Min 740 bara dör?

Duckiie Faster than the speed of night
14 juni 2010 · 118 Inlägg

Hejsan!

Jag har en 740 som har fått för sig att dö ibland, motorn bara lägger av. Detta hände ca 3-4 gånger under en regnig dag, sen har det inte hänt sen dess..(haft både regniga å soliga dagar sen de) Men man vill ju känna att ens bil är pålitlig och inte stoppar när den känner för det.
Det har aldrig hänt vid några höga hastigheter, utan vid gaspådrag eller typ att man ska byta växel upp eller ner.

Kan det vara så att den reagerar så här pga att det ev är ett icke original fördelarlock som sitter på?
Bensinpump? Bensinfilter?

Någon som råkat ut för samma kanske? Vi kan inte sätta fingret på vad det är exakt.. Och byta allt vi kommer på känner jag inte riktigt för smile Så är det någon som vet så tar jag tacksamt emot tips smile


Mvh

_DamnIt R1 driver!
14 juni 2010 · 5 128 Inlägg

En kompis mamma hade liknande på sin 240. Det va jordflätan mellan batteri och motor som va kass då, så kolla det!

epapower
14 juni 2010 · 593 Inlägg

Vanligt förekommande är ju att bräsnlepumpsrelät ger upp, alt att din förpump i tanken är trasig så huvudpumpen för både suga och trycka = tar skada och den kan börja lägga av..

Så mitt tips, när bilen stannar och inte startar.. kör då på starten och så kan någon annan lyssna om  pumpen under bilen går då. gör den det?

(utgår ifrån att det är en 740 med elektroniskt sprut?! )

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang