MYN Provet

Hmm.
16 maj 2008 ·

Varför kan ingen förklara vad för test det är ?...
Vad r det för frågor? vad är det för titel på certifikatet ?...

zortep
16 maj 2008 · 911 Inlägg

Mynprovet är som sagt motorbranchens prov som man bör klara av efter 3 års utbildning i gymnasiet, Med detta certifikat får du "lättare" jobb eftersom provet går ut på saker man bör kunna. och om jag inte är på helt fel spår så skall man väl även få högre lön tack vare detta certifikat. och när du ändå har certifikatet får du lättare arbete utanför sverige....

jag får reda på mitt resultat nästa vecka.  och jag kan inget annat säga än att detta var helt meningslöst. kommer frågor som är oretalerade till mekandet och bilen.

pic up the phone, wazzzaaa
Errol
16 maj 2008 · 320 Inlägg

precis.

Det ger dig "licens"/certifikat.

för min del "personbilstekniker"

Bjork OEM <3
17 maj 2008 · 6 957 Inlägg

JapMax skrev:
Vad är de för test? Låter kul hur anmäler man sig?

Görs några veckor innan studenten i 3:an på gymnasiet, blir ett stort prov på allt
du lärt under 3 år, inte de svåraste provet att klara men en riktigt bra genomkörare
av allt du lärt dig.

Så om du vill göra de, börja om gymnasiet wink De e INTE värt de tongue

OEM <3
golfabris
11 maj 2009 · 3 Inlägg

Fick 89, var lite små klurigt, känner mig inge nöjd med resultatet

ZonaX Svetsare
12 maj 2009 · 3 150 Inlägg

Gjorde det, och det kändes bra. Får dock inte reda på resultatet förrän om nån vecka eller så  smile

Motorbranchens slutprov - alla som går 3an på gymnasiet inom fordon gör detta.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Micke754 Diktator
18 maj 2009 · 433 Inlägg

Du gör provet för att få en licens att arbeta utomlands... Det är provresultatet som du fick nu som arbetsgivarna i t.ex tyskland kollar på om du vill jobba där... Jag fick för övrigt 103 poäng och är väldigt nöjd. Näst bäst på skolan.

Varför köra sakta när man kan köra fort?
marcusgnaget
18 maj 2009 · 161 Inlägg

gjorde för några veckor sedan, fick 94 smile

Lexus GS300 (1998)
Volvo_Performance
11 juni 2009 · 78 Inlägg

Du gör bland annat provet också för att du har rätt till en minsta gräns vid lön när du har certifikatet och sånt tongue Jag gjorde mitt för två veckor sen och fick 105 poäng.

Volvo 740 "Saffran" (1987)
ZonaX Svetsare
11 juni 2009 · 3 150 Inlägg

Fick för övrigt 92p fick man reda på i veckan  sad

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Jocke91
23 maj 2010 · 138 Inlägg

Fick 102 poäng när jag gjorde det i förra veckan, nöjd med det men det var sjuka frågor så man fick tänka till lite tongue

Dubs I got Dubs!
23 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Alla avgångselever på alla Fordonsprogram i hela Svergie skriver ett "nationelt prov" i fordonsteknik i maj varje år.


De elever, som har svarat mer än 50 poäng rätt av 150 möjliga, har möjlighet att köpa ett certifikat.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
PlatinumRacing
23 maj 2010 · 597 Inlägg

Adde666 skrev:
Alla avgångselever på alla Fordonsprogram i hela Svergie skriver ett "nationelt prov" i fordonsteknik i maj varje år.


De elever, som har svarat mer än 50 poäng rätt av 150 möjliga, har möjlighet att köpa ett certifikat.

Köpa? Fick mitt gratis (iofs för ett bra tag sen ), är kanske olika skola till skola.

Vad går certifikatet annars på ?


MVH

Dubs I got Dubs!
23 maj 2010 · 2 423 Inlägg

PlatinumRacing skrev:

Adde666 skrev:
Alla avgångselever på alla Fordonsprogram i hela Svergie skriver ett "nationelt prov" i fordonsteknik i maj varje år.


De elever, som har svarat mer än 50 poäng rätt av 150 möjliga, har möjlighet att köpa ett certifikat.

Köpa? Fick mitt gratis (iofs för ett bra tag sen ), är kanske olika skola till skola.

Vad går certifikatet annars på ?


MVH

Har för mig det kostar 150 spänn

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang