Vad kan man svarva?

Waahlvik
27 april 2010 · 508 Inlägg

som topic. vad kan man svarva på skolan? hälst till bil.

kan fräsa, men har fräst så myche så får it fräsa nå mer. så ge förslag på vad jag kan svarva åt bilen:)

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
FoXoN
27 april 2010 · 502 Inlägg

växelknopp ;P

Waahlvik
27 april 2010 · 508 Inlägg

FoXoN skrev:
växelknopp ;P

de funderade jag också på men. på 740 sitt de ju backspärr så då kan de väll inte gå?

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Slaylix tratt
27 april 2010 · 353 Inlägg

Waahlvik skrev:

FoXoN skrev:
växelknopp ;P

de funderade jag också på men. på 740 sitt de ju backspärr så då kan de väll inte gå?

jodå, de går. då den inte sitter med i knoppen, bara du inte gör din nya knopp för lång, då kan man inte dra upp spärren ordentligt. så gör en knopp med samma djup som originalet så äre inga problem

Janneutanb
27 april 2010 · 7 272 Inlägg

Finns en projekttråd på zatzy med en kille som har svarvat en egen "vevaxel" för en 4 rotors wankelmotor.
Där har du nåt att göra wink

Noxxer
28 april 2010 · 1 482 Inlägg

Bromskivor, svänghjul m.m

BLT Service
Theracords Music Label
Iam2fast4U
28 april 2010 · 1 534 Inlägg

spacers, handbroms wink

BMW E34 "538" (1990)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 april 2010 · 1 903 Inlägg

bara fantasin sätter gränser wink

Baseballträ i aluminum? big_smile även om de inte är till bilen så är det en fräck grej smile

annars så svänghjul som ovanstående sa.
köp dig ett gammalt svänghjul från skroten och lätta det i svarven. skulle kunna bli en affärside ifall du har polare som vill ha lättare svänghjul smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Waahlvik
28 april 2010 · 508 Inlägg

Konjagare skrev:

Waahlvik skrev:

FoXoN skrev:
växelknopp ;P

de funderade jag också på men. på 740 sitt de ju backspärr så då kan de väll inte gå?

jodå, de går. då den inte sitter med i knoppen, bara du inte gör din nya knopp för lång, då kan man inte dra upp spärren ordentligt. så gör en knopp med samma djup som originalet så äre inga problem

okejokej. jo då ska jag göra det.



Brains skrev:
Finns en projekttråd på zatzy med en kille som har svarvat en egen "vevaxel" för en 4 rotors wankelmotor.
Där har du nåt att göra wink

haha ja så duktig är jag inte:)


en fråga!? om man gör spacerplattor som är 10mm tjock. måste man inte ha längre bultar som sitt i bakaxeln för att fälgarna ska gå på?

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Iam2fast4U
28 april 2010 · 1 534 Inlägg

Waahlvik skrev:

Konjagare skrev:

Waahlvik skrev:

de funderade jag också på men. på 740 sitt de ju backspärr så då kan de väll inte gå?

jodå, de går. då den inte sitter med i knoppen, bara du inte gör din nya knopp för lång, då kan man inte dra upp spärren ordentligt. så gör en knopp med samma djup som originalet så äre inga problem

okejokej. jo då ska jag göra det.



Brains skrev:
Finns en projekttråd på zatzy med en kille som har svarvat en egen "vevaxel" för en 4 rotors wankelmotor.
Där har du nåt att göra wink

haha ja så duktig är jag inte:)


en fråga!? om man gör spacerplattor som är 10mm tjock. måste man inte ha längre bultar som sitt i bakaxeln för att fälgarna ska gå på?

spacerplattor skruvar du ju fast i navet med bultar, sen skruvar du fast fälgen i spacerplattan med hjulmuttrarna

BMW E34 "538" (1990)
ZonaX Svetsare
28 april 2010 · 3 150 Inlägg

En kolv?  smile  Vet en polares lärare som gjorde det på lunchen  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Waahlvik
28 april 2010 · 508 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
spacerplattor skruvar du ju fast i navet med bultar, sen skruvar du fast fälgen i spacerplattan med hjulmuttrarna

men tänkte inte sånna spacerplattor som byter bultmönstret. utan bara sånna som får hjulen att gå ut en bit.


ZonaX skrev:
En kolv?  smile  Vet en polares lärare som gjorde det på lunchen  tongue

haha. men volvon min e knappt inkörd. så behöv ingen kolv:) tack iaf tongue

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 april 2010 · 1 903 Inlägg

Waahlvik skrev:

Iam2fast4U skrev:
spacerplattor skruvar du ju fast i navet med bultar, sen skruvar du fast fälgen i spacerplattan med hjulmuttrarna

men tänkte inte sånna spacerplattor som byter bultmönstret. utan bara sånna som får hjulen att gå ut en bit.


ZonaX skrev:
En kolv?  smile  Vet en polares lärare som gjorde det på lunchen  tongue

haha. men volvon min e knappt inkörd. så behöv ingen kolv:) tack iaf tongue

då borrar du ju bara samma bultmönster i spacern som du vill ha smile svårare är det inte smile
inget som säger att måste byta mönster bara för att du gör på det viset.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Iam2fast4U
28 april 2010 · 1 534 Inlägg

kebab big_smile

BMW E34 "538" (1990)
CJ
29 april 2010 · 55 Inlägg

Jag svarvade bla små kolvar och gängade dom och hade som ventil hattar till hjulen.

Senast redigerat av CJ (29 april 2010)

Mvh Cj
Nosliwe
29 april 2010 · 2 024 Inlägg

bara till att hugga tag i fräsen och göra såhär

https://www1.garaget.org/archive/78/77110/77557/77557-1089490.jpg

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Waahlvik
1 maj 2010 · 508 Inlägg

Nosliwe skrev:
bara till att hugga tag i fräsen och göra såhär

http://www1.garaget.org/archive/78/7711 … 089490.jpg

såndär växelspaksknopp blire till å svarva. tackar mer förslag?

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang