Tickande M52B28 i BMW 328 e36

DirektorIsaksson
10 maj 2010 · 191 Inlägg

Tjena!Japp som topic lyder så äger jag en bmw 328 e36,Köpte bilen i julas av en handlare och då kanske den hade stått hos handlaren i 4-6 veckor.Sen när jag köpte den så hann jag dock bara bruka den i en dag innan snön kom o då ställde jag in den fram tills i torsdags jag tog ut den. Nu är det så att den tickar lite.Inget allvarligt men ändå lite irriterande i mina öron.Och till exempel när jag tar ut bilen på morgonen eller när den har stått över natten till exempel så är den knäpptyst,men sen när man till exempel kommer till jobbet så börjar det.Har bytt olja och olje filter har öven hällt i sån här wynns mirakel medel.Har kanske kört 20 mil med wynns medlet och max 50-70 mil med den nya oljan.Så nu tänkte jag att man kanske kan få lite inspiration och tips på vad jag ska göra av någon som haft samma problem som mej eller liknande.KAn det va kamaxel givare eller man kanske får byta hydrallyftarna? Snackat med chefen och han tyckte inte att jag skulle vara ivrig utan bruka bilen och avvakta.Eller det kanske tar lite tid för wynns medlet att verka? Har aldrig använt det nämligen så. Vore tacksam för svar Mvh Rickard!

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
DirektorIsaksson
10 maj 2010 · 191 Inlägg

Problemet löst! Efterdrog stiften i maskinen så nu går den fint som fan!  Så det blir nya stift imorgon bara för det;D

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang