Är det bättre att byta hela AC:n eller ska jag reparera?

Angelicque
17 augusti 2005 · 222 Inlägg

Magnetfästena i kompressorn till min AC:n har släppt, det är tre stycken.
Nu sitter det bara i en....Vilket gör att kompressorn ej slår till, alltså AC:n går inte att använda.
Har fått massvis med olika tips på hur det ska åtgärdas.
Jag vet att Volvo vill ha 2700.- för den delen.
Då ingår inget arbete eller påfyllning.
Har Du kanske tips om hur jag enklast ska göra?
Är det bäst att byta ut hela AC:n?

AC på sommaren är en hit, men när den inte funkar suger det fett.
Värre blir det till vintern då defrosten inte heller kommer att funka som den ska.....

Tack på förhand!

Hellre chips än sex på festival!!!!
TS_quattro fyrkrafsare
17 augusti 2005 · 1 443 Inlägg

det kan ju finnas en kompressor på skroten?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Angelicque
19 augusti 2005 · 222 Inlägg

Jo, det är klart, men det var inte riktigt det jag undrade....
Men tack ändå!



TS_quattro skrev:
det kan ju finnas en kompressor på skroten?

Hellre chips än sex på festival!!!!
Wiz
19 augusti 2005 · 54 Inlägg

Om du hittar en vettig ( läs ej 18.000 mil krockad bil ) och komplett AC-anläggning på bildelsbasen.se eller liknande hade jag nog köpt mig en sådan och sedan flörtat med några händiga kompisar som hjälper till och monterar. Sen åker du bara ner till vilken kylfirma som helst och ber snällt att få systemet luftat o påfyllt.. kanske till och med kan få det gjort svart.. då har du tjänat in en slant.

Angelicque
19 augusti 2005 · 222 Inlägg

Tack, vilken supersida.....
Ska kolla och se vad jag hittar....

thanx & ha en trevlig helg!

mvh


Wiz skrev:
Om du hittar en vettig ( läs ej 18.000 mil krockad bil ) och komplett AC-anläggning på bildelsbasen.se eller liknande hade jag nog köpt mig en sådan och sedan flörtat med några händiga kompisar som hjälper till och monterar. Sen åker du bara ner till vilken kylfirma som helst och ber snällt att få systemet luftat o påfyllt.. kanske till och med kan få det gjort svart.. då har du tjänat in en slant.

Hellre chips än sex på festival!!!!
TurboToffi
20 augusti 2005 · 50 Inlägg

Vad menar du med hela ACn???? Har du tänkt byta kondensern, förångaren, torkaren och alla rör för att magnetkopplingen på kompressorn är sönder!!! Nej du!!!! För bilen till en kylfirma/ bilverkstad som har möjlighet att tömma systemet!!! Det är OLAGLIGT och EXTREMT SKADLIGT FÖR OZONSKIKTET att släppa ut kylmedlet i atmosfären!!!Sen skaffar du en kompressor, antingen ny eller begagnad, och byter den!! Sen kör du tillbaks till kylfirman/ verkstan och fyller systemet!!!!! Enkelt eller hur??!!

Germax
20 augusti 2005 · 12 086 Inlägg

Det där med 2700 för det som va trasigt plus påfyllning med arbete lät jävla bra! Tat direkt

Wiz
21 augusti 2005 · 54 Inlägg

TurboToffi skrev:
Vad menar du med hela ACn???? Har du tänkt byta kondensern, förångaren, torkaren och alla rör för att magnetkopplingen på kompressorn är sönder!!! Nej du!!!! För bilen till en kylfirma/ bilverkstad som har möjlighet att tömma systemet!!! Det är OLAGLIGT och EXTREMT SKADLIGT FÖR OZONSKIKTET att släppa ut kylmedlet i atmosfären!!!Sen skaffar du en kompressor, antingen ny eller begagnad, och byter den!! Sen kör du tillbaks till kylfirman/ verkstan och fyller systemet!!!!! Enkelt eller hur??!!

Inget dåligt inlägg.. du måste verkligen brinna för din sak när du med dessa få rader lyckades klämma in 28 frågetecken / utropstecken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang