Lödde träffarna,jäkla bonne träff!!!SKÄRP ER!

Nicco5 TIG-svetsare
24 oktober 2008 · 226 Inlägg

tycker det e så synd att alla ska vara så negativa här!!  ta tag i det ute på plattan istället!!

Drive it like you stole it ;)
FreddeK
24 oktober 2008 ·

Orka bry sig vad folk har för bilar. Men svineri mitt i träffar och på parkeringsplatser där det står andra bilar är respektlöst.

För mig spelar det ingen roll om någon har en 240 eller en ferrari...bilen kan betyda lika mycket för ägarna ändå och att visa respekt inför andra är en del av att bli vuxen. I denna tråden finns många exempel på hur omogna människor på garaget verkligen är. Tragiskt!

peGGy Trött
24 oktober 2008 · 48 Inlägg

Lödde träffarna har spårat ur totalt, fler moppar än bilar. Där är tom barn som cyklar runt och nästan blir påkörda.
Jag har varit där två gånger i år och det är samma sak varje gång. Därför väljer jag att inte åka dit, borde ni alla andra inte också kunna göra det?

Cossie med mos
V70Dahlgren
24 oktober 2008 · 143 Inlägg

Freddeponken skrev:
Orka bry sig vad folk har för bilar. Men svineri mitt i träffar och på parkeringsplatser där det står andra bilar är respektlöst.

För mig spelar det ingen roll om någon har en 240 eller en ferrari...bilen kan betyda lika mycket för ägarna ändå och att visa respekt inför andra är en del av att bli vuxen. I denna tråden finns många exempel på hur omogna människor på garaget verkligen är. Tragiskt!

Håller med dig!

pimpad740
25 oktober 2008 · 812 Inlägg

JapMax skrev:

pimpad740 skrev:

tkd_rille skrev:

hemskt vad du reagerade smile. finns inte många fräscha 740.

jo då de finns många men många målar ju ut 240 740 å 940 som svinar bilar bara för att dom är bakhjuls drivna och mkt poppis bland ungdommar. men visst finns ju många skabbiga men finns ju oxå sånna som jag som lägger än jävla massa pengar i min bil.
sluta smutskasta volvo modellerna då kan ni lika gärna klaga på sånna som kör turbo matade bmw å supror. de e ju mer bus bilar än va 740 är.

Ge dig, fräsha 740is är undantag men visst finns dom, det finns massor skabbiga japanare och tyskar med.. men dom åker inte till bilträffar med bortkapade ljuddämpare och plåtfälgar.
Visst har jag sätt dåliga exemplar på de med, men de går ju inte att undgå fläcken där de är smockat med urfula 740is som står och basar och gasar utan ljuddämpare. Har du hört en 740 gl gasa utan ljuddämapre? Det låter förjävligt!

visst har jag de. de är bara att gå ut å vrida på nyckeln i vinterbilen så hör jag de. en de ja menar är att ni ska ju inte måla ut volvo bra för de finns minst lika många japsar å tyskar som ser/låter lika mkt å ser allmänt skabbiga ut.. så tänk på innan ni målar ut alla 740 ägare som slusk att de finns sånna som är serigösa oxå. men som att skriva att man vill ha en bilträff utan en ända 740 är ju som att man ska börja ha specifika utstälningar/träffar bör bara volvo å en för bara bmw osv. hur kul skulle de bli lixom?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
_Wallis_
25 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

Freddeponken skrev:
Orka bry sig vad folk har för bilar. Men svineri mitt i träffar och på parkeringsplatser där det står andra bilar är respektlöst.

För mig spelar det ingen roll om någon har en 240 eller en ferrari...bilen kan betyda lika mycket för ägarna ändå och att visa respekt inför andra är en del av att bli vuxen. I denna tråden finns många exempel på hur omogna människor på garaget verkligen är. Tragiskt!

Äntligen en vättig människa som kommer ihåg att han ochså har vart ung o dum..

Kan du andas kan du dö.
discokapten Kapten på disco!
25 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

Det är väl bara att inte åka dit? Svårare än så är det inte.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Koffe89
16 november 2008 · 81 Inlägg

bil som bil!!! vill de leka så låt dem göra det och de är inte bara 240/740 bilar som är ute å sladdar på träffar!!

Dirtymike
16 november 2008 · 1 532 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag bor i Löddeköpinge, har varit på "träffen" en gång i år tror jag.
Enbart för att köra mot en kompis (A6 4.2, jag vann. smile) och det är fan pinsamt att vara där.
Gången innan dess så stod det traktorer, RIKTIGA traktorer typ 5-6st på parkeringen.

Nämn ETT annat "organiserat" ställe som har åskådare som visar upp sina traktorer?
Jävla töntträff.

Det är väl fränt om nåt hehe med traktorer! Var på en träff i Linköping för några år sen det var nog fler som kom o kollade på min Valmet än på alla japaner o volvo bilar!

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
16 november 2008 · 1 532 Inlägg

Jag har 740 för det en pålitlig bil, finns delar överallt o det går att sladda med den! Pajar nåt då äre bara åka till skroten. Det är billiga reservdelar. Jag har pengar till att ha andra finare bilar men varför köpa nån dyr bil som kan gå sönder som man får betala ännu dyrare delar till! Volvo 240/740 är dom bästa bilar som någonsin byggts om man räknar med vad delar kostar o var man kan få tag på delar! Klanka inte ner volvo o bönder!

Jeep J20 (1978)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 november 2008 · 1 874 Inlägg

JapMax skrev:
2000 kroners-740is lär de väl alltid finnas på bilträffar men den dagen jag kommer till en träff där de står traktorer vänder jag direkt big_smile

Men generellt brukar de va bra bilar i tex nkpg och lkpg, kommer man på mindre träffar spec runt mantorp/skänninge är de 80% volvoraggare. Iofs dom harf säkert kul tillsammans, men jag som så många andra är trött på synen av skrotiga 740-skrindor tongue

Jag skulle med gott samvete anordna en bilträff där Volvo 240/740 är portförbjudna!

I agree. Väldigt illa. Dock finns det människor som på ett seriöst sätt fixar till och ställer
ut 740/240. Men som du säger; i allmänhet handlar det om Volvo-raggare. wink

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
9 september 2010 · 695 Inlägg

ngn som skall dit ikväll??

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Izual
9 september 2010 · 4 571 Inlägg

Tråden är inte längre aktuell, låser här.

Hänvisar till Skåne och Blekinge delen under Evenemang för ev träffar i området.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang