Vilken koppling?

m_s70R
29 juli 2010 · 56 Inlägg

Hej

Trimmar c70in till omkring 350hk/500Nm med Quaife Diff. och kikar på koppling, har hittat några kandidater.  Vilken koppling av nedanstående ska jag satsa på? Bäst/bäst i förhållande till pris/lagom dimensionerad etc..

Sachs koppling 707 med Volvo 850 R lamell inkl urtrampningslager. Med detta kit är allt balanserat & omstiftat samt klart för användning. 9995 kr

Eller

TMR
Vi säljer våra kopplings kitt dom kostar 9000sek.(klarar 500hk+)
I detta kitt ingår:
Bakre vevaxeltätning.
Bearbetat svänghjul (Vill ha ditt gamla i byte).
Lamell.
Race tryckplatta.
Allt är balanserat tillsammans 100% bulton

Eller

Volvo, 850R lamell 240mm och tryckplatta
För manuellåda och enkelmassigt svänghjul. (Okej, i klenaste laget va)

Eller

Tryckplatta HD/Förstärkt för vridmoment 525 Nm med organisk lamell (dia 240mm). Passar AWD mfl.   3475:- 

Eller

Kopplingsats (tryckplatta & sinterlamell). Vridmoment 525 Nm. Alla med 2-massesvänghjul & 20 splines (från 98 till 03? = M56-M59). Sinterlamell & förstärkt tryckplatta.   6175:-  (fel svänghjul?)

Mvh

Senast redigerat av m_s70R (29 juli 2010)

Marlboroman
29 juli 2010 · 8 234 Inlägg

En sak att fundera på i förväg är ju om du tänker vässa vidare eller inte? För att inte tala om körstil, tänker på hårda starter och liknande. R-kopplingen är bortkastade pengar, den komemr att ge upp rätt fort.

Och på en sån där bör det ju vara dm-svänghjul och då ser ju det sista alternativet rätt vettigt ut.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hamilton
29 juli 2010 · 8 873 Inlägg

§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
Se rubriksanvisningarna (§3 och §4)
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.
Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang