Saab 9-3 2.0 skillnad på motorer? (1998-2002)

92an
22 juni 2010 · 83 Inlägg

Enligt den här sidan http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3 så verkar 9:3orna ha kommit med olika motorer. Det jag undrar är om man köper den varianten som heter "B204" med 2.0 är det svårt att få den lika bra som de andra då eftersom den bara ligger på 130 hk?

benilsson
22 juni 2010 · 157 Inlägg

om du ska köpa en ny bil, köp en med turbo direkt och ett tips läs faq på forum.saabturboclub.com

Nocturnal
22 juni 2010 · 500 Inlägg
Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
92an
22 juni 2010 · 83 Inlägg

benilsson skrev:
om du ska köpa en ny bil, köp en med turbo direkt och ett tips läs faq på forum.saabturboclub.com

Problemet är att den bilen jag har fått ett erbjudande på bara gått runt 4000 mil och har den motorn utan turbo. Det går inte att eftermontera eftersom motorn är i sådant fitn skick annars?

Mr-Berggren Mr.Mister
22 juni 2010 · 37 Inlägg

Du behöver bygga om en hel del plus att besiktningen inte kommer bli så rolig.. både billigare å lättare å köpa en 2.0 turbo direkt

benilsson
22 juni 2010 · 157 Inlägg

92an skrev:

benilsson skrev:
om du ska köpa en ny bil, köp en med turbo direkt och ett tips läs faq på forum.saabturboclub.com

Problemet är att den bilen jag har fått ett erbjudande på bara gått runt 4000 mil och har den motorn utan turbo. Det går inte att eftermontera eftersom motorn är i sådant fitn skick annars?

kan säga att de skiljer mer än bara turbon, är en hel del att byta och bygga om för att få det att fungera

92an
22 juni 2010 · 83 Inlägg

benilsson skrev:

92an skrev:

benilsson skrev:
om du ska köpa en ny bil, köp en med turbo direkt och ett tips läs faq på forum.saabturboclub.com

Problemet är att den bilen jag har fått ett erbjudande på bara gått runt 4000 mil och har den motorn utan turbo. Det går inte att eftermontera eftersom motorn är i sådant fitn skick annars?

kan säga att de skiljer mer än bara turbon, är en hel del att byta och bygga om för att få det att fungera

Okej, men hur är bilen utan turbo i övrigt? Är den trist? Tråkigare än min 205 gti?

Mr-Berggren Mr.Mister
22 juni 2010 · 37 Inlägg

Njea, lite drag e de väll.. Men inget att hurra för om man säger så smile

HenkeTIC
22 juni 2010 · 888 Inlägg

En 9-3 utan turbo och med minsta motorn är skiiiit tråkig, riktigt trött med 130hk på 1400kg. Din gti är riktigt riktigt rolig jämfört med 9-3an.

Hade aldrig köpt en saab utan turbo.

KristianRS5
22 juni 2010 · 79 Inlägg

HenkeTIC skrev:
En 9-3 utan turbo och med minsta motorn är skiiiit tråkig, riktigt trött med 130hk på 1400kg. Din gti är riktigt riktigt rolig jämfört med 9-3an.

Hade aldrig köpt en saab utan turbo.

Köp en med turbo så kan trimma om du tycker den är slö.
Utan turbo ,nja

Sarge
22 juni 2010 · 2 337 Inlägg

En Saab utan turbo är knappt en Saab. Skämt åsido, det som gör 9-3:an till en rolig bil är motorn, utan turbon som laddar är det en jäkligt trist bil. Då är nog en 205 GTI rejält mycket roligare. Och att turbokonvertera när det dräller av 2.0:or med överladd, det känns bara som ett onödigt projekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang