Problem med vakuummätare Volvo 740

Tony_M
4 maj 2010 · 100 Inlägg

Har nyss installerat en vakuummätare på 740'n och har stött på problem. Gjorde tidigare en tråd där jag bad om hjälp var jag skulle montera slangen och efter att fått utpekat vilken jag skulle koppla på så gjorde jag det. Allt gick fint tills det var dags att starta bilen. Först ville inte bilen starta och jag gissade att det kunde ha med larmet att göra eftersom vi hade haft lite problem med det idag (Bilen låste sig inte utan larmade bara).

När sedan bilen startade så överlevde den inte på tomgång utan vi fick gasa den. Efter att pillat lite med larmdosorna och varmkört motorn testade vi att stänga av och starta bilen. Nu funkar bilen med lampan lyser för att avgasreningen är kass. Jag har vart och pillat lite vid elen så kanske jag kommit åt något?

Tack på förhand


https://www1.garaget.org/gallery/archive/131793/921257_ukeukc.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/131793/921258_yf646m.jpg

Senast redigerat av Tony_M (4 maj 2010)

Melker_elk Blyfot och motor dödare
4 maj 2010 · 388 Inlägg

koppla om gör rätt! det är styr vakum slangen till bränsle trycks regulatorn, inte konstig att bilen inte går..

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Tony_M
4 maj 2010 · 100 Inlägg

Haha ok. Skulle du kunna peka ut vilken jag borde koppla?

Melker_elk Blyfot och motor dödare
4 maj 2010 · 388 Inlägg

det finns massor med uttag på insuget som är till för vakuum anslutningar och dom sitter på motsatta sida som gasspjället, sitter bultar där nu ser det ut som på första bilden.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Tony_M
4 maj 2010 · 100 Inlägg

Okej. Tack för hjälpen, verkligen snällt. Inte så duktig på bilar med man lär sig av sina misstag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang