Koppla in baslåda och steg, hjärnsläpp ang remote-kabeln..

Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

Var flera år sen jag gjorde detta senast, och kommer fan inte ihåg hur jag gjorde med remoten....

Ska byta ut originalstereon i V70:n ikväll och montera in baslådan och steget, har en ISO adapter så det ska inte vara några problem att koppla in själva stereon. men hur gör man med remoten? den ska väl kopplas på plus, kan jag skarva på den på tändningsströmmen på iso kabeln? Eller? smile

evilaudio
30 oktober 2010 · 16 195 Inlägg

byter du till en eftermarknads stereo så har de ju remotekabel på baksidan..  oftast blå elle blå/vit.. bara att dra en kabel därifrån.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

ja det är sant.. på denna stereon så är det bara en iso-kontakt, som jag pluggar in i iso:n som passar v70:n´s kablage.
Sen är det div andra kablar på stereon, dels för lågnivå. Men ingen lös som verkar vara remote..

EvoTre Evo raggare
30 oktober 2010 · 386 Inlägg

Får man fråga vad det är för stereo?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

Jadå, vet dock inte om jag kan svara på det.. smile Är nån billig stereo från bluepower som jag köpte för ett par år sedan med en jävla massa funktioner.. smile

EvoTre Evo raggare
30 oktober 2010 · 386 Inlägg

då kanske det inte fanns remote från den, annars är det oftast blå/vit från isokabeln som är strömstyrningen (remote) wink

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
Muusayeegrrn RACESOLUTIONS.SE
30 oktober 2010 · 43 Inlägg

är mycket möjligt att remotekabeln används redan till ngt annat skoj i bilen, vart så på min omega iaf. leta isf upp den genom elschemant till stereon, alternativt mät upp den om du har en multimeter och kunnande om det.. om så inte är fallet kan koppla den på tändningsspänning till radion; grena den ordentligt bara, med skarvhylas eller lödning, använd inte sådana strömtjuvar man klämmer över bara smile

Eating R:s, Shitting Aeros
Volvo 850 Turbo "TrackDay" (1995)
AlBoner
30 oktober 2010 · 60 Inlägg

En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång smile vet dock inte riktigt hur han gjorde det.

EvoTre Evo raggare
30 oktober 2010 · 386 Inlägg

AlBoner skrev:
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång smile vet dock inte riktigt hur han gjorde det.

Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar wink

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
AlBoner
30 oktober 2010 · 60 Inlägg

SirLanceAlot skrev:

AlBoner skrev:
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång smile vet dock inte riktigt hur han gjorde det.

Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar wink

Jo jag håller helt och hållet med smile Jag föredrar ju att steget på är samtidigt som stereon smile jag tycker inte heller det är en "smart" lösning smile men är man lat och inte orkar lösa det på ett bättre sätt så fungerar det ju. Jo förresten, tack för hjälpen med kondingen. Nu fungerar det som det ska smile allt utom voltmätaren, men men.

EvoTre Evo raggare
30 oktober 2010 · 386 Inlägg

AlBoner skrev:

SirLanceAlot skrev:

AlBoner skrev:
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång smile vet dock inte riktigt hur han gjorde det.

Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar wink

Jo jag håller helt och hållet med smile Jag föredrar ju att steget på är samtidigt som stereon smile jag tycker inte heller det är en "smart" lösning smile men är man lat och inte orkar lösa det på ett bättre sätt så fungerar det ju. Jo förresten, tack för hjälpen med kondingen. Nu fungerar det som det ska smile allt utom voltmätaren, men men.

Inga problem wink Låter bra det, men vi är lite off topic så inget mer om detta i den här tråden!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

SirLanceAlot skrev:
då kanske det inte fanns remote från den, annars är det oftast blå/vit från isokabeln som är strömstyrningen (remote) wink

Menar du iso:n som sitter i bilen original? Men om jag klipper strömkabeln på den isoöverföringen jag köpte och skarvar på remoten där?

EvoTre Evo raggare
30 oktober 2010 · 386 Inlägg

Molle_S60 skrev:

SirLanceAlot skrev:
då kanske det inte fanns remote från den, annars är det oftast blå/vit från isokabeln som är strömstyrningen (remote) wink

Menar du iso:n som sitter i bilen original? Men om jag klipper strömkabeln på den isoöverföringen jag köpte och skarvar på remoten där?

Japp, eller säg såhär, det är oftast den färgen som det går att göra så på en ISO-kabel, nu är jag inte 100% hur det ser ut på just din bil, säkraste vägen innan du testar är väl att du tar reda på vad alla kablarnas färger är för något!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
oggy_swe utbildad klant
30 oktober 2010 · 2 197 Inlägg

molle dui skulle bara ringt mig fattar du välwink jag kollar och fixar på 5 min wink och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det wink tongue på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen smile funka fint

Mvh O.Frankeståhl
Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

oggy_swe skrev:
molle dui skulle bara ringt mig fattar du välwink jag kollar och fixar på 5 min wink och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det wink tongue på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen smile funka fint

Tänkte inte på det... wink

Då klipper jag den, kommer inte ha användning för den ändå så det kan nog inte göra nån större skada smile

Alex-s Bakhjulskrafs
30 oktober 2010 · 1 479 Inlägg

oggy_swe skrev:
molle dui skulle bara ringt mig fattar du välwink jag kollar och fixar på 5 min wink och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det wink tongue på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen smile funka fint

men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Molle_S60
30 oktober 2010 · 329 Inlägg

mk2_power skrev:

oggy_swe skrev:
molle dui skulle bara ringt mig fattar du välwink jag kollar och fixar på 5 min wink och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det wink tongue på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen smile funka fint

men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den smile

Bra tänkt där. Blir tändningskabeln.

Nån som vet var man drar pluskabeln nånstans i en V70 -99? smile

Senast redigerat av Molle_S60 (30 oktober 2010)

oggy_swe utbildad klant
30 oktober 2010 · 2 197 Inlägg

mk2_power skrev:

oggy_swe skrev:
molle dui skulle bara ringt mig fattar du välwink jag kollar och fixar på 5 min wink och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det wink tongue på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen smile funka fint

men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den smile

JO det trodde jag åxå men det funka endå:S

Mvh O.Frankeståhl
oggy_swe utbildad klant
31 oktober 2010 · 2 197 Inlägg

gott big_smile

Mvh O.Frankeståhl
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang