Krock med gubbe, anmäld

Adiiii
4 juni 2010 · 196 Inlägg

Hela Sveriges rättssystem är fucked up, lite off topic nu men, i Sverige är det lagligt att ha sex med djur men fan ta dig om du laddar ner en film. Detta är sverige

Full fart spar tid!
Volvo C30 R-design "Nemo" (2012)
KHRacing
4 juni 2010 ·

JUSTer skrev:
Det bästa du kan göra är att säga att han inte höll hastigheten på din gata, skulle han gjort det skulle han kunnat undvika olyckan, Ord mot Ord !

Att uppmuntra till brott är fan aldrig bra.

Hur kan trådskaparen överhuvudtaget veta hur fort den andra bilen framfördes
när han aldrig såg den?

NSS207
4 juni 2010 · 515 Inlägg

KHRacing skrev:

JUSTer skrev:
Det bästa du kan göra är att säga att han inte höll hastigheten på din gata, skulle han gjort det skulle han kunnat undvika olyckan, Ord mot Ord !

Att uppmuntra till brott är fan aldrig bra.

Hur kan trådskaparen överhuvudtaget veta hur fort den andra bilen framfördes
när han aldrig såg den?

Gubben kanske själv berättade hur snabbt han körde? tongue

§9 Annonsering gäller även signaturen!
volvoentusiasten
4 juni 2010 · 4 005 Inlägg

KHRacing skrev:

JUSTer skrev:
Det bästa du kan göra är att säga att han inte höll hastigheten på din gata, skulle han gjort det skulle han kunnat undvika olyckan, Ord mot Ord !

Att uppmuntra till brott är fan aldrig bra.

Hur kan trådskaparen överhuvudtaget veta hur fort den andra bilen framfördes
när han aldrig såg den?

hehe good point, lite fail. smile

"jag såg inte bilen, därför krockade vi"

och sen lite senare

"jag såg att han körde asfort"

Echelon
4 juni 2010 · 186 Inlägg

Om nu gubben säger att han inte ville anmäla eller liknande, tror jag att det kan vara trollet till fru som tvingat honom, alt. trollet och trolletskompis som TS körde hem efter olyckan.

"Trollet(frugan): Nu anmälder DU honom!!!"
"Gubben: Men älskling det var ju inte så farligt."
"Trollet(frugan): Anmäl han nu annars så *arg/irriterad röst*"
"Gubben: Okej då älskling *suck*"

Senast redigerat av Echelon (4 juni 2010)

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
volvoentusiasten
4 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Echelon skrev:
Om nu gubben säger att han inte ville anmäla eller liknande, tror jag att det kan vara trollet till fru som tvingat honom, alt. trollet och trolletskompis som TS körde hem efter olyckan.

"Trollet(frugan): Nu anmälder DU honom!!!"
"Gubben: Men älskling det var ju inte så farligt."
"Trollet(frugan): Anmäl han nu annars så *arg/irriterad röst*"
"Gubben: Okej då älskling *suck*"

I många skadeärenden så brukar FB kräva att man har gjort en polisanmälan. Sen om Polis utreder det och fabricerar det som mord är helt irrelevant. Gubben har i det läget inte gjort något fel. Men det är såklart bara en teori.

UNfocusED
5 juni 2010 · 13 Inlägg

Åklagaren som bedömde förundersökningen ansåg väl att det var ett ypperligt tillfälle att putsa till brottstatistiken lite..
Oavsett om det är FB, gubben eller frugan som anmält så är man helt i händerna på åklagarens bedömning när anmälan väl är gjort och förundersökning inledd, har varit med om en liknande situation men vann i rätten som tur var pga en bra advokat.. smile

Gissar att gubben blivit påtvingad rollen som målsägare om han reagerade som det beskrevs.

Senast redigerat av UNfocusED (5 juni 2010)

Hool
5 juni 2010 · 1 067 Inlägg

Adiiii skrev:
Hela Sveriges rättssystem är fucked up, lite off topic nu men, i Sverige är det lagligt att ha sex med djur men fan ta dig om du laddar ner en film. Detta är sverige

Var faktiskt dödsstraff på det för länge sedan men nu när kyrkan har skiljts från staten så ansåg väl dem att det räckte med böter och/eller fängelse för djurplågeri. 

OT

Om nu gubben drar för många valser kan du ju komma på i efterhand att han minsann luktade sprit om andedräkten och han var så hotfull och aggressiv att du inte tordes säga något åt vare sig polisen eller försäkringsbolag.  roll

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Rock-Star
6 juni 2010 · 2 982 Inlägg

Timmeh91 skrev:
Nu har det varit rättegång, domen kommer om två veckor.
Jag tror ja blir frigiven för gubben bröt nästan ihop och sa att han inte ville anmäla mig. men åklagaren sa att han var tvungen att vara målsägande nu under rättegången. Men gubben fick gå mitt under rättegången när han hade blivit förhörd om hur allt gick till. så hoppas ja blir frigiven, gubben sa även att han inte ville anmäla? och han sa att det inte var mitt fel och han såg inte mig och han visste att ja inte såg han osv han tog mitt parti kan man säga.

av alla er som skrivit i trådfen efter att Timmeh91 har skrivit detta..
är det bara jag som reagerar på att timmeh91 säger "frigiven" ?
man sitter inte inne/häktad för det brott som Timmeh91 utreds för.
frigiven kan man endast bli om man är frihetsberövad, och DÅ sitter man inne eller är häktad.
därefmot kan man blinefriad från åtalet eller liknande....

@Timmeh91: hursomhelst så hopas jag att Timmeh91 menar befriad och inte frigiven.

please uppdatera oss löpande

Stellan_Clausen
7 juni 2010 · 635 Inlägg

Hool skrev:
OT

Om nu gubben drar för många valser kan du ju komma på i efterhand att han minsann luktade sprit om andedräkten och han var så hotfull och aggressiv att du inte tordes säga något åt vare sig polisen eller försäkringsbolag.  roll

Så du är en oärlig typ, man ska alltså ljuga sig fri... gubben lukta sprit, en gubbe som kanske är nykterist, hur skulle du lösa det då !!??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang