Klickar bara när man försöker starta.

araazz Wtf do you want?!
29 juli 2010 · 234 Inlägg

Tjena alla garaget medlemmar!

Tänkte skriva här o se om det finns någon här som vet vad som kan vara felet.

Kollade på min kusins bil när han frågade mig om jag kunde hjälpa honom när bilen inte ville starta
Jag kollade men vet inte vad som kan vara felet. Bilen klickar bara när man försöker starta den.

Kan det vara relä till startmotor eller om det är startmotorn som har gjort sitt?

Kul om någon kunde hjälpa till.

Tack på förhand!

/MVH araazz

You'll always walk alone!
xXSammy
29 juli 2010 · 6 585 Inlägg

Låter som batteriet är för klent

De/Dem
araazz Wtf do you want?!
29 juli 2010 · 234 Inlägg

Malheus skrev:
Låter som batteriet är för klent

Det har laddats upp i nästan ett dygn.
Kan det vara så att man får byta det?

You'll always walk alone!
Anden740 Bilmekaniker
29 juli 2010 · 92 Inlägg

KOlla så att kablarna till Startmotorn sitter som dem ska,
kolla även med ett nytt batteri

ante850r
29 juli 2010 · 285 Inlägg

kolla kablarna och även knacka redigt på startmotorn och kolla om de hoppar igång..mät annars så den har ständig ström och får signal på den lilla kablen när du vrider på nycklen.mvh andreas

PoulZen
29 juli 2010 · 772 Inlägg

Troligen är det batteriet som är för svagt. Det kan vara att det inte tar emot laddning oxå.
Testa enkelt genom att ta startkablar med en annan bil, eller byt batteriet mot ett annat.

eacan
29 juli 2010 · 595 Inlägg

Start motorn går ej runt så enkelt ere smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
araazz Wtf do you want?!
29 juli 2010 · 234 Inlägg

eacan skrev:
Start motorn går ej runt så enkelt ere smile

Precis

You'll always walk alone!
FLindgren
29 juli 2010 · 5 089 Inlägg

Jag skulle satt i ett nytt batteri. Bara för att du har laddat det så kan det fortfarande ha gett upp. Men testa med startkabar för säkerhets skull smile

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
araazz Wtf do you want?!
29 juli 2010 · 234 Inlägg

PoulZen skrev:
Troligen är det batteriet som är för svagt. Det kan vara att det inte tar emot laddning oxå.
Testa enkelt genom att ta startkablar med en annan bil, eller byt batteriet mot ett annat.

Jag har testat med startkablar och då går bilen igång.. men så¨fort jag stänger av motorn så vill den inte starta igen.. Då är den död igen..

You'll always walk alone!
FLindgren
29 juli 2010 · 5 089 Inlägg

araazz skrev:

PoulZen skrev:
Troligen är det batteriet som är för svagt. Det kan vara att det inte tar emot laddning oxå.
Testa enkelt genom att ta startkablar med en annan bil, eller byt batteriet mot ett annat.

Jag har testat med startkablar och då går bilen igång.. men så¨fort jag stänger av motorn så vill den inte starta igen.. Då är den död igen..

Och då är batteriet skrot. Bara att köpa ett nytt tyvärr..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Bmwsport
29 juli 2010 · 11 Inlägg

klicka till ett par gånger så kanske startmotorn rullar igång ja brukade göra så efter 20gången

JonR
30 juli 2010 · 3 259 Inlägg

araazz skrev:

PoulZen skrev:
Troligen är det batteriet som är för svagt. Det kan vara att det inte tar emot laddning oxå.
Testa enkelt genom att ta startkablar med en annan bil, eller byt batteriet mot ett annat.

Jag har testat med startkablar och då går bilen igång.. men så¨fort jag stänger av motorn så vill den inte starta igen.. Då är den död igen..

Startar den inte på andra försöket även med startkablar?

Om den inte startar på andra försöket med startkablar påkopplade så är startmotorn kass, startar den inte utan hjälp av startkablar så är batteriet kasst.

Mvh

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
araazz Wtf do you want?!
30 juli 2010 · 234 Inlägg

JonR skrev:

araazz skrev:

PoulZen skrev:
Troligen är det batteriet som är för svagt. Det kan vara att det inte tar emot laddning oxå.
Testa enkelt genom att ta startkablar med en annan bil, eller byt batteriet mot ett annat.

Jag har testat med startkablar och då går bilen igång.. men så¨fort jag stänger av motorn så vill den inte starta igen.. Då är den död igen..

Startar den inte på andra försöket även med startkablar?

Om den inte startar på andra försöket med startkablar påkopplade så är startmotorn kass, startar den inte utan hjälp av startkablar så är batteriet kasst.

Mvh

ok. tackar.

Den startar med startkablar.

Ska prova byta batteri idag så får vi se.

You'll always walk alone!
Crizpen
31 juli 2010 · 33 Inlägg

araazz skrev:
Tjena alla garaget medlemmar!

Tänkte skriva här o se om det finns någon här som vet vad som kan vara felet.

Kollade på min kusins bil när han frågade mig om jag kunde hjälpa honom när bilen inte ville starta
Jag kollade men vet inte vad som kan vara felet. Bilen klickar bara när man försöker starta den.

Kan det vara relä till startmotor eller om det är startmotorn som har gjort sitt?

Kul om någon kunde hjälpa till.

Tack på förhand!

/MVH araazz

Mest troligt start motorn som har korkat igen.. tag lös och rengör. och smörj upp den.. annars är det nog något med relät

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
araazz Wtf do you want?!
31 juli 2010 · 234 Inlägg

Crizpen skrev:

araazz skrev:
Tjena alla garaget medlemmar!

Tänkte skriva här o se om det finns någon här som vet vad som kan vara felet.

Kollade på min kusins bil när han frågade mig om jag kunde hjälpa honom när bilen inte ville starta
Jag kollade men vet inte vad som kan vara felet. Bilen klickar bara när man försöker starta den.

Kan det vara relä till startmotor eller om det är startmotorn som har gjort sitt?

Kul om någon kunde hjälpa till.

Tack på förhand!

/MVH araazz

Mest troligt start motorn som har korkat igen.. tag lös och rengör. och smörj upp den.. annars är det nog något med relät

Tackar. men provade med ett nytt batteri som många här tyckte att jag skulle göra.. Funkade grymt bra efter det..

You'll always walk alone!
wildzide
31 juli 2010 · 4 Inlägg

Hade samma problem för några månader sen var bara kablarna till batteriet som satt för löst åtdragna smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang