Mitsubishi Lancer 94, 12000 mil - Startproblem, stryps vid körning etc.

wladde
13 juni 2010 ·

Hej! Alla svar som kan leda till någon lösning uppskattas.

Jag har ägt denna bil i cirka ett år och för snart ett halvår sedan började bilen att krångla. Den ville inte starta när jag ville, då kollade jag tändstiften och konstaterade att de var riktigt utslitna och gamla. Bytte ut dom och då var de löst i någon månad. Sedan började bilen rycka lite under körningar och vägrade starta helt efter en stund. Fick absolut ingen ström, batteriet helt dött! Då bytte jag ut till ett nytt batteri. Problem löst ännu en gång men nu när det gått cirka 2 månader sedan batteriet byttes ut så var jag ute och körde på motorvägen. Plötsligt går hastigheten ner, motorn "stryps" antar jag. Jag kan inte gasa på ett dugg, hastigheten går ner tills bilen dör på vägen. Jag försöker starta och den går upp i cirka 3000 varv och går ner lika fort och bilen är död igen. Jag försöker cirka 7 gånger att få igång bilen och till slut så startar den som ingenting har hänt. Detta hände för två dagar sen, idag har jag återigen fått problem med att starta den, får liksom inte igång bilen alltid, måste vrida om nyckeln flera gånger tills den till slut startar och jag måste gasa upp för att den ska fungera korrekt. Idag hände det också att bilen dog när jag bromsade in för att byta växel, dock så fick jag igång bilen med en gång.
Vad beror allt detta på? Jag uppskattar som sagt alla svar, jag är inte så kunnig om bilar så därför vill jag få en idé om vad det kan vara och vad det kan kosta att fixa.

Tack på förhand!

Senast redigerat av wladde (13 juni 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang