Allmän fråga: Spruträdd?

Floki
14 juni 2010 · 70 Inlägg

När jag var liten liten så var det en oförsiktig sjuksköterska som gjorde att ja tyckte det var obehagligt att ta sprutor.. Men nu när man är stammis på sjukhus pga sin klantighet så är de inte längre någon fara tongue

FreddeK
15 juni 2010 ·

haha jäkla fjollor...en nåljävel bara ju! in med skiten och spana på sköterskorna...sen tar hon ut den och plåstrar om en=) äsch kom igen grabbar...trodde ni var tuffare än så här! haha

770_EVOLVE GREASEMONKEY
15 juni 2010 · 822 Inlägg

Dra åt helvete vad jag hatar sprutor !

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
666_Beast
15 juni 2010 · 1 863 Inlägg

Har absolut inga problem med sprutor och nålar. Tvärtom, tycker det är ganska skönt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
attackhamster
15 juni 2010 · 475 Inlägg

min äldre bror får dom söva ner för ge en spruta... han TOTAL vägrar!

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
falloutboy
15 juni 2010 · 1 723 Inlägg

FreddeK skrev:
haha jäkla fjollor...en nåljävel bara ju! in med skiten och spana på sköterskorna...sen tar hon ut den och plåstrar om en=) äsch kom igen grabbar...trodde ni var tuffare än så här! haha

sprutor är ok, det är när de ska dränera en på blod som det är värre wink

Rquired Allmänt envis
15 juni 2010 · 12 512 Inlägg

FreddeK skrev:
haha jäkla fjollor...en nåljävel bara ju! in med skiten och spana på sköterskorna...sen tar hon ut den och plåstrar om en=) äsch kom igen grabbar...trodde ni var tuffare än så här! haha

Jag är inte så säker på att du säger samma sak den dag en ful gammal hagga till sköterska satt en nål i armen så blodet bara rinner, men jag förstår hur du tänker wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FjunFlas
15 juni 2010 · 88 Inlägg

nålrädd är man väl inte direkt, då man tattuerar sig, men blodprov! finns bara en chans i världen o det är att söva mig:P

Noxxer
15 juni 2010 · 1 482 Inlägg

Förresten, det finns en typ av spruta jag är riktigt livrädd för...

Ryggmärgsprov... UUUUUUH!... Finns inge värre.

BLT Service
Theracords Music Label
FreddeK
15 juni 2010 ·

Rquired skrev:

FreddeK skrev:
haha jäkla fjollor...en nåljävel bara ju! in med skiten och spana på sköterskorna...sen tar hon ut den och plåstrar om en=) äsch kom igen grabbar...trodde ni var tuffare än så här! haha

Jag är inte så säker på att du säger samma sak den dag en ful gammal hagga till sköterska satt en nål i armen så blodet bara rinner, men jag förstår hur du tänker wink

finns haggor som stuckit mig också och inte fan böla jag för det=)

HenkeTIC
16 juni 2010 · 888 Inlägg

När jag va liten (ca3-4år)så vägrade jag ta tabletter och flytande medicin, så det fick bli sprutor istället. Sprutor va inget problem stack bara fram armen och drog upp tröjan så va det klart haha.
Krockade i mitten på 90talet och krossade handleden och dom skulle söva mig men icke fick bli ca 15st 15cm långa sprutor i armhålan istället.

Så nä jag är inte spruträdd.

Bebben Legitimerad besserwisser
16 juni 2010 · 921 Inlägg

Är inte spruträdd, men tycker det är lite obehagligt när de ska dra ut sprutan/kanylen när de är klara.

Sandra Bilnörd...
17 juni 2010 · 310 Inlägg

Ogillar det starkt! Sprutor är inte så farligt men lämna blodprov eller ha en kanyl i handen för dropp är ingen höjdare. Var livrädd för ryggmärgsbedövningen i samband med dotterns förlossning men det kändes ingenting i jämförelse mot värkarna!

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
18 juni 2010 · 223 Inlägg

Usch! Du är då absolut inte ensam om att vara spruträdd. Gick i terapi för skiten i 2 år men utan resultat.

Volvo 855R (1996)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
18 juni 2010 · 1 903 Inlägg

nae de vill jag inte påstå. är ju inget man längtar efter men något man bara måste göra liksom.
gick på SIT-behandling i ett par år för att dämpa min pollenallergi. (fick en spruta varje veckan, sen varannan, sen var fjärde, osv...) efter det så har man vant sig. men som många andra redan har skrivit så var det en helt annan femma när man var liten, bölade ju så fort man såg den där nålen hmm

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Mortalis VW-nörd?
18 juni 2010 · 4 332 Inlägg

Shit ja trodde tråden handlade om nån helt annan form av spruträdsla..sorry inget bra tips, ogillar nålar med

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang