Trimma bilen genom Mappning / eftermarknadssprut??

MrMiyagi
17 juli 2010 · 183 Inlägg

Qziny skrev:
Lite OT men jag känner att det är onödigt att skapa ny tråd bara för detta...

Kan man köra singelturbosupra 550hk+ på bakhjulen med originalsprut? Eller är det ett måste med eftermarknads (t ex aem ems)???

på en 7mgte så är det svårt utan FCD eller piggyback som kan ta bort laddspärren

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
17 juli 2010 · 1 948 Inlägg

Melin82 skrev:
Massa text och ilska

Mappa o chippa är 2 olika sätt att göra samma sak ja, dock så är ett chip en förbestämd inställning som du bara sätter dit. Och det tar bara hänsyn till vissa förbestämda saker som att motorn är original, eller att du måste ha ett avgassystem osv. Men det tar inte hänsyn till just din motor, för alla motorer slits olika beroende på hur de är skötta osv. Likaså om du bygger din egna motor så finns inga färdiga chip.

Mappning är samma sak fast det ställs in manuellt till just din bil, med ditt slitage eller till din egna motor.

Angående bänkning så har jag noll koll antar att jag skulle vilja köra både bänk och landsväg  om jag skulle få det mappad. det borde bli det bästa wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Melin82
18 juli 2010 · 513 Inlägg

Aceshigh..
Arg eller ilsken är jag inte, det folk skrev var på många punkter rätt men jag tyckte det blev lite petigt och överdrivet, dom gled bort från rubriken. Håller med dig, mappa är lite mer finlir där man ser till den enskilda motorn. Ett chipp är en kopia på en mappning, ja vi kan göra det hur långt som helst, faktum är att dom som kan ändrar på en massa ettor och nollor. Håller med dig då du säger att du skulle vilja ha motorn mappad både i bänk och landsväg, det ena tar ju inte bort det andra.

Rogan1
27 juli 2010 · 10 Inlägg

Hej.
Jag undrar om någon kan tipsa mig om någon som kan optimera min bil som är en S60 2,5t-05
men jag har bytt turbo till en 16T + gröna spridare samt 3-tums från turbon.
Behöver lite hjälp?

MVH Rogan

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
27 juli 2010 · 325 Inlägg

Rogan1 skrev:
Hej.
Jag undrar om någon kan tipsa mig om någon som kan optimera min bil som är en S60 2,5t-05
men jag har bytt turbo till en 16T + gröna spridare samt 3-tums från turbon.
Behöver lite hjälp?

MVH Rogan

Kontakta Autotech eller gå in på www.atechmotor.com. Dom lär kunna hjälpa dig att optimera din bil.

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Rogan1
27 juli 2010 · 10 Inlägg

Tack för ditt svar är de bäst på det eller har de bra priser?
Vad jag har läst på forumet kostar det en del.
Kan det finnas fler till bra priser samt i närheten av JÖNKÖPING?

MVH Rogan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang