan inte köra in med den så här.

GWS

GWS
1 maj 2010 · 6 Inlägg

Ingen som har en gissning?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang