Bästa sätt att träna på?

Sharky
6 augusti 2010 · 10 287 Inlägg

Då är det tyvärr bara att gilla läget och lära sig leva med det som är halvtrasigt - så är det tex för mig som harvat 35 år i gym...... Men (enligt min bok) så skall man absolut inte träna så man får smärta på det sätt du beskriver. Klassikern är slitage i axlar där man får lära sig att träna runt problemen för att undvika smärta.
Vill du fortsätta att köra underarmar mera än att bara stärka greppet så måste du själv hitta vinklar där du slipper smärtan. Handleden är en så kallad två-axlad äggled så man har förutom rörlighet Böjning-Sträckning även viss rörlighet Adduktion - Abduktion så det går att pilla lite med vinklarna när man tränar.

/Göran

te_wik skrev:
Jag har en gammal spricka i handleden som inte uppmärksammades i tid, så den har vuxit lite snett, eller hur man ska säga. Inget läkarna ville göra något åt för några år sen så då får det vara.

Det går ju att träna (med de metoderna jag länkade till) så styrkan är nog densamma, men man ska inte behöva ha ont i 12-16h efteråt..då är det inge kul längre.



Mvh Tommy

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Timjoh
6 augusti 2010 · 453 Inlägg

Var hos en personlig tränare 1 gång, (vilket inte hjälpte så mkt) men ielefal att du tar 1 muskel grupp  varje dag, är inte så bra. något bra han sa där emot tränaren var att för att kunna bygga muskler måste man komma i ett anabolicst läge, och väldigt svårt att komma i det om man bara tränar 1 muskel varje dag. Så han sa bästa är 2 om dagen:) det du kör kanske funkar bra för dig men man kan ju alltid pröva nytt.

Själv började jag med hel pass på kroppen, sen bytade jag till 1 muskel grupp , sen hittade jag det som funkar absolut bäst för mig!! Det är att köra bröst/bicep sen axlar tricep rygg nacke andra dagen. Det funkar mkt bra för mig! Men sen är jag snart 18 så fortfarande ung kropp så det funkar utmärkt för mig. Sen så klart rätt mat och så smile 

Någon kanske klagar att jag ska dela upp muskelgrupperna över fler dagar, men som sagt alla är olika detta funkar skit bra för mig smile

Kör bara tunga vikter 6-8 rep i bland 4

te_wik Forummoderator
6 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Sharky skrev:
Då är det tyvärr bara att gilla läget och lära sig leva med det som är halvtrasigt - så är det tex för mig som harvat 35 år i gym...... Men (enligt min bok) så skall man absolut inte träna så man får smärta på det sätt du beskriver. Klassikern är slitage i axlar där man får lära sig att träna runt problemen för att undvika smärta.
Vill du fortsätta att köra underarmar mera än att bara stärka greppet så måste du själv hitta vinklar där du slipper smärtan. Handleden är en så kallad två-axlad äggled så man har förutom rörlighet Böjning-Sträckning även viss rörlighet Adduktion - Abduktion så det går att pilla lite med vinklarna när man tränar.

/Göran

Ja, du har nog rätt. Tack så mkt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mickeus
7 augusti 2010 · 185 Inlägg

Hej igen det var ett bra tag sedan jag skrev något här.. har haft sommar jobb och har inte haft tid fören nu typ att börja träna men hur tränar jag mest nacken? Mvh/

Lev livet för du har bara ett
BMW e60 520 (2005)
Crusty69
7 augusti 2010 ·

Köp en cross och motionskör, galet bra träning faktiskt

Spelis
8 augusti 2010 · 1 926 Inlägg

Mickeus skrev:
Hej igen det var ett bra tag sedan jag skrev något här.. har haft sommar jobb och har inte haft tid fören nu typ att börja träna men hur tränar jag mest nacken? Mvh/

Shrugs smile

pippin
12 augusti 2010 · 158 Inlägg

Crusty69 skrev:
Köp en cross och motionskör, galet bra träning faktiskt

Tummen upp!  gör om gör rätt wink

join the dark side! ... and get a free cookie.
Mickeus
11 september 2010 · 185 Inlägg

någon som har ett bra tips på 10-30 min träning hemma för mest effektiv träning?

Lev livet för du har bara ett
BMW e60 520 (2005)
FreddeK
11 september 2010 ·

Mickeus skrev:
någon som har ett bra tips på 10-30 min träning hemma för mest effektiv träning?

träna hemma nu? du skulle ju bygga muskler osv ju?

Känns som du vill få detta gratis tyvärr så jag offrar ingen tid i denna tråden.

Mickeus
12 september 2010 · 185 Inlägg

FreddeK skrev:

Mickeus skrev:
någon som har ett bra tips på 10-30 min träning hemma för mest effektiv träning?

träna hemma nu? du skulle ju bygga muskler osv ju?

Känns som du vill få detta gratis tyvärr så jag offrar ingen tid i denna tråden.

jag vill kunna träna hemma innan skolan.  sen så har jag börjat gymma riktigt nu

Lev livet för du har bara ett
BMW e60 520 (2005)
Mickeus
12 september 2010 · 185 Inlägg

Mickeus skrev:

FreddeK skrev:

Mickeus skrev:
någon som har ett bra tips på 10-30 min träning hemma för mest effektiv träning?

träna hemma nu? du skulle ju bygga muskler osv ju?

Känns som du vill få detta gratis tyvärr så jag offrar ingen tid i denna tråden.

jag vill kunna träna hemma innan skolan mm..  sen så har jag inte släppt det med att bygga muskler.. jag har börjat med gym nu med. men det är inte alltid man har tid att åka iväg och då kan de vara bra att bara kunna träna lite snabbt hemma.

Lev livet för du har bara ett
BMW e60 520 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang