Bmw 328i El fel / säkringar

QuQu
20 juni 2010 · 12 Inlägg

Tjena! härom dagen så kopplade jag och kompisen in dom bakre högtalarna i bilen, inget svårt med det.
men tror att säkringen gick på cigarettuttaget när jag skulle koppla in en annan sak till det.

allting funkade bra när jag skulle åka hem, det regnade så jag drog upp vindrutorna, fick använda vindrutetorkarna eftersom det regnade så pass mycket att jag inte hade sett något annars.
jag kom hem och skulle då leta upp denna trasiga säkring och har inget schema för vilken säkring som är till vad, dåligt..... jag började och ta ut en säkring i taget nerifrån höger hörn.
när jag kom till en 5A tror jag så började bilen ill tjuta, som att hålla inne tutan i 30-60 sec, eller om det var larmet.
satte iallafall in säkringen snabbt igen eftersom jag fick panik.
efter det så funkar det varken att låsa/låsa upp bilen med nyckeln (trycka på dosan alltså), vindrutetorkarna funkar inte, inte heller fönstren går att få ner eller innerbelysningen i bilen.
allting annat funkar bra. Jag har gått igenom alla säkringar igen och dom är hela förutom denna 25A som jag tror var till cigg uttaget men den har jag bytt.

skulle behöva all hjälp i världen med detta, snart sommar och har inte lust eller pengar att lämna in till bmw som tar 1000 kr bara för att kolla felkoder... sigh

Clintan66
20 juni 2010 · 2 011 Inlägg

Ingen aning vad det kan vara, men ibland hjälper det att koppla ifrån batteriet c:a 5-10 minuter och sedan koppla på det igen så datan nollas.

Brorsan hade problem med blinkersen som exempel. Blinkade snabbt (som när en lampa gått sönder) efter han kopplat ett släp och det fortsatte så fast alla lampor var hela. Vi kopplade loss batteriet och sedan fungerade allt igen.

Kanske hjälper på din eftersom du nu satt i en hel säkring.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
QuQu
20 juni 2010 · 12 Inlägg

jag har faktiskt kopplat bort batteriet i över en timma, men det var innan jag bytte säkringen.
ska testa detta imorgon igen, Tack för Informationen big_smile

Clintan66
20 juni 2010 · 2 011 Inlägg

Lycka till. Meddela gärna om det hjälpte. Kan vara bra att veta vid eventuellt fel i framtiden

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang