Montera kupévärmaruttag, volvo 740

klarrre
8 november 2010 · 502 Inlägg

Tjenare.
Jag köpte mig en kupévärmare och tog förgivet att jag hade uttag för den i.o.m att jag har calix motorvärmare i bilen, men tjii fick jag där finns inget uttag. Så jag undrar om man kan skarva på en sladd till kupévärmaren på sladden som går till motorvärmaren, Och vart man köper lämplig kupévärmar kontakt? Eller om det funkar med ett vanligt jordat uttag?

Bilen är en 740 och det sitter Calix motorvärmare monterat.

Mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Drönirettab
8 november 2010 · 21 761 Inlägg

På mackar, Biltema, Mekonomen osv brukar det finnas grenledningssatser för att kunna använda både motorvärmare+kupevärmare. I såna kabelkit ska det även ingå uttag för kupevärmaren. smile

klarrre
8 november 2010 · 502 Inlägg

Okey, Jag hörde något om att man inte fick skarva befintlig kabel och att det måste finnas godkänt "docknins / förgrenings dosa", vilket jag inte har.  Försäkringen gällde kanske inte om man bara skar upp befintlig kabel och grenade in sig på den.

Ska se om biltema har en sådan sats, (ska dit på andra ärenden imorgon)

Tack.
/ Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Dubs I got Dubs!
9 november 2010 · 2 423 Inlägg

klarrre skrev:
Okey, Jag hörde något om att man inte fick skarva befintlig kabel och att det måste finnas godkänt "docknins / förgrenings dosa", vilket jag inte har.  Försäkringen gällde kanske inte om man bara skar upp befintlig kabel och grenade in sig på den.

Ska se om biltema har en sådan sats, (ska dit på andra ärenden imorgon)

Tack.
/ Daniel

biltema har, men INTE som passar din calix

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
PMPerformance
9 november 2010 · 2 266 Inlägg

köp en grenledningssats för kupeuttag så får du med en skarv 1 till 2 för på blockvärmaren som sitter på motorn går de att rycka bort sladden och skarva ihop delar i grenledningssatsen

svetsdiff !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang