Av med körkort 145 på 110 väg

Torbo
30 september 2010 · 64 Inlägg

Eftersom du har prövotid så kommer du få ta om körkortet.

Det blir en spärrtid ett tag, sedan måste du ta om körkortet. Du får inte tillbaka det.


Det är det som är skillnaden med prövotid och icke prövotid.
Blir du av med körkortet, måste ta det igen.

Muttley
30 september 2010 ·

gamlingen skrev:

jimmy-124 skrev:

Heed skrev:

Kommer polisen upp i backspegeln med en likvärdig civilbil så tycker jag iallafall att det är smartare att stanna och ta sitt straff än att riskera både värre straff och sitt liv genom att försöka "köra ifrån" dom.

I dom fallen jag kör fort, så ser man tydligt ifall det kommer en civilpolis bakifrån.
då är det bara stå på bromsen till laglig hastighet så dom får ligga i arslet och stressa en....

Så du menar att du hellre sitter och tittar i backspegeln när du ligger 160+ ? .När dom kommit upp bakom dej så spelar det ingen roll att du bromsar ner, dom har redan din hastighet.

Har man lite erfarenhet så kan man göra båda två samtidigt. Klarar man inte ha uppsikten bak (många klarar faktiskt ALDRIG av de) så är man en trafikfara.

volvoentusiasten
30 september 2010 · 4 005 Inlägg

tkd_rille skrev:

gamlingen skrev:

jimmy-124 skrev:

I dom fallen jag kör fort, så ser man tydligt ifall det kommer en civilpolis bakifrån.
då är det bara stå på bromsen till laglig hastighet så dom får ligga i arslet och stressa en....

Så du menar att du hellre sitter och tittar i backspegeln när du ligger 160+ ? .När dom kommit upp bakom dej så spelar det ingen roll att du bromsar ner, dom har redan din hastighet.

Har man lite erfarenhet så kan man göra båda två samtidigt. Klarar man inte ha uppsikten bak (många klarar faktiskt ALDRIG av de) så är man en trafikfara.

Håller med

HalfShell
30 september 2010 · 162 Inlägg

Masquerade skrev:

HalfShell skrev:

Masquerade skrev:

Dummaste jag läst på väldigt länge. Alla kör inte som idioter.

Man behöver inte köra som en idiot för att bli tagen av snuten, oftast är det bara fel plats vid fel tid och lite för fort. Man litar ju på sitt eget omdöme, klart att man kan ligga i 130 på motorväg, utan några som helst problem. 130-140 är ju fan standard på E6an Malmö-Helsingborg.

Ligger du i 130 på en 110-väg blir du inte av med kortet. Inte heller om du ligger i 140 på en 120-väg. Man är på fel plats vid fel tilfälle om man får en bot, blir man av med kortet så kör man som en idiot i min bok. Det finns ju en anledning till att kortet dras - Är man så ansvarslös hör man inte hemma på vägarna.

Man kan inte bara säga att så är fallet, för allting skiljer sig från gång till gång. Det finns en mängd vägar där ute som är 80km/h, men för ett kort tillfälle blir 50km/h, och just då står snuten där. Finns många vägar där de ändrar till 50 utan någon uppenbar anledning, vägen kan vara lika väl upplyst, fri sikt osv. Alla gör misstag, och hade du valt att glida igenom ett glesbebygt område 23,30 i 80 ist för 50 hade ditt kort också rykt.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Jimmylainen
1 oktober 2010 · 420 Inlägg

Krist skrev:

Jimmylainen skrev:

Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Haha blir alla av med körkortet förr eller senare? Skämtar du nu eller? Förövrigt har jag haft körkort i 3 år och aldrig ens blivit stoppad.

gamlingen
1 oktober 2010 · 5 198 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Krist skrev:

Jimmylainen skrev:

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Haha blir alla av med körkortet förr eller senare? Skämtar du nu eller? Förövrigt har jag haft körkort i 3 år och aldrig ens blivit stoppad.

haft mitt sen -86 och inte en bot.. men klart, genom sej själv känner man andra  är ju ordspråket

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang