Plocka bort sisa ljuddämparen på 745an?

BiddarN
4 december 2009 · 150 Inlägg

Tjena, Fick mitt körkort i måndags big_smile Vart ute å lekt lite osv dom senaste dagarna för de har vart rätt halt. En polare kom med sin 745a också å han hade tagit bort den sista ljuddämparen. Ja ska nog med göra det och tänkte sätt på ett rakt rör ut. Säger ordningsmakten något om det? Inga pengar till att köpa nytt sportavgasrör osv därför gör ja på detta viset big_smile Har även ett sportluftfilter ja fick av en kompis ja täntke sätta på. Blir det lite skönare ljud än originall? Ja vet att detta är kategorin Bonnstyling men är lite bonde av mig big_smile

BMW 530D (2000)
_Freddan_
4 december 2009 · 36 Inlägg

Det är bara och köra påsmile låter ju roligare än orginal

Volvo V70 2.5FT "R-Design" (2011)
turboforssen Telge Drifting Team
4 december 2009 · 5 398 Inlägg

så länge det inte låter för högt så är det lungt smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
740GL-84
4 december 2009 · 123 Inlägg

BiddarN skrev:
Tjena, Fick mitt körkort i måndags big_smile Vart ute å lekt lite osv dom senaste dagarna för de har vart rätt halt. En polare kom med sin 745a också å han hade tagit bort den sista ljuddämparen. Ja ska nog med göra det och tänkte sätt på ett rakt rör ut. Säger ordningsmakten något om det? Inga pengar till att köpa nytt sportavgasrör osv därför gör ja på detta viset big_smile Har även ett sportluftfilter ja fick av en kompis ja täntke sätta på. Blir det lite skönare ljud än originall? Ja vet att detta är kategorin Bonnstyling men är lite bonde av mig big_smile

jadu inte blir det mycket skillnad nästan inget alls tycker jag iaf

Volvo 740 GL "mosatramparn" (1986)
alexbenhard Hemlig Agent
4 december 2009 · 1 115 Inlägg

Det är inga problem att ta bort ljuddämparen och ersätta med rakt rör.
Det gör inte så mycket skillnad i ljudnivå.

Sportluftfilter är inget vidare.. Borra en massa hål i botten på luftburken istället och sätt i ett nytt pappersfilter.

MVH. Alex

EDIT: Stavfel...

Senast redigerat av alexbenhard (4 december 2009)

BiddarN
4 december 2009 · 150 Inlägg

Tack för snabba svar big_smile Men nu är det så att kompisen har 3" rör hemma. Men måste ja har någon muff för att få på det. Behöver typ bara 40-50 cm rör eller något. Men finns de nåt man köper som man sätter i ena änden och de blir större i andra så ja kan sätta 3"? big_smile

BMW 530D (2000)
Memme I'am AWESOME..
4 december 2009 · 2 783 Inlägg

Biltema har skarvmuffar! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
BiddarN
6 december 2009 · 150 Inlägg

Men har dom så stora då? Så de går från 3" till mitt original? big_smile

BMW 530D (2000)
Svedan CSR
6 december 2009 · 167 Inlägg

Detta blir nog najjs, kör på! Och Grattis till körkortet smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~
Volvo V70 T5 "Vintersaga" (2004)
Memme I'am AWESOME..
6 december 2009 · 2 783 Inlägg

dom har från 1" - 2.5" ¨sen 2.5" till 3" smile så de borde finnas! smile .. Men dock så får du ha två skarvar.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Panzar_Audi
6 december 2009 · 820 Inlägg

Du kan ju svetsa ihop en skarv av 2-2.5" med en 2.5-3" muff, får ju kapa lite och så men blir bättre enligt mig för då slipper man alla förbannade avgasklammor smile ordningsmakten säger nog ingenting, hade så på min gamla 240 och det var riktigt behagligt, lät när tryckte på gasen men när man körde "vanligt" så lät den som original smile

Om man säger
BiddarN
7 december 2009 · 150 Inlägg

okey tack så mycket ;D De får bli nåt klåp någon dag då smile

BMW 530D (2000)
loow Jävel
12 november 2010 · 2 018 Inlägg

Lånar tråden: Har just köpt en 244 gl me insprut. Den ska besiktigas snart, kan jag besiktiga utan sista burken?

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang