Vilken GPS märke ska man välja

naak2803
30 juni 2010 · 346 Inlägg

Hejsan,
jag har kollat runt lite och hittat 2 st GPS:er som funkar för mig dvs alla de funktioner jag letar efter finns i båda dessa GPSer... nu undrar jag vilken av dessa två märken rekommenderar ni?

"TOMTOM" eller "NAVIGON" (båda kostar i princip likadan)

Rock-Star
30 juni 2010 · 2 982 Inlägg

tomtom är att föredra framför navigon.
navigon bör vara billigare. knasigt att de ligger lika i pris.

Senast redigerat av Residence (30 juni 2010)

Jespur
30 juni 2010 · 63 Inlägg

Navigons mjukvara är nog den som är bäst för tillfället, så jag skulle rekommendera att du skaffar en just en navigon smile

Dubs I got Dubs!
30 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Navigon eller Garmin hade jag kört på.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
volvoentusiasten
30 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Jag röstar för navigon.  bäst kartor bäst utseende.

Men du skulle ju lika gärna kunna googla på lite gpser så får du recensioner.....

Pontus1991
30 juni 2010 · 423 Inlägg

Jag har testat både Navigon och TomTom i min Iphone, föredrog Navigon då jag tyckte den gav lite mer exakt information, samt lättare menyer och i mitt tycke bättre utseendemässigt

Muttley
30 juni 2010 ·

Navigon är mer prisvärd. Garmin är bäst om man använder koordinater.

Tomtoms kartor gillade jag inte riktigt.

jag har en st navigon och den funkar riktigt bra vid gatunamn, Garmin har jag i telefonen och den funkar perfekt på landet.

Sen hade vi tomtoms kartor i en handdator men fan svårläst karta det programmet iallafall.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
1 juli 2010 · 1 874 Inlägg

Nu har jag ingen själv. Men har kört med många olika genom jobbet, privat o.s.v. TomTom är ju de som, enligt det rykte dom ha, ska vara bäst. Det är så jag har förstått det i alla fall. Sen beror det lite på vad man gillar för utseende, kartor o.s.v. förstås. Vissa butiker har så att man kan se GPS:er igång och därmed pilla lite... det är ju bra i så fall! wink

Mortalis VW-nörd?
1 juli 2010 · 4 332 Inlägg

Navigon eller Garmin är bäst just nu, säger de på jobbet som jobbar me de

Senast redigerat av Mortalis (1 juli 2010)

Roos
2 juli 2010 ·

Jag använder mig utav Navigon dagligen i jobbet och är supernöjd. Hade tidigare Tomtom som jag inte alls gillade. Lättanvänd och visar tydligt vart man ska köra/vilken fil man ska ligga i osv.

torpis Forummoderator
2 juli 2010 · 10 576 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
Hejsan,
jag har kollat runt lite och hittat 2 st GPS:er som funkar för mig dvs alla de funktioner jag letar efter finns i båda dessa GPSer... nu undrar jag vilken av dessa två märken rekommenderar ni?

"TOMTOM" eller "NAVIGON" (båda kostar i princip likadan)

Vad hade du tänkt använda GPS:en till?  Bilkörning, skogspromenad, geocashing mm?

Jag gillar GPS:en som är inbyggd i telefonen för då hittar jag adressen jag skall till. Söker på telefonnummer, namn eller företag och telefonen kolla via "eniro" och ger mig rätt adress.  Något som inte är självklart alla gånger om personen man skall till inte har en numrerad gatuadress. Vill jag sedan logga mina löprundor eller geocasha så finns det program för det också. Även om GPS-mottagaren i telefonen inte är lika kraftfull som en Garmin så klarar man sig helt klart långt ändå.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang